تاکید نماینده ولی فقیه در امور حج:

ضرورت تقویت آرامش زائران ایرانی در مراسم حج  مایوس نخواهیم شد تاکید نماینده ولی فقیه در امور حج:

ضرورت تقویت آرامش زائران ایرانی در مراسم حج  مایوس نخواهیم شد تاکید نماینده ولی فقیه در امور حج:

ضرورت تقویت آرامش زائران ایرانی در مراسم حج  مایوس نخواهیم شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکید نماینده ولی فقیه در امور حج:

ضرورت تقویت آرامش زائران ایرانی در مراسم حج  مایوس نخواهیم شد تاکید نماینده ولی فقیه در امور حج:

ضرورت تقویت آرامش زائران ایرانی در مراسم حج  مایوس نخواهیم شد تاکید نماینده ولی فقیه در امور حج:

ضرورت تقویت آرامش زائران ایرانی در مراسم حج  مایوس نخواهیم شد تاکید نماینده ولی فقیه در امور حج:

ضرورت تقویت آرامش زائران ایرانی در مراسم حج  مایوس نخواهیم شد تاکید نماینده ولی فقیه در امور حج:

ضرورت تقویت آرامش زائران ایرانی در مراسم حج  مایوس نخواهیم شد
تاکید نماینده ولی فقیه در امور حج:

