جشن و سرور زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت اباالفضل(ع) جشن و سرور زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت اباالفضل(ع) جشن و سرور زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت اباالفضل(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جشن و سرور زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت اباالفضل(ع) جشن و سرور زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت اباالفضل(ع) جشن و سرور زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت اباالفضل(ع) جشن و سرور زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت اباالفضل(ع) جشن و سرور زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت اباالفضل(ع)

جشن و سرور زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت اباالفضل(ع)

حجت الاسلام والمسلمین صمدی شاه آباد با اشاره مقام و منزلت ویژه حضرت معصومه(س) در منابع روایی تأکید کرد که باید تلاش کنیم آن حضرت را با معرفت زیارت کنیم.

مراسم سخنراني و مديحه سرايي زائران ايراني با حضور مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا در عتبه مقدسه عباسيه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، مراسم سخنراني و جشن و سرور زائران ايراني در سالروز ميلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق، شامگاه شنبه در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.
در اين مراسم كه ده ها نفر از زائران زن و مرد ايراني حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمين استاد اكبر صمدي شاه آباد كه از سوي بعثه مقام معظم رهبري به شهر كربلا دعوت شده است، به ايراد سخنراني پرداخت.
وي در اين ديدار با اشاره به مقام و منزلت والاي حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز داشت: در روايتي از وجود نازنين امام رضا(ع) براي زيارت حضرت فاطمه معصومه(س) بهشت مقرر شده است البته بايد دانست كه شرط قبولي اين زيارت ها معرفت به ايشان است.
حجت الاسلام والمسلمين صمدي با اشاره به سخني از امام صادق(ع) در مورد شأن و منزلت مردم قم و حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان كرد: در زماني كه هنوز امام موسي بن جعفر(ع) متولد نشده بودند، امام صادق(ع) شهر قم را شهر اهل بيت معرفي كرده و فرمودند: در آينده دختري از خاندان ما در اين شهر مدفون مي شود كه هركس با معرفت به زيارت او برود بهشت بر او واجب مي شود.
وي ادامه داد: مرحوم ملاصداري شيرازي اين عارف و فيلسوف و متأله بزرگ نقل مي كند زماني كه من در كهك قم مشغول تحقيق در سخت ترين مسائل فلسفي بودم و به مشكل برمي خوردم به قم مي آمدم و با توسل به حضرت فاطمه معصومه(س) فهم مطالب براي من آسان مي شد.
سخنران بعثه رهبري با بيان اينكه در برخي تعبيرات زيارت حضرت فاطمه معصومه(س) معادل زيارت حضرت زهرا(س) مطرح شده است، خاطرنشان كرد: نقل مي كنند، مرحوم آيت الله مرعشي نجفي نذر كرد كه چهل روز به عبادت و بندگي خدا بپردازد تا خداوند به او قبر حضرت زهرا(س) را نشان دهد، در روزهاي آخر در خواب يكي از امامان معصوم را ديد كه به او گفتند وصيت حضرت زهرا(س) است كه قبرش از ديده ها مخفي باشد ولي اگر تو مي خواهي ثواب زيارت او را ببري پس به زيارت حضرت فاطمه معصومه(س) در قم برو.
بنابراين گزارش در پايان اين مراسم، حاج علي اكبر رياحي اصل، مداح بِعثه مقام معظم رهبري به مديحه سرايي در مدح حضرت فاطمه معصومه(س) پرداخت و حاضران از سوي بعثه رهبري پذيرايي شدند.
از ديگر حاضران در اين مراسم مي توان به حجت الاسلام والمسلمين بهجتي مسؤول بعثه رهبري در كربلا و همچنين جمعي از مسؤولان بعثه رهبري، مديران ثابت، مديران كاروان ها و شركت شمسا اشاره كرد.
گفتني است، مراسم سخنراني و مداحي از سوي بعثه مقام معظم رهبري همه روزه بعد از نماز صبح در حرم مطهر امام حسين(ع) و هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت اباالفضل(ع) برگزار مي شود.




نظرات کاربران