رئیس سازمان حج و زیارت جزئیاتی از پروازهای حج را تشریح کرد رئیس سازمان حج و زیارت جزئیاتی از پروازهای حج را تشریح کرد رئیس سازمان حج و زیارت جزئیاتی از پروازهای حج را تشریح کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس سازمان حج و زیارت جزئیاتی از پروازهای حج را تشریح کرد رئیس سازمان حج و زیارت جزئیاتی از پروازهای حج را تشریح کرد رئیس سازمان حج و زیارت جزئیاتی از پروازهای حج را تشریح کرد رئیس سازمان حج و زیارت جزئیاتی از پروازهای حج را تشریح کرد رئیس سازمان حج و زیارت جزئیاتی از پروازهای حج را تشریح کرد

رئیس سازمان حج و زیارت جزئیاتی از پروازهای حج را تشریح کرد

رئیس سازمان حج و زیارت جزئیاتی از پروازهای حج را تشریح کردو گغت: پروازهای حج امسال از 8 مرداد ماه آغاز خواهد شد و تا سوم شهریور ادامه خواهد داشت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حميد محمدي معاون وزير و رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص زمان آغاز پروازهاي حج و طول دوره اعزام حجاج گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده بخشي از عوامل ستادي و همچنين مجموعه هايي كه هتل هاي نخستين كاروانها را اداره مي كنند در روز 2 مرداد ماه اعزام خواهند شد.
وي افزود: پروازهاي كاروانهاي حجاج مدينه قبل از روز هشتم مرداد شروع مي شود و تا 30 مرداد ادامه خواهد داشت، پروازهاي كاروانهاي مدينه بعد نيز از 20 مرداد آغاز مي شود و تا سوم شهريور آخرين پرواز انشاالله وارد جده خواهد شد.
رئيس سازمان حج و زيارت كشورمان اعلام كرد: كاروانهاي «مدينه بعد» پس از ورود به جده با اتوبوس به ميقات جحفه منتقل مي شوند تا پس از محرم شدن در جحفه انشالله راهي مكه مكرمه شوند. حجاج به اين نكته توجه داشته باشند كه عليرغم آنكه فاصله جده تا مكه حدود 75 كيلومتر است ولي به دليل ضرورت رفتن به حجفه سفر آنها تا 3 ساعت و بعضا ممكن است اندكي بيشتر به طول انجامد و مسير اعزام براي زايران طولاني به نظر برسد.
پروازهاي مدينه قبل و مدينه بعد
آقاي محمدي در پاسخ به اين سوال كه آيا اعزام همه حجاج به صورت مستقيم به مدينه است يا نه، تصريح كرد: طبق برنامه همه حجاج كه مدينه قبل هستند به صورت مستقيم به مدينه مي روند. البته بايد توجه داشت كه سازماندهي و مديريت نزديك به 2 ميليون حاجي خارجي كه عمده آنها از طريق هوايي وارد عربستان مي شوند بايد بسيار دقيق باشد و عليرغم احداث ترمينال جديد در فرودگاه مدينه منوره، بازهم ممكن است تغيير برنامه از جانب سعودي ها صورت گيرد كه البته تمامي تغييرات از قبل به اطلاع حجاج خواهد رسيد.
وي با اشاره به اينكه تمامي پروازها از طريق هواپيمايي ايران و عربستان سعودي صورت خواهد پذيرفت، تصريح كرد: از حدود 15 سال قبل بر اساس تصميمي كه در كميسيون مشترك اقتصادي اتخاذ شده است، 50 درصد پروازها با شركتهاي هواپيمايي ايراني منتقل مي شوند و 50 درصد هم توسط هواپيمايي سعودي.
فرودگاه ها و مقدمات پرواز
رئيس سازمان حج و زيارت گفت: در سراسر كشور 20 ايستگاه پروازي براي اعزام حجاج وجود دارد كه فرودگاه امام خميني(ره) از مهمترين آنها به شمار مي رود و 8 استان همجوار خود را پوشش مي دهد. شركت هاي خدمات فرودگاهي كشور كه مسئوليت فرودگاه ها را بر عهده دارد امكانات لازم و كافي را براي حجاج در نظر گرفته اند كه پرواز آنها به سهولت انجام شود.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطر نشان كرد: بنابراين بهتر است كه مديران كاروان ها به ويژه در تهران ترتيبي اتخاذ كنند كه مراسم بدرقه و خداحافظي بصورت خيلي خوب در نقطه اي خارج از فرودگاه و ترمينال ها صورت پذيرد تا مشكلات كمتري هم براي حجاج و مسوولان پيش بيايد.
رييس سازمان حج و زيارت به تدابير انديشيده شده در خصوص مدت اقامت زائران اشاره كرد و بيان داشت: با توجه به محدوديت امكانات فرودگاهي در جده و مدينه و تراكم جمعيت، بگونه اي كه امكان پاسخگويي همزمان به تعداد زيادي پرواز وجود ندارد، سبب شده تا مدت زمان اقامت طولاني شود و كشورهاي اعزام كننده را ملزم مي كنند تا از اول ذي القعده پروازهاي خود را شروع كنند. سازمان حج و زيارت تلاش مي كند تا شروع پروازهاي خود را از 9 ذي القعده برگزار كند و مدت اقامت تقريبا حدود 30 روز باشد.


| شناسه مطلب: 69136




حج سازمان محمدي



نظرات کاربران