فرمانده پلیس فرودگاه های کشور اعلام کرد:

بدرقه حجاج خارج از فرودگاه‌ها برگزار می‌شود فرمانده پلیس فرودگاه های کشور اعلام کرد:

بدرقه حجاج خارج از فرودگاه‌ها برگزار می‌شود فرمانده پلیس فرودگاه های کشور اعلام کرد:

بدرقه حجاج خارج از فرودگاه‌ها برگزار می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور اعلام کرد:

بدرقه حجاج خارج از فرودگاه‌ها برگزار می‌شود فرمانده پلیس فرودگاه های کشور اعلام کرد:

بدرقه حجاج خارج از فرودگاه‌ها برگزار می‌شود فرمانده پلیس فرودگاه های کشور اعلام کرد:

بدرقه حجاج خارج از فرودگاه‌ها برگزار می‌شود فرمانده پلیس فرودگاه های کشور اعلام کرد:

بدرقه حجاج خارج از فرودگاه‌ها برگزار می‌شود فرمانده پلیس فرودگاه های کشور اعلام کرد:

بدرقه حجاج خارج از فرودگاه‌ها برگزار می‌شود
فرمانده پلیس فرودگاه های کشور اعلام کرد:

بدرقه حجاج خارج از فرودگاه‌ها برگزار می‌شود

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور گفت: بازرسی های دقیقی در فرودگاه های کشور به منظور صیانت از زائران ایرانی و جلوگیری از ایجاد هر گونه مشکل انجام می شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سردار حسن مهري روز جمعه در همايش آموزشي توجيهي زائران حج تمتع 96 استان تهران در ورزشگاه آزادي افزود: با وجود تاكيد پليس، ممكن است برخي زائران توصيه ها را نسبت به همراه داشتن مواد مخدر جدي نگيرند.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به شرايط سياسي كنوني بين ايران و عربستان اگر به هر دليلي زائران حج توصيه ها و تاكيدات پليس را در زمينه همراه داشتن مواد مخدر جدي نگيرند، در صورت بروز مشكل كنترل شرايط در عربستان سخت مي شود.
فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور همچنين اظهار كرد: مراسم وداع با زائران ايراني خارج از فرودگاه‌ها برگزار مي‌شود.
سردار مهري تصريح كرد: مجبور هستيم براي صيانت از تك تك عزيزان بار همراه و غيرهمراه زائران را بازرسي كنيم و بازرسي هاي دقيق بدني هم براي پيشگيري از هر گونه مشكل انجام خواهد شد.
وي خطاب به زائران حج تمتع امسال گفت: هر كدام از شما زائران سال‌ها انتظار عزيمت به اين سفر معنوي را كشيده‌ايد و اين بسيار تلخ است كه زائري پس از انجام همه مقدمات سفر و خداحافظي با نزديكان به علت جاسازي مواد مخدر يا قرص هاي ممنوعه، از سفرش جلوگيري و تحويل مقامات قضايي شود.
فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور تاكيد كرد: برابر قوانين تصويب شده، زائري كه دست به چنين اقداماتي بزند، بار اول پس از معرفي به مقامات قضايي يك تا پنج سال و براي بار دوم بين 5 تا 15 سال ممنوع الخروج خواهد شد.
سردار مهري يادآور شد: فهرست داروهاي مخدر از جمله ترامادول، متادون و قرص هاي كدئين دار به دست اندركاران براي اعلام به زائران اعلام شده است.
وي تصريح كرد: با پزشكان همراه كاروان‌ها صحبت كنيد زيرا زائراني كه داروهاي خاص استفاده مي‌كنند، حتما در فرودگاه نسخه پزشكي تاييد شده همراه داشته باشند.
مهري اضافه كرد: يك فرصت ديگر هم پيش بيني شده و همكاران پليس در فرودگاه در جمع تك تك كاروان‌ها حاضر شده است، توصيه‌هاي لازم را ارائه مي‌كنند تا چنانچه كسي اقلام ممنوعه همراهش باشد آن را معدوم كند.
