دیدار جمعی ازخانواده شهدای منا با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار جمعی ازخانواده شهدای منا با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار جمعی ازخانواده شهدای منا با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار جمعی ازخانواده شهدای منا با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار جمعی ازخانواده شهدای منا با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار جمعی ازخانواده شهدای منا با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار جمعی ازخانواده شهدای منا با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار جمعی ازخانواده شهدای منا با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

دیدار جمعی ازخانواده شهدای منا با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با جمعی از خانواده شهدای منا تصریح کرد :بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت همواره پیگیر فاجعه منا خواهند بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر ديروز(يكشنبه- يازدهم تيرماه) در ديدار با جمعي از خانواده شهداي منا ، روند اقدامات صورت گرفته براي پيگيري حادثه مسجد الحرام وفاجعه منا را از آغاز تاكنون تشريح و تصريح كرد: بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت از ابتداي وقوع حادثه تا كنون پيوسته پيگير امور بوده و بحمدالله نتايج مطلوبي نيزحاصل شده است.
دراين ديداركه بيش از دو ساعت ادامه داشت مطالبات و درخواست هاي حاضران مطرح شد ونماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت در خصوص هر موضوع توضيحات لازم را ارائه كرد.
دراين ديداركه در فضايي صميمانه و صريح برگزار شد خانواده شهداي منا با تاكيد براينكه به دنبال مشخص شدن تكليف خود در رابطه با اين فاجعه هستند، ازعدم پيگيري حقوق خود توسط برخي ارگانها انتقاد كرده و خواستار كمك بيشتر به اين موضوع شدند.
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني درادامه تصريح كرد: بعثه و سازمان حج بعنوان وظيفه و مسئوليت شرعي پيگيردرخواست هاي خانواده شهداي منا و مسايل حقوقي درخصوص اين فاجعه بوده و خواهند بود.
وي از فاجعه منا بعنوان حادثه اي بزرگ و جانكاه ياد كرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران مستندات خود را براي روشن شدن وضعيت شهداي منا به طرف سعودي ارائه كرده است و درحج امسال نيز اين مسئله را پيگيري خواهيم كرد تا انشاءالله به نتيجه نهايي برسد.
وي اضافه كرد: بنده از آغاز هم معتقد بودم براي به نتيجه رسيدن پيگري ها و مطالبات خانواده هاي محترم شهداي مسجدالحرام و منا، بهترين راه مذاكره مستقيم با اين كشور است و لذا همين مسير را دنبال كرده ايم تا خواسته هاي خانواده هاي محترم شهدا محقق شود.
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در ادامه ضمن دلجويي ازبازماندگان خانواده شهداي منا ، ياد و خاطره اين شهيدان والامقام را گراميداشت وازاين خانواده ها خواست به بعثه وسازمان حج در راستاي تحقق خواسته هايشان كمك كنند.
وي افزود: پس از مراجعت اينجانب به كشور در سال 94 تاكنون هر وقت خانواده هاي معظم شهداي مسجدالحرام و منا به بعثه مراجعه كرده اند، توانسته اند مستقيما با اينجانب گفتگو نموده و خواسته هاي خود را مطرح كنند.
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني افزود: همانگونه كه عزيزان اطلاع دارند اگر براي اتباع ايراني در خارج كشور حادثه اي رخ دهد، پيگيري حقوقي و احقاق حقوق آسيب ديدگان به عهده وزارت محترم امور خارجه است، ليكن عليرغم اين موضوع بعثه و سازمان حج با تمام توان مطالبات خانواده هاي محترم را پيگيري كرده اند.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر ادامه داد: پس از وقوع اين دو حادثه بزرگ، از مقام معظم رهبري استدعا كردم كه ابدان پاك و مطهر شهيدان در جوار شهداي جبهه و جنگ دفن شود. معظم له موافقت فرمودند، سپس نام پرافتخار آنان در شمارشهداي عزيز كشور ثبت شد و هم اكنون نيز با مصوبات و بودجه هاي درنظر گرفته شده، بنياد شهيد و امور ايثارگران كليه خانواده هاي محترم را تحت پوشش گرفته و كليه مزايايي كه به خانواده هاي معظم شهدا داده مي شود به خانواده هاي محترم اين عزيزان نيز اختصاص يافته است.
وي همچنين روند شناسايي و بازگرداندن پيكرشهداي فاجعه منا به كشور را بيان كرد و با توجه به اينكه حدود 10 نفر از خانواده هاي شهدا به دليل قطع روابط سياسي دو كشور و عدم اعزام اين خانواده هاي محترم به عربستان نتوانستند ابدان مطهر شهيدان خود را شناسايي كنند، اظهار داشت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته، خانواده هاي اين عزيزان امسال به حج مشرف مي شوند تا با آزمايش DNA تكليف اين چند مورد نيز مشخص شود.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري بود كه پيكر شهيدان خود را از عربستان به ايران منتقل كرد، روند اقدامات صورت گرفته در داخل كشور براي كاستن از آلام خانواده شهداي منا را يادآور شد و افزود: در نشست هاي مختلف با مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران و دولت مطالبات باقي مانده بازماندگان فاجعه منا را پيگيري كرده ايم.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر همچنين درخصوص مذاكرات صورت گرفته با مسئولان سعودي درباره حج ، به برخي مفاد تفاهم نامه امضا شده با وزارت حج عربستان مبني بر تصريح برحفظ عزت، حرمت و امنيت زائران از زمان ورود به عربستان تا خروج از آن كشور اشاره كرد و اظهار اميدواري نمود تا حج امسال به خوبي برگزار شود.


| شناسه مطلب: 69001




قاضي عسكر حج منا



نظرات کاربران