حجت الاسلام والمسلین قاضی عسکر:

نگاه به حج فرامذهبی و فرا فرقه ای است   حج مظهر وحدت و انسجام جهان اسلام است حجت الاسلام والمسلین قاضی عسکر:

نگاه به حج فرامذهبی و فرا فرقه ای است   حج مظهر وحدت و انسجام جهان اسلام است حجت الاسلام والمسلین قاضی عسکر:

نگاه به حج فرامذهبی و فرا فرقه ای است   حج مظهر وحدت و انسجام جهان اسلام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام والمسلین قاضی عسکر:

نگاه به حج فرامذهبی و فرا فرقه ای است   حج مظهر وحدت و انسجام جهان اسلام است حجت الاسلام والمسلین قاضی عسکر:

نگاه به حج فرامذهبی و فرا فرقه ای است   حج مظهر وحدت و انسجام جهان اسلام است حجت الاسلام والمسلین قاضی عسکر:

نگاه به حج فرامذهبی و فرا فرقه ای است   حج مظهر وحدت و انسجام جهان اسلام است حجت الاسلام والمسلین قاضی عسکر:

نگاه به حج فرامذهبی و فرا فرقه ای است   حج مظهر وحدت و انسجام جهان اسلام است حجت الاسلام والمسلین قاضی عسکر:

نگاه به حج فرامذهبی و فرا فرقه ای است   حج مظهر وحدت و انسجام جهان اسلام است
حجت الاسلام والمسلین قاضی عسکر:

