سفر سرپرست حجاج ایرانی به استان گیلان سفر سرپرست حجاج ایرانی به استان گیلان سفر سرپرست حجاج ایرانی به استان گیلان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سفر سرپرست حجاج ایرانی به استان گیلان سفر سرپرست حجاج ایرانی به استان گیلان سفر سرپرست حجاج ایرانی به استان گیلان سفر سرپرست حجاج ایرانی به استان گیلان سفر سرپرست حجاج ایرانی به استان گیلان

سفر سرپرست حجاج ایرانی به استان گیلان

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت امروز در سفر به رشت از انتشار اخبار کذب برای زیر سوال بردن فریضه بی بدیل حج انتقاد کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع ساني حج ، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر كه به استان گيلان سفر كرده است با آيت الله زين‌العابدين قرباني نماينده ولي فقيه و امام جمعه رشت ديدار و گفتگو كرد.
در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر چگونگي راه اندازي و انجام مقدمات سفر زائران ايراني در حج 96 و روند امور در حوزه هاي فرهنگي و اجرائي را بيان كرد و با اشاره به توافقنامه امضا شده با وزارت حج عربستان در خصوص حج امسال اظهار داشت: دراين توافقنامه كشور ميزبان حفظ حرمت ، عزت و امنيت زائران ايراني را پذيرفته است و جاي نگراني وجود ندارد.
نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت با اشاره به اقدامات و پيگيري هاي صورت گرفته در خصوص دو حادثه مسجدالحرام و منا افزود : سعودي ها اعلام كرده اند كه ديه شهداي مسجد الحرام را پرداخت خواهند كرد و پرونده فاجعه منا نيز درحال پيگيري است و با توجه به ارسال مستندات جمهوري اسلامي ايران براي طرف سعودي اميدواريم آن هم به نتيجه برسد و بتوانيم با اخذ ديه شهداي منا بخشي از آلام بازماندگان را بكاهيم .
سرپرست حجاج ايراني ادامه داد : متاسفانه گاهي در فضاي مجازي اخبار به گونه اي منعكس مي شود كه واقعيت ندارد و شاهد تحريف وانتشار مطالب كذب هستيم كه اصل فريضه مهم و بي بديل حج را زير سوال برده وحساسيت هائي در جامعه بوجود مي آورد كه زيبنده پيروان مكتب اهل بيت عليهم السلام نيست . بر پايه اين گزارش درادامه اين ديدار نماينده ولي فقيه و امام جمعه رشت بر اهميت حج و تعطيل ناپذيري اين فريضه مهم تاكيد و ابراز اميدواري كرد تا امسال ضيوف الرحمان با آرامي و امنيت و معرفت كامل، حج خود را انجام دهند و به سلامت به كشور بازگردند.
گفتني است حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني پيش از ظهر امروز براي سخنراني در جمع زائران گيلاني وارد فرودگاه سردارجنگل رشت شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران