دولت‌ها مراسم حج را خارج از چارچوب‌ها و دعواهای سیاسی بدانند دولت‌ها مراسم حج را خارج از چارچوب‌ها و دعواهای سیاسی بدانند دولت‌ها مراسم حج را خارج از چارچوب‌ها و دعواهای سیاسی بدانند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دولت‌ها مراسم حج را خارج از چارچوب‌ها و دعواهای سیاسی بدانند دولت‌ها مراسم حج را خارج از چارچوب‌ها و دعواهای سیاسی بدانند دولت‌ها مراسم حج را خارج از چارچوب‌ها و دعواهای سیاسی بدانند دولت‌ها مراسم حج را خارج از چارچوب‌ها و دعواهای سیاسی بدانند دولت‌ها مراسم حج را خارج از چارچوب‌ها و دعواهای سیاسی بدانند

دولت‌ها مراسم حج را خارج از چارچوب‌ها و دعواهای سیاسی بدانند

نماینده ولی فقیه استان کردستان گفت: دولت‌ها باید مراسم حج را خارج از چارچوب‌ها و دعواهای سیاسی ببینند؛ چراکه بالاترین حرم خدا مکه مکرمه است و این حرم مطهر برای همه مسلمانان مقدس و دارای حرمت است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر نماينده ولي فقيه در استان كردستان آيت‌الله حسيني شاهرودي، نماينده ولي فقيه در استان كردستان شامگاه دوشنبه، دوم مردادماه در ديدار جمعي از كارگزاران حج و زيارت استان، اظهار كرد: مقصود اصلي از تشريح حج و ساير عبادات، تقويت بُعد روحاني انسان است و تكاليف و فرائض الهي از نظر خاصيت اثرگذاري در روح و جان انسان مختلف هستند.
وي با اشاره به فرارسيدن ولادت حضرت معصومه(س) و دهه كرامت به ابعاد شخصيتي حضرت معصومه(س) پرداخت و افزود: حضرت معصومه(س) داراي شخصيتي رفيع و والامقام مي باشد بطوري كه ائمه اطهار(ع) از اين بانو با جلالت و تكريم ياد كرده‌اند.
نماينده ولي فقيه يكي از بارزترين فضايل و خصوصيات وي شفاعت گسترده شفيعه روز جزا دانست و عنوان كرد: بعد از حضرت زهرا(س) از جهت گستردگي شفاعت هيچ بانويي به شفيعه محشرحضرت معصومه(س) نمي رسد. شرافت خانوادگي و ذاتي و همچنين از لحاظ ايمان و عمل نيز ممتاز و سرآمد بوده است.
وي به زيارتنامه مخصوص حضرت معصومه(س) اشاره و عنوان كرد: يكي از شواهد عظمت استثنايي حضرت معصومه سلام الله عليها زيارت نامه‌اي است كه به خصوص حضرت امام رضا(ع) برادر بزرگوارش در شأن او صادركرده است زيرابعد از فاطمه زهرا(س) تنها زيارتي كه از امام براي يك زن نقل شده زيارت حضرت معصومه(س) است كه زيارت‌نامه وي يك درس و آموزشي براي همه ما است.
آيت‌الله حسيني‌شاهرودي در بخش ديگري از سخنان خود به فرارسيدن ايام اعزام زائران به مكه مكرمه اشاره و عنوان كرد: حج از ديرباز تاكنون از اهميت ويژه‌اي بين مسلمانان برخوردار بوده است و حج مركز قيام همه مردم است و دين در حج پايه و اساس مي‌گيرد و دين باقي است تا زماني كه مكه مكرمه باقي و پابرجاست.
وي يكي از شرايط انجام حج استطاعت مالي دانست و گفت: اهميت اين امر به حدي است حتي كساني كه مستطيع هم نيستند براي انجام اين فريضه الهي تشويق شده‌اند و بايد از بودجه حكومت اسلامي مخارج سفر آنان تأمين و به حج اعزام شوند.
نماينده ولي فقيه بيان كرد: تاكيد ائمه معصومان(ع) براين بوده كه ازعظمت حج كاسته نشود و هميشه اين مراسم عظيم عبادي - سياسي باشكوه هرچه تمام‌تر برگزار شود، لذا از هر فرصتي استفاده كرده و مردم را به انجام حج ترغيب مي‌كرده‌اند.
وي ادامه داد: دولت‌ها بايد مراسم حج خارج از چارچوب‌ها و دعواهاي سياسي ببينند، چراكه بالاترين حرم خدا مكه مكرمه است و اين حرم مطهر براي همه مسلمانان مقدس و داراي حرمت است.
آيت‌الله حسيني شاهرودي به امنيت در مراسم حج اشاره كردوگفت: درمراسم حج مسئله امنيت وعزت همه حجاج مهمترين مسئله براي كشورمان بوده وكشورعربستان بايد مسئله امنيت وعزت حجاج ايراني را تامين وتضمين كند.
وي اختلافات پيش آمده بين ايران وعربستان راناشي از دخالتها ي كشورآمريكاه درمنطقه دانست وگفت :آمريكاه وهم پيمانانش اسرائيل وانگليس سياستهاي گوناگوني عليه ايران آزمايش كرده اند امابازهم نتوانسته اندجايگاه تاثيرگذارايران رادرمنطقه وحتي جهان تضعيف كنند به همين خاطرناچاراً دست به تحريك كشورهاي همسايه عليه ايران بزنند.
نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري اعلام كرد: جمهوري اسلامي ايران بعد ازپيروزي درسال ۵۷ همواره ازسوي غرب وآمريكاه مورد تهديد و تحريم قرارداشته است آمريكا بيشترين سعي را كرده تا بتواند انقلاب اسلامي را مهارسازد، اما تاكنون موفق به اين هدف نشده؛ چون مي‌داند ماهيت انقلاب اسلامي ايران مانع بزرگي براي دستيابي آمريكا به خواسته‌هايش در منطقه بوده است.
وي اعلام كرد: ما باهيچ كدام از كشورهاي همسايه ومسلمان سرجنگ وناسازكاري نداريم ودرشرايط خاص هم حتي به كمك آنها رفته وبه آنها كمك كرده ايم اين شعارماست كه مسلمان نبايد درمقابل مسلمان بايستد ونبايد بامسلمان وارد جنگ شودوآرزوداريم كه امت اسلامي زيريك پرچم وبااتحادوبرادري يك امت واحده اسلامي باشيم.
نماينده ولي فقيه دراستان در پايان يادآور شد: دشمنان بدانند مابراي دفاع از دين ووطن خود با هيچ كشوري تعارف نداريم ولازم مي دانيم در برابر هر توطئه و دشمني باقدرت هرچه تمام‌تر بايستيم و زماني وارد جنگ مسلحانه مي شويم كه كشوري بخواهد قلدري كند.


| شناسه مطلب: 69441




حج تمتع كردستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران