پنجشنبه|05 مرداد 1396|03 ذی القعده 1438|27 July 2017
زمان انتشار: 1396/03/29 - 11:48 |

آيت الله موسوي جزايري مطرح كرد:

عبادتي به سادگي يك نگاه!

نماينده ولي فقيه در خوزستان گفت: در روايت آمده است كه از امام صادق(ع) پرسيدند: «نگاه با محبت به چهره عالم، عبادت است؟» كه حضرت در پاسخ فرمودند؛ «مقصود، آن عالمى است كه هرگاه به او نگاه كنى، تو را به ياد آخرت بياندازد».
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آيت الله سيد محمدعلي موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان، در ادامه سلسله مباحث ماه مبارك رمضان، با اشاره به راه‌هاي هدايت مردم به سوي صراط حق، اظهار داشت: انسان از دو طريق «قرآن كريم» و «عترت پيامبر(ص)» هدايت مي‌شود و همان‌گونه كه قرآن كتابي براي انذار و هدايت انسان‌ها مي‌باشد، پيامبر(ص) و امامان معصومين(ع) نيز سبب هدايت بشريت به سوي خداوند هستند.

امام جمعه اهواز، با اشاره به آيه 7 سوره رعد مبني بر «إِنَما اَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِكُلِ قَوْمٍ هادٍ»، گفت: در ترجمه اين آيه مي‌خوانيم «پيامبر تو فقط بيم دهنده‌اي و براي هر قومي راهنمايي وجود دارد»؛ كه راهنمايان و هاديان امت رسول‌الله همان عترت و اهل‌بيت مطهرش مي‌باشد.

استاد برتر حوزه علميه خوزستان، با تأكيد بر اينكه ائمه اطهار (ع) زنده كننده مفاهيم واقعي قرآن در جامعه هستند، تصريح كرد: امامان (ع) نه‌تنها با زبان بلكه با عمل و رفتار خود نيز مردم را هدايت مي‌كنند؛ به همين دليل تأسي از سيره معصومين(ع) رمز سعادت و عاقبت‌به‌خيري مؤمنان است.

آيت الله موسوي جزايري، در پايان با بيان اينكه در غياب معصوم(ع) علماي دين جانشينان وجود مطهرشان هستند، گفت: در روايت آمده است كه از امام صادق(ع) پرسيدند: «النَّظَرُ إِلَى‏ وَجْهِ‏ الْعَالِمِ‏ حُبّاً لَهُ عِبَادَةٌ ؟» يعني «نگاه با محبت به چهره عالم، عبادت است؟» كه حضرت در پاسخ فرمودند؛ «هُوَ الْعَالِمُ الَّذِي إِذَا نَظَرْتَ إِلَيْهِ ذَكَّرَكَ الْآخِرَة» يعني «مقصود، آن عالمى است كه هرگاه به او نگاه كنى، تو را به ياد آخرت بي اندازد».

منبع: خبرگزاري حوزه

برچسب ها:معارف - عبادت


نظرات
    فــــرم ورود اطلاعات:
    لطفا چند لحظه صبر کنيد...
    نام شما:
    پست الکترونيک:
    با استفاده از آدرس پست الکترونيک با ما در ارتباط باشيد
    نظرات:

    کد:

    لطفا چند لحظه صبر کنيد...
    نام شما:
    نام گیرنده:
    پست الکترونيک گیرنده:

    موضوع: