نشست هم اندیشی مدیران عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد نشست هم اندیشی مدیران عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد نشست هم اندیشی مدیران عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست هم اندیشی مدیران عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد نشست هم اندیشی مدیران عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد نشست هم اندیشی مدیران عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد نشست هم اندیشی مدیران عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد نشست هم اندیشی مدیران عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد

نشست هم اندیشی مدیران عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد

نشست هم اندیشی مدیران عمره و عتبات دانشگاهیان شب گذشته ۲۱ خردادماه با حضور رضا همدانی؛ مشاور عالی ستاد،محمد زارع و قنبر طاهریان؛معاونین ستاد و جمعی از مدیران منتخب کاروان های دانشگاهی و مدیران ثابت هتل ها در دفتر مرکزی ستاد در تهران برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اين نشست با هدف بررسي دوره شانزدهم و برنامه ريزي هفدهمين دوره عتبات دانشگاهيان ،ارائه پيشنهادات-انتقادات و راهكارهايي براي دوره جديد برگزار شد ومديران كاروان هاي دانشگاهي به منظور ارائه خدمات بهتر و مناسب تر به كاروان ها در دوره هفدهم اعزام به عتبات عاليات و همچنين عمره دانشگاهيان بحث و تبادل نظر كردند.
اين جلسه با تلاوت آياتي از قرآن مجيد آغاز شد . در ادامه،رضا همداني؛ مشاور عالي و نماينده ستاد در كشور عراق ، ضمن خير مقدم و تبريك ميلاد امام حسن مجتبي(ع)، از تلاش ها و همكاري هاي مديران كاروان ها در اجراي مناسب شانزدهمين دوره اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات تقدير و تشكر كرد و نظرات مديران را در جايگاه مسئولين كاروان ها حائز اهميت برشمرد.
همداني افزود:مديران و روحانيون با تلاش خود باعث شدند تا عمره و عتبات دانشگاهيان روز به روز ترقي كند و اين حاصل تلاش ، خوش فكري و حركت هاي رو به جلوي مديران و روحانيون كاروان هاست و امروز ما در اين جلسه، پيشنهادات، انتقادات و طرح هاي مسئولين كاروان ها را براي ارتقاي اين حركت فرهنگي خواهيم شنيد.
در ادامه مديران كاروان ها به ارائه نقطه نظرات خود در زمينه اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات پرداختند كه بخشي از آن در اين خبربه اين شرح آمده است:
حميد خزايي:يكسان نبودن سن زائرين يكي از مشكلات سفر بود.بهتر است بازگشت كاروان ها از شهر نجف باشد و بيش از ۴۰ نفر در كاروان ها زائر نداشته باشيم.
سيد ضياءالدين قدسي پور:ضرورت آموزش مديران و روحانيون براي نزديك كردن سطح عملكرد ايشان به يكديگر و داشتن جلسات هماهنگي و پاورپوينت مشترك توصيه مي گردد.برند سازي عتبات دانشگاهيان با لباس متحدالشكل براي زائرين و عوامل كاروان،راه اندازي سفرهاي ارزان قيمت،زيارت مشهد مقدس و قم براي برنامه هاي بعد از سفر .
مهدي اميري يكي ديگر از مديران كاروان گفت بهتر است زائرين همشهري باشند،شروع سفر از يك محل مشخص باشد و تاكيد و برنامه ريزي بيشتري بر تلاوت قرآن كريم حين سفر صورت گيرد.
جعفر هرداني در ادامه گفت: جلسه توجيهي زائرين به صورت متمركز برگزار شود و واكسن هاي بهداشتي نيز به صورت متمركز به زائرين تزريق گردد.
مجتبي شيخي: توجه به خلأهاي فرهنگي،ارتباط با مجموعه هاي علمي،سفر زيارتي مشهد بعد از سفر
غلامحسين پلاسچي گفت: طول سفر كوتاه و فشرده است.برنامه ها عالي بود اما زمان سفر فشرده و برنامه ها زياد است، طول سفر را بيشتر كنيد. براي پذيرايي و اسكان در بدو ورود برنامه ريزي هاي بهتري انجام شود .
اصغرشمس نظري: در خصوص هدايايي كه به دانشجويان داده مي شود نظراتي ارائه داد.
داود رضايي: در خصوص جزوات و محصولات فرهنگي مطالبي بيان كرد و گفت براي مسابقات برنامه ريزي بيشتري انجام شود.
حبيب الله كشتكار ملكي: سفرهاي ارزان قيمت داشته باشيم. قاري قرآن به صورت مستمر حضور داشته باشد و در كاروان ها از قرائت آن ها بهره مند شويم، زيارت در اصل برنامه سفر قرار بگيرد در حال حاضر برنامه ها بسيار فشرده است كه زمان زيارت را محدود مي كند.
حسين اختري: همايش هاي سراسري برگزار شود و به مديران و روحانيون كاروان ها در خصوص مسابقات اطلاع رساني شود.
ميرهاشمي از كاروان دختران مجرد تجليل كرد.
مهدي آشتياني: تدوين دستورالعمل ويژه كاروان هاي دختران،بسته هاي فرهنگي با توليد رمان و كليپ هاي كوتاه تاثير گزارتر خواهد بود.برنامه هاي بعد از سفر را هم مي شود به گونه اي ديگر برگزار نمائيم.
همچنين همه مديران شركت كننده در مراسم آقايان ابوالقاسم صاحبي،كاظم سوهاني،رستم حسيني،شكرالله حافظي،محمد حسين وزيري،مصطفي محمدي،مصطفي نيكبخت و سيدعلي ميرهاشمي به ارائه نقطه نظرات خود در زمينه عتبات دانشگاهيان پرداختند.
گفتني است،اين نشست با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و ضيافت افطاري پايان پذيرفت.


| شناسه مطلب: 68693




دانشگاه عتبات



نظرات کاربران