سرپرست حجاج ایرانی  تاکید کرد:

اسلام دین صلح و همزیستی بین المللی است سرپرست حجاج ایرانی  تاکید کرد:

اسلام دین صلح و همزیستی بین المللی است سرپرست حجاج ایرانی  تاکید کرد:

اسلام دین صلح و همزیستی بین المللی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی  تاکید کرد:

اسلام دین صلح و همزیستی بین المللی است سرپرست حجاج ایرانی  تاکید کرد:

اسلام دین صلح و همزیستی بین المللی است سرپرست حجاج ایرانی  تاکید کرد:

اسلام دین صلح و همزیستی بین المللی است سرپرست حجاج ایرانی  تاکید کرد:

اسلام دین صلح و همزیستی بین المللی است سرپرست حجاج ایرانی  تاکید کرد:

اسلام دین صلح و همزیستی بین المللی است
سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد:

اسلام دین صلح و همزیستی بین المللی است

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دردیدار با جمعی از علمای شیعه و سنی مقیم لندن از اسلام بعنوان دین رحمت ، صلح و همزیستی بین المللی نام برد وتصریح کرد: شیعه وسنی باید دست دردست هم مقابل فتنه گران ایستاده و چهره زیبای اسلام رحمانی و عقلانی را به دنیا معرفی کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت در ديدار جمعي از علما، اساتيد و شخصيت هاي مذهبي و فرهنگي اهل تسنن وتشيع مراكز اسلامي لندن با اشاره به اينكه امام خميني (ره) از بدو پيروزي انقلاب اسلامي همواره بروحدت اسلامي تاكيد داشتند، يكي از نيازهاي جامعه اسلامي را هماهنگي ميان علماي مذاهب مختلف اسلامي توصيف كرد و گفت: امروز هم رهبر معظم انقلاب اسلامي تنها راه نجات امت اسلامي را برقراري انسجام و وحدت ميان آن ها مي دانند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر به گرايش و توسعه روز افزون اسلام درجهان بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اشاره و تصريح كرد: اسلامي كه بايد به جهان معرفي شود اسلام مقابله با ظلم و ستم، عدالت خواه براي مردم، طرفدار همزيستي مسالمت آميز با ملت هاي ديگر و طرفدار حفظ و حراست از خانواده و خواستار برخورد توام با عدالت با دشمنانش است.
وي افزود: دشمنان اسلام وقتي متوجه شدند اسلام درحال فراگيرشدن در دنياست به فكر مقابله افتادند و در كشورهاي اسلامي توطئه و فتنه اختلاف بين شيعه وسني را راه انداخته و شيعه هراسي را محور فعاليت هاي خود قراردادند و در كشورهاي غير اسلامي هم اسلام هراسي را مطرح كردند.
سرپرست حجاج ايراني اضافه كرد: رهبران ايران با اشراف كامل نسبت به اين توطئه ، فراخواندن اهل تسنن براي گرويدن به اهل تشيع را دروغ خواندند و مواضع جمهوري اسلامي ايران دراين زمينه كاملا روشن و مشخص بوده است .
وي درادامه مواضع كشورمان درحمايت ازفلسطيني ها و بوسنيايي ها و ملت هاي مظلوم سوريه و عراق و يمن كه اكثرشان اهل سنت هستند يادآور شد و با اشاره به اينكه درافغانستان و پاكستان نيز ما طرفدارامينت و پيشرفت اين دو كشورهستيم، اظهارداشت: ما هيچوقت به دنبال فرقه گرايي نبوده ايم ليكن متاسفانه چون تبليغات جهاني در دست صيونيست هاست، نگذاشته اند اين حرف ما به گوش مردم دنيا برسد.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه كلينتون درخاطراتش مي نويسد كه داعش را آمريكايي ها بوجود آورده اند، گفت: هدف آنها راه اندازي جنگ بين شيعه وسني بود ولي خود شما شاهد هستيد كه در چند سال گذشته دركشورهايي مثل عراق ، ليبي ، يمن و سوريه بيشترين آسيب را اهل سنت ديده است.
وي با اشاره به اينكه امروز اين رزمندگان شيعه حشد الشعبي عراق هستند كه موصل را از اشغال داعش آزاد كردند، افزود: اين براي اهل تشيع افتخار است كه خونش در راه دفاع از اهل سنت ريخته مي شود و با تمام وجود از حيثيت مسلمانان واهل سنت دفاع مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا ابراز تاسف از اينكه دركشورهاي اروپايي بحث اسلام هراسي دامن زده مي شود، تصريح كرد: اسلام دين رحمت ، صلح و همزيستي بين المللي است ولي داعش با سربريدن انسانها، سوزاندن آنها درقفس، ويران كردن خانه ها و كليساها، كشتن مسيحيان و اسارت و فروش زنان بعنوان برده ، دنيا و مسيحيت را عليه ما بسيج مي كند ، بنابراين ديگر بحث شيعه و سني مطرح نيست و امروز مي گويند اسلام براي ما خطر است.
وي تصريح كرد: درچنين شرايطي شيعه وسني بايد دست بدست هم بدهند ومقابل فتنه گران بايستند و چهره زيباي اسلام رحماني و عقلاني را به دنيا معرفي كنند .
وي درادامه به شهادت رساندن مسلمانان درانفجارهاي اخيردر پاكستان و افغانستان را حركاتي زشت و غير اسلامي توصيف كرد كه پيكره اسلام را داغدار و مصيبت زده كرده است.
وي افزود: اين درحالي است كه جنايات صيونيست ها عليه فلسطينيان ادامه دارد و حتي به مسلمانان فلسطيني اجازه نمي دهند كه در مسجدالاقصي، قبله اول مسلمانان نماز بخوانند.
نماينده ولي فقيه با تاكيد براينكه درچنين شرايطي مسلمانان بايد بيش از گذشته وحدت خود را حفظ كنند ، گفت: ما بايد به پيروان خود اعلام كنيم كه به مقدسات هرمذهبي احترام بگذارند و همانطوري كه مقام معظم رهبري فرمودند اهانت به مقدسات مذاهب، حرام اعلام شود.
وي از علماي حاضر در جلسه خواست كه براي نزديك كردن ديدگاهها به يكديگر نسبت به برگزاري همايش هاي مختلف اهتمام ورزند و مانع از تبليغات سوء عليه يكديگر شوند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به مشتركات اهل تسنن وتشيع تاكيد كرد: اختلافات شيعه و سني بسيار نادر است و اختلافات جزئي و فقهي قابل توجه و مانع وحدت نيست.
وي به آيه 64 سوره آل عمران "قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى كَلَمَةٍ سَوَاء بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا - بگو اى اهل كتاب بياييد بر سر سخنى كه ميان ما و شما يكسان است بايستيم كه جز خدا را نپرستيم و چيزى را شريك او نگردانيم " درتاكيد بر ضرورت وحدت بين اديان اشاره و تصريح كرد: وقتي اسلام اهل كتاب را به وحدت فرا مي خواند شيعه و سني كه هردو مسلمان هستند بايد بيش ازديگران وحدت را رعايت كنند.
وي ابراز اميدواري كرد كه علما و شخصيت هاي مذهبي كشورهاي اسلامي با رفت و آمد بين يكديگر، هرچه بيشتر با افكار هم آشنا شوند و به كمك هم فتنه اختلاف افكني بين شيعه وسني را خنثي نمايند.
نماينده ولي فقيه درادامه زندگي خوب ومسالمت آميز شيعه و سني دركنار يكديگر در جمهوري اسلامي ايران را يادآور شد و با بيان اقدامات صورت گرفته براي راه اندازي حج 96 گفت: امسال 15 هزار زائر اهل سنت از ايران به حج مشرف مي شوند كه نسبت به سال 94 سه برابر شده است.
وي با اشاره به توليد بيش از هزار اثر درحوزه حج و زيارت در بعثه مقام معظم رهبري افزود: شوراي افتاي اهل تشيع و اهل تسنن در موسم حج فعال هستند و زائران اهل سنت و شيعه براساس فقه خود مناسك حج را انجام مي دهند.
سرپرست حجاج ايراني با بيان خدمات ارائه شده به زائران درايران براي آشنايي با مناسك حج و تسهيلات فراهم شده درعربستان براي حجاج كشورمان ، اظهارداشت: ما بحث حج را از روابط دو جانبه سياسي جدا مي دانيم و امسال با وجود قطع روابط سياسي ميان ايران وعربستان ، از طريق مذاكراتي كه صورت گرفت سعودي ها شرايط ما را پذيرفتند و زائران ايراني دركنار ديگر مسلمانان جهان در كنگره بزرگ حج حضور خواهند داشت.
وي به فتواي امام امت درخصوص حضور شيعيان در مساجد و نمازهاي اهل سنت درايام حج اشاره كرد و گفت: به همه روحانيون و مديران كاروان ها ابلاغ كرده ايم كه به هيچ وجه مسايل طايفه اي وفرقه اي را درحج مطرح نكنند و برنامه هاي شان حول محور وحدت اسلامي باشد.
گفتني است درپايان اين ديدار علما، اساتيد و شخصيت هاي مذهبي و فرهنگي اهل تسنن وتشيع مراكز اسلامي لندن از موزه حج بازديد و مسئولان بعثه مقام معظم رهبري درخصوص آثار به نمايش گذاشته شده دراين موزه توضيحاتي بيان كردند.


| شناسه مطلب: 69448




قاضي عسكر حج مذهب



نظرات کاربران