همایش یاوران حجاج استان کرمان برگزار شد همایش یاوران حجاج استان کرمان برگزار شد همایش یاوران حجاج استان کرمان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش یاوران حجاج استان کرمان برگزار شد همایش یاوران حجاج استان کرمان برگزار شد همایش یاوران حجاج استان کرمان برگزار شد همایش یاوران حجاج استان کرمان برگزار شد همایش یاوران حجاج استان کرمان برگزار شد

همایش یاوران حجاج استان کرمان برگزار شد

همایش یاوران حجاج استان کرمان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درکرمان برگزار شد.

در همايش ياوران حجاج استان كرمان كه در سالن آمفي تأتر حج و زيارت اين استان برگزار شد حجت الاسلام والمسلمين سيد جواد مظلومي با اشاره به نقش ياوران حجاج در اين مراسم معنوي اظهار داشت: عزيزاني كه به عنوان ياوران حجاج انتخاب شده اند ترديدي نداريم كه تلاش خواهند كرد در خدمت حجاج باشند اما اين نظام خدمت‎رساني به زائران به سازماندهي نياز دارد تا اهداف مورد نظر تحقق يابد. وي با بيان نقش ياوران حجاج درنظام خوشه‌بندي كاروان هاي حج افزود: علاوه بر روحاني ، مدير، معين و معاون كاروان ، ياوران حجاج نيز در سرعت بخشيدن به انتقال مطالب به زائران و چابك كردن امور نقش دارند.
معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به اينكه در عربستان با توجه به جمعيت عظيمي كه در مراسم حج حضور دارند محدوديت‌هايي وجود دارد، اضافه كرد: در اين فضا، نظام خوشه‌بندي به انجام بهتر اعمالي كه با آن رو به رو هستيم كمك خواهد كرد.
وي با اشاره به اهميت اطلاع‌رساني، گفت: ياوران حجاج از ميان افرادي انتخاب شده اند كه با برخورداري از سابقه تحصيلي حوزوي و دانشگاهي بتوانند در آشنا كردن حجاج با فضاي عربستان و اماكن زيارتي كمك كنند و درانتقال اطلاعات بسيار تاثيرگذار عمل نمايند.
وي افزود: ياوران حجاج همچنين در ايام تشريق مي توانند درانجام اعمال و در تسهيل تردد و جابجايي‌ زائران از عرفات به مشعر و منا به آنهاكمك كنند. حجت الاسلام والمسلمين مظلومي با اشاره به اينكه ياري رساندن به سالمندان و افراد كم توان و تعامل و برنامه ريزي براي انجام كارها دراين سفر بايد مد نظر قرار گيرد، گفت: اين رفتار مي‌تواند به ترويج روحيه معنويت در كاروان منجر شود.
وي بر لزوم ارتباط سازنده بين همسفران در تشرف به سرزمين وحي تاكيد كرد و گفت: تلاش كنيد فضاي محبت ، معنويت و صميميت را دركاروان ايجاد كنيد و بعد از حج نيز ارتباط و تعامل ميان شما استمرار يابد.
دراين همايش همچنين حجت الاسلام علي سازندگي مسئول دفتر نمايندگي بعثه در كرمان طي سخناني به تشريح بركات و آثار معنوي تعاون درحج پرداخت و در ادامه دكتر اميني به صورت عملي نكات مورد نياز زائرين حج را در خصوص امداد و نجات ارائه كرد.




نظرات کاربران