معاینه کامل زائران قبل از اعزام به حج معاینه کامل زائران قبل از اعزام به حج معاینه کامل زائران قبل از اعزام به حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معاینه کامل زائران قبل از اعزام به حج معاینه کامل زائران قبل از اعزام به حج معاینه کامل زائران قبل از اعزام به حج معاینه کامل زائران قبل از اعزام به حج معاینه کامل زائران قبل از اعزام به حج

معاینه کامل زائران قبل از اعزام به حج

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: هیچ زائری از کشور یمن به حج تمتع ۹۶ اعزام نمی‌شود و هیچ نگرانی‌ای نسبت به انتقال وبا از طریق زائران یمنی وجود ندارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مسعود مرعشي گفت: يمن در حج تمتع امسال شركت نمي‌كند و هيچ نگراني‌اي نسبت به شيوع بيماري وبا در بين زائران وجود نخواهد داشت.
وي افزود: قبل از اعزام زائران معاينات حجاج توسط تيم پزشكي اموزش‌ديده انجام شده و آزمايشات لازم صورت مي‌گيرد؛ و براي جلوگيري از هرگونه بيماري در كاروان‌ها بيماري تمامي زائران به‌طور دقيق توسط پزشكان بررسي خواهد شد.
رئيس مركز پزشكي حج و زيارت خاطرنشان كرد: سلامت زائران ايراني در هنگام ورود و خروج از كشور بررسي مي‌شود همچنين براي پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي واگيردار در ايام حج كلاس‌هاي آموزشي لازم براي زائران برگزار خواهد شد.
وي عنوان كرد: تزريق واكسن در سازمان هلال احمر انجام شده و معاينه كامل زائران قبل از اعزام توسط پزشكان متخصص و آموزش‌ديده سازمان حج و زيارت صورت مي‌گيرد.
مرعشي يادآورشد: نسبت به سال گذشته دماي هوا در عربستان افزايش يافته است و اين امر ميزان زيادي از زائران را دچار گرمازدگي خواهد كرد بنابراين برنامه‌ريزي‌ها و آموزش‌هاي لازم براي كنترل اين امر انجام شده است و تمهيدات لازم جهت جلوگيري از بيماري‌هاي تنفسي شايع در ايام حج صورت گرفته است.
وي گفت: بر طبق دستورالعمل‌هاي ارائه شده به پزشك كاروان‌ها حمل دارو‌هاي ضروري مانند دارو‌هاي قلبي، قند، فشار خون و. در ايام حج آزاد و حمل دارو‌هاي آرامبخش، خواب‌آور، مخدر و روانگردان ممنوع است؛ بنابراين نيروي انتظامي وظيفه بازرسي وسايل زائران و فرودگاه‌هاي كشور را بر عهده دارد و در صورت رؤيت هركدام از دارو‌هاي ممنوعه با زائر خاطي برخورد خواهد شد.
منبع: ميزان


| شناسه مطلب: 69215




سلامت حج 96



نظرات کاربران