فراخوان مقاله برای همایش علامه حلی در عراق فراخوان مقاله برای همایش علامه حلی در عراق فراخوان مقاله برای همایش علامه حلی در عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فراخوان مقاله برای همایش علامه حلی در عراق فراخوان مقاله برای همایش علامه حلی در عراق فراخوان مقاله برای همایش علامه حلی در عراق فراخوان مقاله برای همایش علامه حلی در عراق فراخوان مقاله برای همایش علامه حلی در عراق

فراخوان مقاله برای همایش علامه حلی در عراق

مرکز علامه حلی در استان «بابل» عراق از برگزاری همایش بین‌المللی علامه حلی با همکاری آستان مقدس حسینی خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از پايگاه خبري الحكمة، همايش بين‌المللي علامه حلي با شعار «حوزه علميه حله، ميراث ريشه‌دار و تحول در روش‌ها» و با نظارت شيخ «عبدالمهدي كربلايي» توليت آستان مقدس حسيني در ۱۷ ارديبهشت‌ماه سال آينده(۱۳۹۷) برگزار مي‌شود.
«شيخ عقيل الكفلي»، ناظر مركز علامه حلي در اين باره گفت: در اين همايش شخصيت علامه حلي به عنوان يكي از بزرگان حوزه علميه حله و دستاوردهاي علمي اين فقيه برجسته بررسي خواهد شد. وي با بيان اين كه اين همايش داراي ۹ محور علوم قرآن و تفسير، فقه و اصول، علوم حديث و رجال، كلام و عقايد، علوم عقلي و طبيعي، اخلاق و عرفان، تاريخ، انديشه و سياست، زبان و ادبيات عرب و مطالعات مربوط به آثار علامه حلي است، گفت: اصالت و نوآوري در بحث فقهي و علم اصول از ديدگاه علامه حلي از مباحثي است كه در همايش علامه حلي بررسي مي‌شود.
وي با بيان اين كه رعايت كردن اصول تحقيق، يكي از شروط مشاركت در اين همايش است، تصريح كرد: مقالات بايد در ارتباط با يكي از محورهاي ذكر شده بوده و قبلا منتشر نشده باشد.
الكفلي با بيان اين كه مقالات نبايد كمتر از ۱۵ صفحه باشند، تأكيد كرد: هر پژوهشگر مي‌تواند در بيش از يك محور مقاله ارائه دهد و همه پژوهش‌ها و خلاصه‌هاي آنها مورد بررسي علمي قرار خواهد گرفت.
وي افزود: پژوهش‌ها مي‌تواند به صورت اشتراكي و توسط چند پژوهشگر نوشته شود به شرط آنكه به زبان عربي بوده و خالي از غلط‌هاي املايي و صرفي و نحوي باشد و خلاصه مقاله نيز نبايد بيش از ۱۵۰ كلمه باشد.
وي در پايان از همه پژوهشگران، اساتيد دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه در عراق و ديگر كشورها دعوت كرد در اين همايش شركت كنند.




نظرات کاربران