نگاه به حج فرامذهبی و فرا فرقه ای است حج مظهر وحدت و انسجام جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت و سرپرست زایران ایرانی ؛ نگاه جمهوری اسلامی ایران به حج را نگاه فرامذهبی و فرا فرقه ای دانست و خاطرنشان کرد: مسائل فرقه ای و مذهبی و تفرقه افکن نباید در حج مطرح شود و همه باید در کنار کعبه معظمه وحرم مطهر نبوی؛ عزت و عظمت اسلام را به دنیا نشان دهیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر كه روز جمعه در جمع هزاران نفر از زايران خانه خدا از استان تهران در سالن 12 هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي سخن مي گفت ؛ تصريح كرد : برخي سخنرانان وهابي كه مطالبي عليه حجاج ايراني داشته اند از مفتيان داعش هستند نه حرمين شريفين.
وي با اشاره به تلاش هاي دشمنان براي برهم زدن وحدت و همبستگي مسلمانان اظهار داشت : برخي از وهابي ها سعي در تحميل عقايد خود دارند از اين رو زايران بايد با هوشياري و درايت مراقبت نمايند تا تنشي بوجود نيايد.
نماينده ولي فقيه بحث عزت ، امنيت و سلامتي حجاج را از اولويت هاي اصلي نظام در برگزاري و انجام حج تمتع 96 دانست و گفت : باتوجه به حوادث حج سال 94 ؛ امسال تفاهمنامه جديدي ميان ايران و عربستان سعودي امضا و مبادله شده و وزير حج عربستان نيز دراين تفاهمنامه تاكيد كرده است كه همه امكانات مادي و نيروي انساني خود را براي ارايه خدمات و تامين امنيت زايران ايراني بكار خواهد گرفت.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر افزود : براساس تاكيدات وزيرحج عربستان ؛ تا زمانيكه زايران ايراني در عربستان حضور دارند ؛ عزت ؛ امنيت و كرامت آنان حفظ خواهد شد و با توجه به تدابير و هماهنگي هاي انجام شده در تلاشيم حج امسال به بهترين نحو ممكن برگزار شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از برخي فضاسازي هاي انجام شده در فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي عليه حج ؛ هدف از اين فضاسازي ها را ايجاد نگراني و اضطراب در بين زايران و متشنج ساختن فضا عنوان كرد و گفت : در روزها و هفته هاي اخير مطالبي در فضاي مجازي منتشر شد كه همگي دروغ ، خيانت و خلاف واقع بود.
سرپرست زايران ايراني خانه خدا ؛ منشا برخي از فضاسازي ها و ايجاد نگراني ها در فضاي مجازي درخصوص حج امسال را در خارج از كشور دانست و گفت : بارها اعلام كرده ايم كه حج فريضه اي الهي و واجب است و نمي توان پول آن را براي امور ديگر هزينه كرد و فرد مستطيع حتي اگر از دنيا برود ؛ بايد به نيابت از او حج انجام شود.
وي گفت:باوجود اين همه فضاسازي ها؛ بحمدالله با اعتمادسازي ايجاد شده ؛ زايران باهوشياري و درايت نسبت به ثبت نام دركاروانها اقدام كردندو به موقع مقدمات فراهم شده و ان شاءالله مشكلي نخواهيم داشت.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به شعار حج امسال " حج؛ معنويت، اقتدارملي ، همبستگي اسلامي " گفت: همه تلاش و مساعي خويش را براي تحقق تقويت وحدت و انسجام اسلامي بكار خواهيم بست و اميدواريم با دست پر و حج مقبول از اين سفر به ميهن بازگرديم.
وي همچنين نظم و انضباط زايران ايراني در موسم حج را مثال زدني توصيف كرد و گفت : زايران ايراني امسال نيزهمانند سالهاي گذشته محكم؛ منظم وبا درايت وآرامش كامل درحج تمتع حضور خواهند داشت و بارها مسئولان سعودي درملاقات ها به همكاري، انسجام ونظم زايران ايراني صحه گذاشته اند.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر در بخش ديگري از سخنانش به اقدامات اجرايي درخصوص اعزام زايران به خانه خدا در چارچوب تفاهمات انجام شده ميان ايران و عربستان اشاره كرد و گفت : صدور ويزاي الكترونيكي زايران از روز گذشته آغاز شده و برغم قطع شدن روابط سياسي ميان طرفين ؛ قرار است 10 نفر از نيروهاي وزارت خارجه به منظور انجام و ارايه خدمات كنسولي در موسم حج حضور داشته باشند.
وي افزود: : در چند گذشته با سعودي ها صحبت كرديم تا حج را از روابط دو جانبه سياسي جدا كنند وآنها عملا اين موضوع را پذيرفته اند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به اينكه امسال به دليل برخي شرايط خاص و توافقات انجام شده مراسم دعاي كميل و ديگر تجمعات در محل اسكان زايران ايراني برگزارخواهد شد ؛ ادامه داد : ان شاءالله در سالهاي بعد توافقات و تفاهم هاي جديدي در اين مورد صورت خواهد گرفت.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر خطاب به افرادي كه مي گويند ما نگرانيم، گفت : چرا هفت ميليون نفر به ساير كشورهاي دنيا سفر مي كنند و شما نگران نمي شويد وبه آنها نمي گوييد پول سفر را خرج فقرا كنند اما به حج كه ميرسد از حجاج متدين مي خواهيد كه پول آن را به فقرا بدهند، آيا شما انصاف داريد كه با حجاج بيت الله الحرام اين گونه برخورد مي كنيد؟
سرپرست حجاج ايراني همچنين به برخي فضاسازي درباره استفاده زائران از مچ بندهاي الكترونيكي درحج امسال اشاره كرد و گفت: اين موضوع را بارها در رسانه ها و مجلس توضيح داده ايم و هدف از استفاده از اين مچ بندها ارائه خدمات بهتر به زائران است.
وي توضيح داد : موضوع استفاده از مچ بندها مساله اي است كه از سال ها قبل مطرح بوده است اما برخي استفاده از اين مچ بندها را به نحوي منعكس كردند كه قرار است به حجاج دستبند بزنند ، چرا در ايران برخي با خدمتگزاران به زائران كه بدون هر گونه توقعي كار مي كنند رفتاري اين چنين دارند ؟
وي با بيان اقدامات صورت گرفته درخصوص حمل و نقل و اسكان زايران بيت الله الحرام گفت : براساس هماهنگي هاي انجام شده زايران با پروازهاي سعودي و ايراني جابجا خواهند شد و همه تمهيدات لازم براي اسكان زايران در هتل هاي مناسب و باكيفيت در مدينه منوره و مكه مكرمه و نيز اسكان و استقرار زايران در سرزمين منا و عرفات انجام شده است.
وي در ادامه به بركات ؛ آثار و ثمرات حج ابراهيمي اشاره كرد و گفت: ائمه معصومين توصيه ها و سفارش هاي بسياري براي انجام فريضه حج داشته و در برخي روايات حتي ترك حج را موجب عذاب الهي دانسته اند .
نماينده ولي فقيه افزود : به عنوان كسي كه سابقه طولاني در حج دارد تاكيد مي كنم كه زايران به نگراني هاي ايجاد شده ؛ توجه نكنند.
سرپرست حجاج ايراني اضافه كرد : مفاد تفاهم نامه امضا شده بين دوكشور درسفر آينده رييس سازمان حج و زيارت بارديگر مرور خواهد شد و وزير حج عربستان قول مساعد داده است كه از زايران از زمان ورود به عربستان تا خروج از اين كشور مراقبت شود.
نماينده ولي فقيه به اشاره به اينكه سفر حج سختي هاي خود را دارد ؛ از زايران خواست دلهره و اضطراب را كنار بگذارند و درادامه افزود: مديريت حج ما جمعي است و با كمك زايران ، حج امسال براي اعزام 86 هزار و 500 زاير ساماندهي شده است.
وي همچنين از تمامي رسانه ها و اصحاب خبر خواست تا در انجام ماموريت و رسالت اطلاع رساني خود درحوزه حج؛مراقبت بيشتري نمايند تا زايران با آرامش خاطر اين فريضه الهي را به انجام برسانند.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به اهميت سفرحج ، توصيه هايي را در ارتباط با بهره مندي هرچه بيشتر زايران از فيض حضور در مكه مكرمه و مدينه منوره مطرح و خاطر نشان كرد : بازارگردي زيبنده ميهمانان خدا نيست و بايد از لحظه لحظه حضور در اماكن مقدسه بهره برد.
وي با تاكيد بر اينكه نبايد فرصت دعا ، مناجات ، قرائت قرآن و حضور در نمازهاي جماعت و اول وقت در سرزمين وحي را با پرداختن به امور ديگر از دست بدهيم ؛ اظهار داشت : آمرزش گناه ؛ دستيابي به بهشت الهي ؛ نورانيت قلب ؛ استجابت دعا و رسيدن به آرامش دل و جان از جمله بركات و دستاوردهاي حج مقبول است .
نماينده ولي فقيه همچنين ازتلاش و زحمات شبانه روزي تمامي دست اندركاران حوزه حج 96 كه زمينه اعزام و خدمات رساني به ضيوف الرحمان را فراهم كرده اند تقدير كرد.




نظرات کاربران