وي از زائران ايراني خواست كه از همراه داشتن داروهاي گياهي و تنقلات خودداري كنند چرا كه ممكن است، آشنايي نداشتن ماموران عربستاني و حتي ضرورت بازرسي دقيق در داخل كشور موجب معطلي زائران در فرودگاه شود.
وي در ادامه با ارائه اين توصيه به دست اندركاران كاروان‌ها و زائران براي حضور به موقع در محل فرودگاه خاطرنشان كرد: مراسم وداع با زائران ضرورت دارد خارج از محدوده فرودگاه انجام شود چون مسافران ديگري هم در حال عزيمت هستند و اين ازدحام جمعيت ضمن ايجاد ترافيك در مبادي ورودي و مزاحمت براي مردم موجب كندي در اعزام زائران و ديگر مردم مي‌شود.
فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور تاكيد كرد: زائران اشياي قيمتي، پول و ارز در يك كيف دستي همراه خود داشته باشند و در قسمت «بار» قرار ندهند.
سردار مهري ادامه داد: همچنين مدارك مسافرتي نبايد به كسي تحويل داده شود و زائر موطف است كه آنها را نزد خود داشته باشد.
مهري با بيان اين كه زائران به دليل ازدحام در فرودگاه بايد مراقب اشياي قيمتي خود باشند، افزود: درخواست ما از زائران اين است كه با توجه به ازدحام موجود در فرودگاه ها چنانچه به موارد مشكوكي در ميان جمعيت برخورد كردند بلافاصله پليس را آگاه كنند.
وي به ميزان پول، ارز و طلا كه زائران مي‌توانند به همراه داشته باشند، اشاره كرد و گفت: زائران مجاز هستند حداكثر طلا به ميزان 150 گرم، ارز تا 10 هزار يورو و پول ايراني تا 500 هزار تومان به همراه خود در اين سفر داشته باشند. **مچ بند زائران تمهيدي ويژه براي آرامش در سفر معنوي حج است قاسم نصيري مدير كل حراست سازمان حج و زيارت در ادامه اين مراسم گفت: با وجود تبليغات سوء و مغرضانه در خصوص مچ‌بندهاي راهنماي زائران، اين اقدام تمهيدي ويژه براي آسودگي و آرامش زائران در اين سفر معنوي است.
وي تصريح كرد: در اين مچ‌بندها كه در داخل كشور طراحي شده، يك تراشه مغناطيسي (چيپ) قرار دارد كه اطلاعات زائر از جمله نام، محل اقامت و مشخصاتي از اين قبيل در آن درج شده است. وي ادامه داد: متخصصان داخل كشور براي خواندن اين اطلاعات، نرم افزاري تهيه كرده اند كه روي تلفن همراه نصب مي‌شود و با نزديك كردن مچ بند به تلفن اطلاعات زائر روي صفحه نمايشگر ظاهر مي شود.
مدير كل حراست سازمان حج و زيارت به شرايط خاص سياسي كنوني ايران و عربستان و مسائل كنسولي اشاره كرد و گفت: با توجه به اين كه سفارت ايران در عربستان داير نيست، هماهنگي لازم براي حضور 10تن از نيروهاي وزارت امور خارجه به منظور استقرار و انجام خدمات كنسولي انجام شده است.
نصيري در ادامه با تاكيد بر لزوم رعايت قوانين و مقررات در عربستان گفت: زائران بايد به رفتار خود در اماكن مقدس شهرهاي مكه، ‌مدينه و به ويژه قبرستان بقيع توجه ويژه داشته باشند و از انجام برخي اقدامات همچون برداشتن خاك، بوسيدن اماكن متبركه و مجادله با افرادي كه در اطراف قبرستان بقيع به تبليغ و مباحثه مي‌پردازند، خودداري كنند.
وي همچنين بر لزوم حفظ خونسردي و آرامش هنگام خروج از كشور و ورود به خاك عربستان تاكيد كرد و گفت: با توجه به اينكه انگشت نگاري و تصويربرداري از چهره اتباع كشورها در عربستان انجام مي‌شود، ضرورت دارد، زائران به هيچ عنوان نسبت به اين موارد حساسيت نشان ندهند و با حفظ آرامش از مسيرهاي تعيين شده عبور كنند.
امسال 11 هزار و 265 زائر در قالب 82 كاروان از استان تهران عازم سرزمين وحي مي شوند.


| شناسه مطلب: 69162




حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران