بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از شهرک مدینه الاوصیا بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از شهرک مدینه الاوصیا بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از شهرک مدینه الاوصیا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از شهرک مدینه الاوصیا بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از شهرک مدینه الاوصیا بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از شهرک مدینه الاوصیا بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از شهرک مدینه الاوصیا بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از شهرک مدینه الاوصیا

بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از شهرک مدینه الاوصیا

رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه صبح امروز از شهرک ویژه زائران "مدینه الاوصیا" در حومه کربلا بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلا، آقاي حميد محمدي در ديدار با مدير شهرك مدينه الاوصيا در باره ويژگي هاي اين شهرك به تبادل نظر پرداخت و لزوم تنوع در خدمات ارائه شده به زائران را يادآور شد.
وي افزود: زائرين معمولاً ترجيح مي‌دهند، نزديك حرم باشند و اين موضوع براي ما مهم است. اين شهرك حدود 10 كيلومتر تا حرم مطهر سيدالشهدا (ع) فاصله‌دارد و بايد بسته‌هاي سفر را به‌گونه‌اي طراحي كنيم كه رضايت زائر جلب شود.
در اين ديدار مدير عراقي شهرك مدينه الاوصيا با اشاره به اينكه شهر كربلا درحال‌توسعه است و كم‌كم دارد به اين مكان نزديك مي‌شود، گفت: زائر به فضاي سبز نياز دارد و در خارج از محيط بسته هتل‌ها، بدنبال فضايي بانشاط است.
وي افزود: زائر اگر مدام در فضاي بازرسي باشد، دلگير و آزرده مي‌شود. خودروي عتبه ازشهرك تا شارع سدره سرويس مي دهد و زائر فقط براي ورود به حرم بازرسي مي‌شود. از اين شهرك استقبال خوبي شده است و زائران كشورهايي مانند عربستان، عمان و بحرين به اين مكان مي‌آيند.
گفتني است، شهرك مدينه الاوصياء سومين شهرك ويژه زائرين در كيلومتر 8 جاده كربلا – بغداد احداث‌شده است. اين شهرك در زميني به وسعت پنجاه‌وپنج هزار مترمربع احداث شده و شامل مسجد، مهمانسرا، سالن‌هاي بزرگ استراحت و عبادت زائران، درمانگاه، و شش ساختمان بزرگ پنج طبقه‌اي ويژه اسكان زائران در قالب حسينيه و سوئيت ويژه هيئت‌ها است. طراحي ساختمان‌هاي اين شهرك، آميزه‌اي از معماري سنتي اسلامي و مدرن است.
بگفته شيخ عبد المهدي كربلايي متولي شرعي آستان مقدس حسيني، ايجاد شهرك‌هاي زائران در مناطق صفوان، شلمچه، كوت، بدره، نعمانيه، ديوانيه، ناصريه، سماوه، حله و شوملي نيز در دستور كار توليت عتبات عاليات قرار دارد.


| شناسه مطلب: 69008




زائران محمدي شهرك



مطالب مرتبط

نظرات کاربران