گردهمایی جهانی حج منافع بزرگی برای امت اسلامی دارد گردهمایی جهانی حج منافع بزرگی برای امت اسلامی دارد گردهمایی جهانی حج منافع بزرگی برای امت اسلامی دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گردهمایی جهانی حج منافع بزرگی برای امت اسلامی دارد گردهمایی جهانی حج منافع بزرگی برای امت اسلامی دارد گردهمایی جهانی حج منافع بزرگی برای امت اسلامی دارد گردهمایی جهانی حج منافع بزرگی برای امت اسلامی دارد گردهمایی جهانی حج منافع بزرگی برای امت اسلامی دارد

گردهمایی جهانی حج منافع بزرگی برای امت اسلامی دارد

امام‌جمعه موقت اهل سنت روستای گامبرون قشم، با بیان اینکه در گردهمایی جهانی حج منافع بزرگی برای مسلمانان و امت اسلامی وجود دارد، گفت: برای هرشخص مسلمانی که استطاعت مالی دارد واجب است که حج خانه خدا را به جا بیاورد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، شيخ محمد الهامي در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهميت حج اظهار كرد: براي هر شخص مسلماني كه استطاعت مالي دارد واجب است كه حج خانه خدا را به جا بياورد.
وي با اشاره به حديثي از جانب پيامبراسلام(ص) تصريح كرد: حجي كه با اخلاص و از روي دينداري و قربت الي اله باشد و مورد قبول احديت قرار گيرد جزا و پاداش خيري جز بهشت ندارد.
شيخ الهامي با بيان اينكه حج پنجمين ركن از اركان اسلام و مهمترين ركن آن نيز به شمار مي‌آيد گفت: حج يك عبادت مهم و ويژه است چرا كه در آن هم عبادت بدني و هم عبادت مالي وجود دارد كه در ساير عبادات اسلامي چنين وجود ندارد و تنها يكي از اين دو درآنها هست.
وي با اشاره به حديثي ديگر از پيامبراسلام(ص) افزود: نبي مكرم اسلام(ص) حجاج و عمره گذاران را در رديف رزمندگان اسلام كه با كفر ميجنگند قرار مي دهد و در حديثي به اين مضمون مي‌فرمايند: رزمندگان در راه خدا و حجاج و عمره گذران دعايشان مورد عجابت پروردگار قرار مي‌گيرد.
امام‌جمعه موقت اهل سنت روستاي گامبرون قشم با بيان اينكه حج يك سفر معنوي، عبادي و سياسي است اظهار كرد: ما در سفر حج با همه اقوام و مذاهب اشنايي پيدا مي‌كنيم.
وي با بيان اينكه در گردهمايي جهاني حج منافع بزرگي براي مسلمانان و امت اسلامي وجود دارد گفت: هر حاجي در موقع طواف بيت‌اله الحرام مثل اين است كه دارد به دور معبود خود پروانه وار ميچرخد.
شيخ الهامي با بيان اينكه حاجي در موقع لمس حجر‌الاصود مثل اين است كه با خداوند تجديد بيعت مي‌كند تصريح كرد: در صحراي عرفه عظمت خداوند ديده مي‌شود كه تاجر و فقير و گدا و ثروتمند همه با يك لباس و با يك دعا به سوي خدا دست دعا و نيايش دراز مي‌كنند.
وي با بيان اينكه سرزمين عرفه ياداور صحراي محشر است خاطرنشان كرد: ما كه به عنوان حاجي و زائر بيت‌اله الحرام به اين مكان ورود پيدا مي كنيم بايد از هر جاي ان عبرت و پند و اندرز بگيريم كه جاي جاي آن قدمگاه پيامبر و صحابه و اهل‌‎بيت است.


| شناسه مطلب: 69091




حج تمتع اهل سنت



مطالب مرتبط

نظرات کاربران