نقش یاوران حجاج در کاروان‌ها ، ارشادی - حمایتی است نقش یاوران حجاج در کاروان‌ها ، ارشادی - حمایتی است نقش یاوران حجاج در کاروان‌ها ، ارشادی - حمایتی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نقش یاوران حجاج در کاروان‌ها ، ارشادی - حمایتی است نقش یاوران حجاج در کاروان‌ها ، ارشادی - حمایتی است نقش یاوران حجاج در کاروان‌ها ، ارشادی - حمایتی است نقش یاوران حجاج در کاروان‌ها ، ارشادی - حمایتی است نقش یاوران حجاج در کاروان‌ها ، ارشادی - حمایتی است

نقش یاوران حجاج در کاروان‌ها ، ارشادی - حمایتی است

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی مدیر آموزش معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در همایش یاوران حجاج استان مرکزی گفت: نقش یاوران حجاج در کاروان ها ، ارشادی - حمایتی است و یاوران حجاج از نظر فکری و معنوی به زائران کمک می کنند .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از اراك ، حجت‌الاسلام والمسلمين احمدي مدير آموزش بعثه مقام معظم رهبري در همايش ياوران حجاج استان مركزي گفت: نقش ياوران حجاج در كاروان ها ، ارشادي - حمايتي دانسته و ابراز داشتند ياوران حجاج از نظر فكري و معنوي به زائران كمك مي كنند .
وي با اشاره به اينكه ايجاد شبكه در داخل كاروان ها از اولين دلايل تشكيل گروه ياوران حجاج است ، اظهار داشت: اطلاع رساني ، همكاري در ترددها و كمك در امور آموزشي كاروان از مزاياي ايجاد شبكه منسجم در كاروان ها است .
آقاي احمدي خاطرنشان كرد: اطلاع رساني به زائران در زمينه جلسات آموزشي ، مراسم ، مسابقات ، اعلام تغيير و جابه جايي در برنامه به زائران و ... يكي از وظايف ياوران حجاج است.
وي در ادامه با اشاره به حديث امام سجاد (ع) كه مي فرمايند : ان اشرف العباده خدمتك اخوانك المومنين – شريف ترين عبادت ، كمك به برادر مومن است ، پيرامون اجر و پاداش كمك به زائران مطالب مبسوطي را ارائه نمودند .
مدير آموزش درپايان نكاتي اخلاقي درخصوص سفر معنوي حج يادآورشد كه از آنجمله مي توان به : حفظ نمودن زيارت امين الله و مداومت در قرائت آن ، راز داري ، فرستادن هديه با قرائت قرآن و دادن صدقه به پيامبر اكرم (ص) و ائمه بقيع ، ذكر و ياد امام زمان (عج) و ... اشاره نمود .
شايان ذكر است همايش فوق به همت دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان مركزي در تاريخ 26/04/96 در سالن آمفي تئاتر مديريت حج و زيارت استان برگزار گرديد .
در ابتداي مراسم كه از ساعت 16:00 عصر با تلاوت آياتي چند از كلام ا... مجيد آغاز گرديد ، پس از سرود پر افتخار جمهوري اسلامي ، حجت‌الاسلام و المسلمين آخوندي، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبري در استان با اشاره به بركات و آثار معنوي تعاون در حج و كمك به زائران ؛ ابراز داشت: عضويت در گروه ياوران حجاج فرصت و توفيقي است كه خداوند در اختيار شما قرار داده كه در ثواب اعمال حجاج شريك باشيم.
آخوندي استفاده از فرصت خدمت به ضيوف الرحمن را توفيقي دانست كه براي كمتر كسي فراهم مي شود ومتذكر شد از بين ميليون ها دلداده و عاشق ، امسال اين شرايط براي شما ياوران حجاج فراهم شده است .
وي اضافه كرد : امام العارفين سيد الساجدين (ع) در كاروان ها به صورت ناشناس زائران را همراهي مي كردند تا به زائران كوي دوست كمك نمايند و هرگاه كه زائران متوجه مي شدند كه او امام سجاد (ع) است و اينگونه به زائران كمك مي نمايد ، امام (ع) به كاروان ديگري مي رفتند تا همچنان به صورت ناشناس به ديگر زائران كمك نمايند .
در ادامه برنامه آقاي اسكندري، مدير محترم حج و زيارت استان درخصوص ساختار كاروان و شرايط حج 96 به ايراد سخن پرداختند . وي در ابتداي سخن با اشاره به فرازي از دعاي مكارم اخلاق به ضرورت رساندن خير براي ديگران و نابود نكردن آن بواسطه منت توضيحاتي را ارائه نمودند .
وي سپس در خصوص معيار تشكيل ظرفيت كاروان ها و چگونگي اسكان و حمل و نقل مطالبي را عنوان نموده و درپايان شرايط و نحوه جذب و نوع عمكرد كارگزاران حج را تشريح كردند .
در ادامه برنامه آقاي بادكوبه ، نماينده محترم امداد و نجات هلال احمر استان درخصوص مباحث امداد و نجات به ايراد سخن پرداختند . اين كارشناس امداد و نجات با اشاره به تشريح مسائل امداد و نجات راجع به ازدحام، گرما زدگي و رسيدگي به مصدوم مطالبي را ارائه نمودند تا ياوران حجاج با آمادگي در مواقع ضرور به امداد رساني بپردازند.
در پايان برنامه تريبون آزاد با حضور ميهمانان برنامه برگزار گرديد كه ياوران حجاج پاسخ سوالات خود را در زمينه هاي اعزام و وظايف محوله و ... دريافت نمودند .




نظرات کاربران