در پاسخ به کسانی که خواستار تعطیلی حج هستند چه باید گفت در پاسخ به کسانی که خواستار تعطیلی حج هستند چه باید گفت در پاسخ به کسانی که خواستار تعطیلی حج هستند چه باید گفت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در پاسخ به کسانی که خواستار تعطیلی حج هستند چه باید گفت در پاسخ به کسانی که خواستار تعطیلی حج هستند چه باید گفت در پاسخ به کسانی که خواستار تعطیلی حج هستند چه باید گفت در پاسخ به کسانی که خواستار تعطیلی حج هستند چه باید گفت در پاسخ به کسانی که خواستار تعطیلی حج هستند چه باید گفت

در پاسخ به کسانی که خواستار تعطیلی حج هستند چه باید گفت

حج یک واجب الهی است که تعطیل‌بردار نیست، اما عده‌ای با استدلال‌های مختلف خواستار تعطیلی حج هستند؛ استدلال‌هایی که هر یک پاسخ علمی، فقهی و منطقی دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در پاسخ به كساني كه خواستار تعطيلي حج هستند از جنبه‌هاي مختلف پاسخ‌هاي متعدد مي‌توان ارائه كرد از جمله مي‌توان مطالب زير را مطرح كرد البته براي كساني كه مي‌خواهند سخن منطقي بشنوند نه كساني كه عناد مي‌ورزند.
1 - حجّ واجب الهي و رُكن دين است و تعطيل‌بردار نيست .
2- در پاره‌اي موارد امكان تعطيلي حجّ وجود دارد و آن زماني است كه ولي امرمسلمين به دلائلي حكم به تعطيلي آن بدهند.
3- ولي امر مسلمين و مراجع عظام تقليد نه تنها حكم به تعطيلي حجّ نداده‌اند، بلكه در پاسخ به استفتاء صورت گرفته، مرقوم داشته‌اند خوف بوجود آمده مانع از استطاعت حجّ نيست و افراد مستطيع بايد به حجّ بروند و واجب شرعي خود را انجام دهند.
4- متأسفانه سرنخ برخي از اين تحريك‌ها در دست عناصر فراري از كشور است همچون فردي كه به اتهام مسائل اخلاقي و مالي از كشور فراري است و خود را سفير اسبق ايران در عربستان معرفي كرده كه دروغ محض است.
5- در فضا‌هاي مجازي فيلم‌هايي منتشر مي‌شود مبني بر اينكه امام مسجدالحرام خون شيعه را هدر اعلام كرده است، تحقيقات نشان مي‌دهد چنين خبري صحت نداشته، و فيلم‌هاي منتشر شده مربوط به مُفتيان طرفدار داعش است كه از اُردن و مصر انتشار يافته است.
6- بخشي از اينگونه خبرها را كساني منتشر مي‌كنند كه هيچ اعتقادي به حجّ نداشته و بدنبال مسائل نژادي و عرب و عَجم كردن موضوع هستند و لذا در نوشته‌هاي آنان بخوبي مشهود است كه مي‌گويند چرا پول‌ها را به عرب‌ها بدهيم.
7- بخشي نيز از روي ساده لوحي تحت تأثير القاءاتي قرار مي‌گيرند كه مي‌گويد پول حجّ را به فُقرا بدهيد، اينها توّجه ندارند كه فردي كه شرعاً مُستطيع است به هيچ وجه نمي‌تواند با هر كار خير ديگري وظيفه شرعي خود را ادا نمايد.
به اين افراد نيز بايد گفت آنها كه به تركيه و تايلند و دُبي و اروپا و... مي‌روند آنها نبايد پول سفرشان را به فُقرا بدهند و فقط حاجيان بايد اينچنين كنند؟ آيا اين مسئله خود نشانگر فريبكاري اينگونه افراد نيست ؟
8- اخباري را نيز منتشر كرده‌اند كه دو نفر در فلان شهر از حجّ انصراف داده پول آن را براي خريد سي . تي . اسكن هزينه‌كرده‌اند !‌
همگان مي‌دانندكه با20ويا30ميليون‌تومان نمي‌شود دستگاهي چندميلياردي‌خريداري كرد.
و ...
لذا ملّت هوشيار و آگاه ايران بايد مراقب باشند در دام طراحي شده دشمن قرار نگيرند.


| شناسه مطلب: 68768




شبهات حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران