آمادگی علمی برای بهره‌مندی از مناسک حج ضروری است آمادگی علمی برای بهره‌مندی از مناسک حج ضروری است آمادگی علمی برای بهره‌مندی از مناسک حج ضروری است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آمادگی علمی برای بهره‌مندی از مناسک حج ضروری است آمادگی علمی برای بهره‌مندی از مناسک حج ضروری است آمادگی علمی برای بهره‌مندی از مناسک حج ضروری است آمادگی علمی برای بهره‌مندی از مناسک حج ضروری است آمادگی علمی برای بهره‌مندی از مناسک حج ضروری است

آمادگی علمی برای بهره‌مندی از مناسک حج ضروری است

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: حجاج برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از حج لازم است آمادگی علمی خود را افزایش دهند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام سيد جواد مظلومي معاون فرهنگي نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت در مصاحبه با «ميقات» ويژه برنامه حج تمتع راديو گفت و گو درباره اهميت حج اظهار داشت: طبق آيات و روايات حج براي مردم منافع و دستاوردهاي بسياري دارد. بخشي از اين منافع فرهنگي است. در قدم اول حجاج در موسم حج به خدا نزديك مي شوند. حج بعد از شهادت در راه خدا يكي از بالاترين عبادات است و با هيچ عبادتي قابل مقايسه نيست. حاجي حقي بر گردن خدا دارد و خدا خود را ملزم كرده است كه آنان را اكرام كند. اين اكرام همان بخشش گناهان حجاج است.
او ادامه داد: زماني كه حجاج با آمادگي معنوي بيشتري به اين سفر نوراني بروند مطمئنا بهره بيشتري مي بردند. براي آمادگي معنوي لازم است آمادگي علمي داشته باشيم تا بدانيم به چه فضاي روحاني پا گذاشته ايم. بهره گيري از حج به ميزان خلوص انسان بستگي دارد كه تقرب و به خدا و كمال را به ارمغان مي آورد. به همين دليل لازم است حجاج اخلاص را در خود تقويت كنند. طبق روايات حجاج بايد با اموال پاك پا به سرزمين وحي بگذارند و قبل از اين سفر اموال خود را تطهير و بدهي هاي خود را پرداخت كنند.
حجت الاسلام سيد جواد مظلومي تصريح كرد: سازمان حج و زيارت براي افزايش آمادگي علمي حجاج از شيوه هاي مختلفي استفاده مي كند. حضور زائران در جلسات آموزشي كاروان ها كه از سوي روحانيون و كارگزاران كاروان ها برگزار مي شود، آموزش آنلاين در پايگاه مجازي سازمان حج، كانال هاي ارتباطي در فضاي مجازي و همكاري با صدا و سيما از جمله شيوه هاي آموزش حجاج است. در اين ميان روحانيون وضعيت فرهنگي كاروان ها را رصد كرده و گزارش مي كنند.
معاون فرهنگي نماينده ولي فقيه درخصوص همايش هاي مختلفي كه سازمان حج و زيارت قبل از موسم حج برگزار مي كند خاطر نشان كرد: در سراسر كشور همايش هاي متمركزي براي تمام زوار برگزار مي شود. همايش هايي با مخاطبان خاص مانند همايش بانوان حج گذار نيز برگزار مي شود. ضمن اين كه براي زائران نخبه طرحي با نام «مودت» خواهيم داشت. در ميان حجاج هميشه كساني حضور دارند كه تمايل دارند به ديگر زائران خدمت رساني كنند اين دسته از زائران در قالب طرح « ياوران حجاج» به ديگران در بخش فرهنگي خدمت رساني مي كنند.


| شناسه مطلب: 69361




مظلومي فرهنگي



نظرات کاربران