ضرورت تقویت آرامش زائران ایرانی در مراسم حج مایوس نخواهیم شد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ایجاد آرامش روحی و معنوی زائران ایرانی را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: با توجه به هجمه های ایجاد شده، ارتقای سطح آگاهی و معلومات حجاج درباره حج و تاریخ اسلام درکنار تقویت احساس آرامش آنها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكركه در همايش متمركز زائران اهل تسنن وتشيع حج تمتع سال 96 استان گلستان سخن ميگفت، تصريح كرد: جرياني مرموزكه در خارج از مرزهاي ميهن اسلامي ما ريشه دارد، با هدف ايجاد ابهام درحج وتضعيف روحيه زائران ايراني شكل گرفته است و متاسفانه عده اي ناآگاه نيز در داخل كشور با اين جريان همنوا شده اند.
وي با تاكيد بر اينكه طرح شايعات و ابهامات بي اساس درباره حج هرگز ما را مايوس نخواهد كرد، افزود: نمايندگان بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت با وجود اين فشارهاي بي امان و علي رغم فرصت كم، تمام تلاش خود را به كار گرفته اند و مقدمات كاراعزام زائران و هماهنگي هاي لازم به خوبي در حال انجام است.
نماينده ولي فقيه در امورحج و زيارت با اشاره به توافقات انجام شده با وزير حج عربستان به منظور ايجاد شرايط بهتر براي زائران ابرازاميدواري كرد امسال شاهد شرايط مناسب تري در فرودگاه هاي كشور ميزبان باشيم.
وي اضافه كرد: حجاج بايد بدانند تلاش كارگزاران حج مبتني بر برگزاري سفري عزتمندانه بوده اما اين را هم بدانيم كه در هر سفري به طور طبيعي ممكن است شاهد بروز برخي مشكلات پيش بيني نشده هم باشيم .
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر گفت: با وجود فضاسازي هاي انجام شد براي منصرف كردن مردم از سفر به حج، كاروان‌ها به موقع تكميل و ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعزام خواهند شد و تعداد زيادي از زائران هم به صورت رزرو ثبت‌نام كرده‌اند.
**تاكيد بر حفظ حرمت و تكريم حجاج ايراني
سرپرست حجاج ايراني با اشاره به دو حادثه غم انگيز مسجدالحرام و فاجعه منا در سال 94 تصريح كرد: به دليل وقوع اين حوادث نمي توانستيم بدون تضمين، جمعيت عظيم زائران را راهي مناسك حج كنيم.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه پس از دريافت دعوتنامه شركت در حج 96، تمام توان و امكانات خود را براي تامين شرايط برگزاري يك حج آبرومندانه براي زائران ايراني به كار گرفتيم، تاكيد كرد: در مذاكرات، همواره بر مسئله عزت، كرامت و حرمت زائران ايراني تمركز كرديم و وزير حج عربستان نيز در توافقنامه تأييد كرد كه تلاش خود را براي حفظ حرمت و تكريم حجاج ايراني به كار خواهد گرفت.
**ضرورت توجه به وحدت امت اسلامي
نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت با تاكيد برضرورت توجه به وحدت امت اسلامي، گفت: بايد از بيان هرگونه مسائل اختلافي در مراسم حج پرهيز شود و تحت هيچ شرايطي بحث هاي فرقه‌اي و مذهبي درحج مطرح نشود.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر افزود: هدف ما از حج، ايجاد تحول روحي، معنوي و اخلاقي است و زائران ايراني بيت الله الحرام، در موسم حج منادي وحدت و همبستگي در امت اسلامي هستند.
وي اضافه كرد: مباحثي كه وحدت مسلمانان را خدشه دار مي كند، جايي در مراسم حج امسال ندارد چرا كه ما طرفدار وحدت امت اسلام هستيم. ** روند صدور ويزاي زائران با قوت ادامه دارد
سرپرست حجاج ايراني با بيان اينكه بيش از 24 هزار ويزاي الكترونيكي تاكنون براي حجاج ايراني صادر شده است و اين روند با قوت درحال انجام است، خاطرنشان كرد: نزديك به ۱۵ هزار نفر از هموطنان اهل سنت، امسال به حج تمتع اعزام مي شوند.
سرپرست حجاج ايراني با اشاره به روند اقدامات صورت گرفته براي صدور ويزاي هيئت ۱۰ نفره كنسولي كشورمان، گفت: با وزير حج عربستان رايزني شده و تا چند روز آينده ويزاي اين گروه صادرمي شود. وي تصريح كرد: در موضوع حج، شوراي عالي امنيت ملي تصميم خود را گرفته است و ما نيزاز طرف خودمان مراقبت‌هاي لازم را داريم .
**تفاوت قيمت ها مربوط به اسكان است
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر به برخي شايعات درباره منفعت مالي سازمان حج و زيارت اشاره كرد و گفت: قيمت تمام ‌شده امكانات ازحجاج گرفته مي‌شود و تفاوت قيمت‌ها تنها مربوط به موضوع اسكان است.
وي با بيان اينكه براي كاهش هزينه‌هاي زائران اعزامي به مناسك حج امسال، تصميم گرفته شد لباس مشترك حذف شود، گفت: نرم افزارموبايلي مناسك همراه با قابليت نصب روي گوشي هاي تلفن هوشمند آماده شده است و علاوه بر آن مچ بندهاي الكترونيكي طراحي شده توسط شركت هاي ايراني، اقدامي براي كمك به شناسايي هويت زائران در مواقع ضروري و مورد نياز است.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت اضافه كرد: بايد بكوشيم با هماهنگي هرچه بيشتر و اجراي درست و به موقع قوانين و دستورالعمل هاي ابلاغي، زمينه برگزاري حج مطلوب را براي زائران عزيز كشورمان فراهم كنيم.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر گفت: با بهره‌گيري از نيروهاي فرهيخته، صاحب نظر و نيز ياوران حجاج، مي‌توان تقسيم كارمناسب و برنامه ريزي بهتري انجام داد و امورحج را با درايت و پختگي بيشتر پيش برد.
**زائران از نهم مرداد اعزام مي شوند
نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت گفت: با وجود زمان اندكي كه در اختيار داشتيم شرايط مورد نياز مهيا شده و عمليات اعزام زائران به مناسك حج امسال از 9 مردادماه آغاز خواهد شد. وي تاكيدكرد: تلاش ما بر اين است كه سفر حج امسال سفري خوب و خاطره انگيز براي حجاج ايراني باشد كه با توكل بر خداوند اينگونه خواهد بود.
وي با اشاره به توافقات انجام شده به منظور جابجايي هوايي حجاج توسط شركت‌هاي ايراني و سعودي گفت: براي رفاه حجاج ايراني در عرفات خيمه‌هاي كولردار در نظر گرفته شده و نزديك به ۳۰درصد منازل تعيين‌شده براي اسكان، نوساز است.




نظرات کاربران