نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد

نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه شد

در خجسته عید سعید فطر، مردم موحد و مؤمن ایران اسلامی به شکرانه یک ماه روزه‌داری و بندگی خداوند متعال، نماز عید را در سراسر کشور با شکوه فراوان برگزار و از خداوند کریم، بهترین‌ها را مسألت کردند. کانون این حضور پر شور و مؤمنانه، مصلای امام خمینی تهران بود که نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در خطبه هاي نماز عيد فطر، ماه رمضان امسال را به معني واقعي كلمه «مبارك» خواندند و گفتند: «روزه داري در روزهاي گرم»، «حضور چشمگير جوانان در جلسات گسترده معارفي و قرآني»، «سفره هاي ساده افطاري مردمي در مساجد و محلات»، «كمك به آزادي زندانيان جرائم غيرعمد و تأمين هزينه هاي درمان نيازمندان» و «توسل و تضرع به پروردگار در شب هاي قدر» از نشانه‌هاي فضاي معنوي و اهتزاز روحي در جامعه، و تقويت كننده بنيه معنوي ملت و زمينه ساز پيمودن راههاي دشوار است و بايد اين ذخاير معنوي را قدر دانست و حفظ كرد.
رهبر انقلاب اسلامي، «راهپيمايي با شكوه و با عظمت روز قدس در هواي گرم» را از ديگر جلوه‌هاي اين ماه پر بركت برشمردند و تأكيد كردند: اين راهپيمايي، كاري بسيار عظيم و تاريخي بود و بعنوان يك افتخار در تاريخ ملت باقي خواهد ماند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، راهپيمايي روز قدس و همچنين برگزاري انتخابات پرشور و عظمت، و تهاجم قدرتمندانه سپاه به دشمنان را «ذخاير ارزشمند اجتماعي» و مايه سرافرازي و اميد ملت خواندند و با تأكيد بر لزوم حفظ اين ذخاير، خاطر نشان كردند: لازمه حفظ اين ذخاير گرانبها، حفظ وحدت و يكپارچگي ملت، حفظ انگيزه هاي انقلابي و حركت در جهت اهداف و آرمان هاي انقلاب است.
ايشان در ادامه با ابراز اميدواري براي تشكيل هرچه زودتر دولت جديد، گفتند: با توجه به نام امسال، دولت جديد بايد كارهاي بزرگي را با كمك مردم، در جهت رونق توليد و حل مشكل اشتغال جوانان انجام دهد و اين كارها بايد با جديت پيگيري شوند.
رهبر انقلاب اسلامي، يكي ديگر از كارهاي مهم كشور را كارهاي فرهنگي دانستند و با اشاره به منافذ و نفوذگاه هاي بسيار دشمن در عرصه فرهنگي، تأكيد كردند: علاوه بر مجموعه هاي مسئول دولتي، مجموعه هاي عظيم مردمي و جوانان صاحب فكر و داراي ابتكار و همت نيز بايد «آتش به اختيار»، منافذ فرهنگي را مسدود و در اين عرصه اقدام كنند و كار را پيش ببرند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در تبيين مفهوم «آتش به اختيار»، خاطر نشان كردند: آتش به اختيار به معناي «كار فرهنگيِ خودجوش و تميز» است و به معناي بي قانوني و فحاشي و طلبكار كردن مدعيان پوچ انديش و مديون كردن جريان انقلابي كشور نيست.
ايشان تأكيد كردند: نيروهاي انقلابي و دلسوز و علاقه‌مند به حركت كشور به سمت اهداف والا، بيش از همه بايد مراقب حفظ نظم و قوانين و آرامش كشور و جلوگيري از سوء استفاده دشمنان باشند.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش پاياني خطبه هاي نماز عيد، به مسائل جهان اسلام بويژه اوضاع يمن بعنوان يكي از جراحت هاي بزرگ بر پيكر امت اسلامي، و همچنين مسايل بحرين و كشمير اشاره كردند و افزودند: دنياي اسلام بويژه روشنفكران و علماي اسلامي بايد همانگونه كه جمهوري اسلامي مواضع خود را در قبال دشمنان و معارضين، صراحتاً اعلام مي كند، موضع خود را در اعلام برائت از ستمگران و ظالماني كه در ماه رمضان مردم يمن را مورد تهاجم قرار دادند و در حمايت از اين مردم مظلوم و ديگر مسايل جهان اسلام، به طور صريح اعلام كنند حتي اگر طواغيت از اين موضع‌گيري ناراضي شوند.




نظرات کاربران