مدیر حوزه علمیه یزد: حجاج نهایت بهره برداری معنوی را داشته باشند مدیر حوزه علمیه یزد: حجاج نهایت بهره برداری معنوی را داشته باشند مدیر حوزه علمیه یزد: حجاج نهایت بهره برداری معنوی را داشته باشند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مدیر حوزه علمیه یزد: حجاج نهایت بهره برداری معنوی را داشته باشند مدیر حوزه علمیه یزد: حجاج نهایت بهره برداری معنوی را داشته باشند مدیر حوزه علمیه یزد: حجاج نهایت بهره برداری معنوی را داشته باشند مدیر حوزه علمیه یزد: حجاج نهایت بهره برداری معنوی را داشته باشند مدیر حوزه علمیه یزد: حجاج نهایت بهره برداری معنوی را داشته باشند

مدیر حوزه علمیه یزد: حجاج نهایت بهره برداری معنوی را داشته باشند

مدیر حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه حج تعطیل بردار نیست و این سفر باید منتهای خواسته‌ها و آرزوهای ما باشد، گفت: حجاج باید فرصت‌هایی را که در مدینه و مکه حضور دارند، غنیمت شمرده و هرچه می‌توانند سعی کنند بیشتر به قرب الهی دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمين محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از يزد با اشاره به اينكه سفر حج يك سفر روحاني و به سوي خدا و رسول‌الله است، گفت: در ارتباط با چند سفر مومنان دستور دارند كه زيارت خانه خدا، زيارت رسول الله(ص) و زيارت امام حسين(ع) از جمله اين سفرها است.
مدير حوزه علميه يزد با تاكيد بر اينكه حج تعطيل بردار نيست و اين سفر بايد منتهاي خواسته‌ها و آرزوهاي ما باشد، خاطرنشان كرد: در اين سفر انسان بايد خود را به صورت كامل از تعلقات مالي و دنيوي رها كند و به سوي خدا برود.
وي تصريح كرد: حجاج بايد فرصت‌هايي را كه در مدينه و مكه حضور دارند، غنيمت شمرده و هرچه مي‌توانند سعي كنند بيشتر به قرب الهي دست پيدا كنند.
حجت الاسلام والمسلمين شمس با تاكيد بر اينكه حجاج بايد از هر فرصتي كه مي‌توانند براي طواف مستحبي بهره بگيرند، اضافه كرد: طواف مستحبي اهميت بسيار بالايي دارد ولي به هيچ عنوان نبايد اين برنامه به صورتي باشد كه مانع يا مزاحمتي براي ديگر افراد به ويژه در انجام طواف واجب آنها ايجاد كند.
مدير حوزه علميه يزد عنوان كرد: نبايد اعمال در مكه و مدينه به صورتي باشد كه پس از پايان زمان حج، دست روي دست بزنيم و پشيمان باشيم از اينكه نتوانستيم از اين سفر معنوي و مهم بهره لازم را ببريم.
وي افزود: در اين سفر بايد از خداوند بخواهيم كه به ما عنايت كند و بتوانيم پس از حج در راه درست حركت كنيم و ديگر به سمت خطاهايي كه پيش از آن انجام داده‌ايم نرويم.
مدير حوزه علميه يزد با تاكيد بر اينكه نبايد نسبت به خطرات سفر حج دلهره داشته باشيم، عنوان كرد: امام حسن مجتبي عليه السلام بيش از 50 بار به عشق زيارت خداوند متعال از مدينه به مكه حركت كردند و خطرات آن را به جان خريدند.
حجت الاسلام والمسلمين شمس خاطر نشان كرد: نمي توان گفت كه چون اين سفر خطراتي دارد نبايد به زيارت بيت الله الحرام برويم، الان خطرات گذشته كه برخي افراد با احتمال اينكه بيش از 80 درصد امكان بازگشت ندارند و به احتمال بسيار زياد جانشان را از دست مي دادند، را نداريم.
اين استاد حوزه علميه با اشاره به اين كه يكي از مسائلي كه حجاج بايد در سفرشان به آن دقت داشته باشند، دعا براي امام زمان(عج) و سلامتي و طول عمر مقام معظم رهبري است كه از اهميت بسيار بالايي برخوردار مي باشد.
وي در پايان با تاكيد بر اينكه عزت، پايداري و امنيت ايران عزيز ما به بركت وجود ولايت و ولي فقيه است، اظهار داشت: سزاوار است كه همه افراد در تمام نقاط دعاگوي ايشان باشند و سلامت و عزت هرچه بيشتر ايشان را از خداوند متعال بخواهند.


| شناسه مطلب: 69394




حج تمتع گفتگو



مطالب مرتبط

نظرات کاربران