رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

حج فرصت تقویت وحدت اسلامی است رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

حج فرصت تقویت وحدت اسلامی است رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

حج فرصت تقویت وحدت اسلامی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

حج فرصت تقویت وحدت اسلامی است رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

حج فرصت تقویت وحدت اسلامی است رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

حج فرصت تقویت وحدت اسلامی است رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

حج فرصت تقویت وحدت اسلامی است رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

حج فرصت تقویت وحدت اسلامی است
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

حج فرصت تقویت وحدت اسلامی است

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، گفت: برای مسلمانان و مخصوصا حجاج بیت الله الحرام موسم حج بهترین فرصت برای تقویت اتحاد و انسجام اسلامی و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، «حجت الاسلام والمسلمين علي خيرخواه» در همايش «حج، معنويت ، اقتدار ملي و همبستگي اسلامي» كه ويژه روحانيون، مديران، معين و معينه هاي كاروان هاي حج تمتع اهل سنت استان گلستان برگزار شد، اظهار كرد: ايام حج بهترين فرصت است براي اينكه مسلمانان از مسائل و مشكلات همديگر با خبر شوند و در جهت رفع آن برآيند.
به گفته وي؛ زائران ايران اسلامي رسالت انقلاب را كه دفاع از مستضعفين و مخالفت با استكبار جهاني است را به نمايش بگذارند و با حضور منسجم و يكدل خود باعث اعتلاي جايگاه كشور در منطقه و جهان شوند.
رئيس مركز بزرگ اسلامي شمال كشور، فرموده هاي امام راحل و مقام معظم رهبري را كه «زائران ايران اسلامي بايد الگو و اسوه زائران كشورهاي اسلامي باشند» را توصيه هاي كليدي براي حجاج دانست و گفت: حجاج به خوبي توجيه شوند كه در مراسم حج در حضور مسلمانان ساير كشورهاي اسلامي بهترين فرصت براي آنان ايجاد مي شود تا پيام انقلاب را با گفتار، رفتار و مواضع خود به همه جهانيان برسانند.
وي، افزود: امروز كه توطئه ها و تبليغات سوء دشمنان اسلام بيش از هر زمان ديگري شده است حجاج ايراني مي توانند با رفتار و اخلاق مناسب و در شان ايران اسلامي همه توطئه هاي بد خواهان را خنثي نمايند.
حجت الاسلام والمسلمين خيرخواه با اذعان بر اينكه تشرف به خانه خدا آرزوي هر فرد مسلمان و مومني است، تصريح كرد: سفر معنوي حج براي آن دسته از زائراني كه در طول عمر خود براي نخستين بار مشرف مي ‌شوند، سرشار از تازگي و معنويت خواهد بود.
وي، ادامه داد: مسئوليت سنگيني بر عهده مديران، روحانيون، معين و معينه‌هاي كاروان ها است تا با همكاري و همراهي كامل و خوبي كه با زائران ايجاد مي كنند بهترين توشه را با خودشان به ارمغان بياورند.
به گفته وي؛ توجيه و آشنايي بيشتر روحانيون، معين و معينه هاي كاروان هاي حج با رسالت و وظايفي كه برعهده دارند از اهداف برگزاري اين همايش است.
گلستان نماد وحدت و برادري اسلامي در كشور است
مدير حج و زيارت استان گلستان نيز در اين همايش، گفت: استان گلستان به عنوان نماد وحدت در كشور شناخته مي شود پس ضروري است حجاج و مديران كاروان ها در راستاي تقويت بيشتر انسجام و همدلي بين زائران ايراني و مسلمانان ديگر تلاش كنند.
«رضا درگاهي» افزود: امسال 7 هزار زائر گلستاني به حج تمتع اعزام مي شوند كه حدود 8 درصد زائران كل كشور را تشكيل مي دهند.
به گفته وي؛ در سال هاي گذشته در بهترين حالت 2 هزار زائر گلستاني به حج تمتع اعزام مي شدند؛ ولي امسال با استقبال خوب زائران مواجه بوديم.
مدير حج و زيارت استان گلستان با بيان اينكه مديران كاروان ها در مراسم حج امسال وظايف سنگين و حساسي دارند، گفت: مديران كاروان ها شرايط حج امسال را بدرستي درك كنند و به علت مهم بودن آموزش، حدود 800 ساعت آموزش براي زائران در نظر گرفته شده است.
وي، افزود: 250 نفر نيروي خدماتي آموزش ديده به همراه كاروان ها به حج امسال اعزام مي شوند.
به گفته وي؛ با همكاري جمعيت هلال احمر استان 23 پزشك گلستاني نيز همراه با كاروان حج و زيارت به حج تمتع اعزام مي شوند و وظيفه معاينه زائران را برعهده دارند. هيچ اجتماعي با شكوه تر از اجتماع روز عرفه نيست
مدرس حوزه علميه اهل سنت نعمانيه شهر انبارالوم نيز در اين همايش، گفت: مسلمانان در ايام حج وحدت و اتحاد خودشان را به نمايش مي گذارند، باشكوه تر از اجتماع روز عرفه، اجتماعي در جهان نيست.
«آخوند الله قلي توماج» افزود: وحدت و مودت رشد و اعتلاي اسلام را به همراه دارد و اختلاف و تفرقه نيز مهمترين مانع رشد و اتحاد مسلمين است.
به گفته وي؛ تحقق همدلي اسلامي در موسم حج نشانه شكوه و عظمت جمعي مسلمانان و ذلت و خواري براي دشمنان است.
روحاني كاروان اهل سنت تركمن با اشاره به عوامل با بركت بودن خانه كعبه، اظهار كرد: انسان با طواف خانه خدا تمام گناهانش ريخته شده و آثار معنوي و فردي وي تجلي مي يابد.
وي، ادامه داد: بركت فردي حج اين است كه خداوند پس از انجام فرايض حج پاسخ زائران را با تضمين جايگاه بهشتي و معنويت مي دهد و در اين راه هيچ فرقي بين مسلمانان قائل نمي شود.


| شناسه مطلب: 69228




حج تمتع گلستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران