سخنران بعثه در کربلا: عزت مومن، در بی‌نیازی از مردم است سخنران بعثه در کربلا: عزت مومن، در بی‌نیازی از مردم است سخنران بعثه در کربلا: عزت مومن، در بی‌نیازی از مردم است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخنران بعثه در کربلا: عزت مومن، در بی‌نیازی از مردم است سخنران بعثه در کربلا: عزت مومن، در بی‌نیازی از مردم است سخنران بعثه در کربلا: عزت مومن، در بی‌نیازی از مردم است سخنران بعثه در کربلا: عزت مومن، در بی‌نیازی از مردم است سخنران بعثه در کربلا: عزت مومن، در بی‌نیازی از مردم است

سخنران بعثه در کربلا: عزت مومن، در بی‌نیازی از مردم است

سخنران بعثه رهبری در مراسم عزاداری زائران ایرانی در حرم مطهر سیدالشهدا (ع) خاطرنشان کرد، عزت مومن در بی نیازی از مردم است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا ، حجت الاسلام و المسلمين سيد محمود شيرازي ارفع طي سخناني گفت: انسان از دو بعد تشكيل شده و داراي يك جسم مادي و يك جسم معنوي است .
وي افزود : همان طور كه جسم انسان نيازمند به غذا و آب است ، و اگر به او مواد غذايي نرسد هلاك مي شود . جسم معنوي و روح انسان نيز به موعظه ونصيحت نياز دارد .
وي تصريح كرد : هيچ انساني بي نياز از موعظه و نصيحت نيست ، خداوند انبيا بزرگ الهي مانند حضرت موسي ، نوح ، و عيسي را موعظه مي كند . حتي پيامبر اسلام (ص) را نيز موعظه مي كرد . در شنيدن اثري است كه در دانستن نيست .
وي در ادامه همچنين گفت : جبرئيل پنج موعظه به پيامبر اسلام(ص) كرد . اولين موعظه جبرئيل اين بود كه هر چه مي خواهي زندگي كن ، ولي بدان كه پايانش مرگ است . قرآن مي فرمايد ، هرچقدر در دژهاي محكم پناه بگيريد ، عاقبت مرگ به سراغ شما مي آيد .
وي افزود : دومين موعظه اين است كه هر كسي را مي خواهي دوست بدار ، اما بدان يك روز بين تو و او جدايي مي افتد . تنها محبوبي كه از ما جدا نبوده ، خداوند متعال است . سومين موعظه اين كه هر كاري مي خواهي انجام ده ولي يك روز آن را ملاقات خواهي كرد. قيامت تجسم عيني اعمال انسان هاست .
وي تصريح كرد : چهارمين موعظه اين كه عزت مومن در بي نيازي او از مردم است . هر چقدر خودتان را از مردم بي نياز ببينيد، عزيزتر هستيد و پنجمين موعظه اين كه شرافت مومن به نماز شب است . نماز شب به مومن شرافت مي دهد .
وي خاطر نشان كرد : در كربلا و در اين ايام مبارك نماز شب را اقامه كنيد، امام سجاد (ع) مي فرمايد ، در تمام مدت زمان واقعه كربلا حتي يك شب هم، نماز شب عمه ام ترك نشد .




نظرات کاربران