حجت الاسلام نجفی روحانی: ولایت فقیه در راستای ولایت تشریعی امام معصوم است حجت الاسلام نجفی روحانی: ولایت فقیه در راستای ولایت تشریعی امام معصوم است حجت الاسلام نجفی روحانی: ولایت فقیه در راستای ولایت تشریعی امام معصوم است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام نجفی روحانی: ولایت فقیه در راستای ولایت تشریعی امام معصوم است حجت الاسلام نجفی روحانی: ولایت فقیه در راستای ولایت تشریعی امام معصوم است حجت الاسلام نجفی روحانی: ولایت فقیه در راستای ولایت تشریعی امام معصوم است حجت الاسلام نجفی روحانی: ولایت فقیه در راستای ولایت تشریعی امام معصوم است حجت الاسلام نجفی روحانی: ولایت فقیه در راستای ولایت تشریعی امام معصوم است

حجت الاسلام نجفی روحانی: ولایت فقیه در راستای ولایت تشریعی امام معصوم است

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در ادامه ولایت فقیه را در راستای ولایت تشریعی امام معصوم و تنها راه نجات جامعه اسلامی برشمرد که همچون سکان دارد کشتی می تواند جامعه اسلامی را از چنگال استکبار خلاصی بخشد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، نشست روحانيون ومداحان عتبات عاليات پيش از ظهر امروز در محل بعثه مقام معظم رهبري در هتل جواهر كربلاي معلا برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در اين جلسه با استناد به حديثي شرط زيارت مقبول را شناخت حق، حرمت و ولايت امام دانست و اظهار داشت: هركس اين سه ويژگي را در زيارت داشته باشد كمترين چيزي كه به او عنايت مي شود آن است كه گناهان گذشته او بخشيده مي شود.
وي ادامه داد: مطابق اين روايت براي اين فرد در آينده نيز چون در مسير ولايت خدا قرار گرفته، زمينه گناه فراهم نمي شود و اگر لغزش كوچكي نيز داشت مورد عنايت حضرت حق قرار گرفته و توبه مي كند.
مسؤول بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به معناي حق اظهار داشت: امام بر امت خويش حقوقي دارد كه مهمترين آنها اطاعت امت از امام است و نيز در مورد حرمت امام به معناي ادب حضور بر امت لازم است، چراكه امام چه در زمان حيات و چه در زمان مماتش بر امت اشراف داشته و ناظر است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به ولايت امام بر امت اشاره كرد و يادآور شد: امام داراي ولايت تكويني و تشريعي است كه علاوه بر تصرف در عالم، سرپرستي امت را نيز بر عهده دارد، امت نيز بايد خود را پيرو و مطيع امام بداند و چون راه امام صراط مستقيم است هركس پيرو او باشد، هوس گناه نمي كند همچنانكه سلمان و ابوذر و مقداد و ميثم اين چنين بودند.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در ادامه ولايت فقيه را در راستاي ولايت تشريعي امام معصوم و تنها راه نجات جامعه اسلامي برشمرد كه همچون سكان دارد كشتي مي تواند مردم را از انحطاط و سقوط نجات داده و كشور اسلامي را از چنگال استكبار خلاصي بخشد.
در ابتداي اين جلسه نيز حجت الاسلام والمسلمين بهجتي مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا با اشاره به روايتي از امام صادق(ع) در مورد فضيلت زيارت امام حسين(ع) ابراز داشت: در عظمت امام حسين(ع) همين بس كه حتي زائر او نيز مقام شفاعت دارد.
وي ادامه داد: سيف تمار از امام صادق عليه السلام نقل فرمودند: شنيدم كه ايشان مي فرمودند: زائر امام حسين عليه السلام شفيع صد نفر در روز قيامت مي باشد كساني كه آتش دوزخ بر ايشان واجب شده است و كساني كه در دنيا از مسرفين بودند.
حجت الاسلام والمسلمين بهجتي در بخش ديگري از سخنان خود سفر كربلا را، سفر پاكي و طهارت روح و جان دانست و خاطرنشان كرد: به همين دليل هرفردي كه به اين سفر مشرف مي شود بايد حقوق مالي و غير مالي خود را تسويه كرده و سبك بال گام در كربلا بگذارد و اگر فردي به گردن او حقي دارد از او حلاليت بطلبد كه توصيه اين موارد برعهده روحانيون كاروان ها است.
در پايان نيز حجت الاسلام كياپاشا مسؤول ارزيابي بعثه مقام معظم رهبري به بيان ملاك ها و معيارهاي ارزيابي روحانيون و مداحان و حداقل نصاب نمره در پذيرش هاي بعدي پرداخت و در بخش جمع آوري برگه هاي ارزيابي حاضران به سؤالات آنها در اين زمينه پاسخ داد.
يادآور مي شود، در اين همايش چند نفر از روحانيون و مداحان كاروان هاي عتبات عاليات سوؤالات و نكات خود را با مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق درميان گذاشتند و حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني به سؤالات آنها پاسخ گفت.
گفتني است، در جلسه روحانيون و مداحان كه به همت بعثه مقام معظم رهبري روزهاي يك شنبه، سه شنبه و پنجشنبه در محل بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا برگزار مي شود و روحانيون و مداحان با آخرين وضعيت عتبات عاليات، مسائل فرهنگي عتبات، نكات مهم براي زائران، مسائل شرعي مبتلا به و موضوعاتي از اين قبيل آشنا مي شوند.




نظرات کاربران