رادیو ایران و نگاهی نو به حج ابراهیمی رادیو ایران و نگاهی نو به حج ابراهیمی رادیو ایران و نگاهی نو به حج ابراهیمی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رادیو ایران و نگاهی نو به حج ابراهیمی رادیو ایران و نگاهی نو به حج ابراهیمی رادیو ایران و نگاهی نو به حج ابراهیمی رادیو ایران و نگاهی نو به حج ابراهیمی رادیو ایران و نگاهی نو به حج ابراهیمی

رادیو ایران و نگاهی نو به حج ابراهیمی

در راستای افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به آموزه های دینی و اخلاقی قرآن و اهلبیت و تلاش برای گسترش فضائل اخلاقی رادیو ایران با ویژه برنامه «قبله این قبیله »نگاهی نو به حج ابراهیمی دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از شبكه راديويي ايران، با توجه به آغاز هفته حج اين برنامه به تبيين برخي از اهداف عرفاني حج همچون معني طواف: گردش به دور خانه خدا نشان دهنده اين است كه به غير از خدا، گِرد ديگري نگرديد،سعي بين صفا و مروه: با صدق و صفا سعي در يافتن محبوب كنيد كه با يافتن او همه بافت‌هاي دنيوي گسسته شود، لمس «حجرالاسود» بيعت با خدا بنديد و رجم عقبات، رجم شياطين انس و جن است. شما با رجم، با خداي خود عهد كنيد تا شياطين انس و ابرقدرت‌ها را از كشورهاي اسلامي عزيز برانيد مي پردازد.
در اين برنامه سعي خواهد شد با ايجاد فضاي افكتيو و گوينده به عنوان راوي به عنوان حاجي در سفر نكات و اسرار حج به زبان ساده بيان شود. برنامه از آماده شدن حاجي براي سفر آغاز مي شود و تا قرباني كردن ادامه مي يابد.
در بخش هاي مختلف روايت از متون فاخر از جمله خسي در ميقات، اسرار حج امام خميني، سفرنامه حج دكتر شريعتي و همچنين كلام بزرگان و كارشناسي استفاده خواهد شد.
در نتيجه برنامه بصورت فضاسازي و استفاده از المانهاي حج و بصورت «افكتيو» در سفرنامه اي راديويي توليد خواهد شد ضمن اينكه از شعر متن و آواز موسيقي هاي متناسب با فضاي برنامه استفاده خواهد شد.
«قبله اين قبيله» از بخش هاي روايت، متن روايي سفرنامه حج، گزارش بصورت مستند و گفتگوهاي حجاج، موسيقي با كلام و بي كلام متناسب با فضاي برنامه تشكيل شده است.
«سراي قبله و قنوت» به تهيه كنندگي عبدالله علايي، گويندگي حسن همايي، آيتم سازي وحيد بيات و سعيد مبشري كارشناسي حجج الاسلام ميرباقري و حجت الاسلام خاكي سه شنبه سوم مرداد 96 از ساعت 12 به مدت 45 پخش مي شود.


| شناسه مطلب: 69365




حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران