حجت‌الاسلام قریشی: حج؛ اجتماع عظیم توحیدی است حجت‌الاسلام قریشی: حج؛ اجتماع عظیم توحیدی است حجت‌الاسلام قریشی: حج؛ اجتماع عظیم توحیدی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت‌الاسلام قریشی: حج؛ اجتماع عظیم توحیدی است حجت‌الاسلام قریشی: حج؛ اجتماع عظیم توحیدی است حجت‌الاسلام قریشی: حج؛ اجتماع عظیم توحیدی است حجت‌الاسلام قریشی: حج؛ اجتماع عظیم توحیدی است حجت‌الاسلام قریشی: حج؛ اجتماع عظیم توحیدی است

حجت‌الاسلام قریشی: حج؛ اجتماع عظیم توحیدی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: این که مردم از تمام دنیا، قومیت ها، رنگ ها و مذاهب مختلف با وحدت و همدلی در کنار خانه خدا جمع می شوند در نوع خود بی نظیر و مهم است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، روز گذشته سوم مردادماه، حجت الاسلام و المسلمين سيد مهدي قريشي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه در ديدار دست اندركاران حج استان ضمن اشاره واجب مؤكد بودن حج، فرمود: تعبير، توصيه و اهميتي كه نسبت به حج در قرآن كريم هست نسبت به اعمال ديگر در قرآن نداريم.
وي با اشاره به اينكه حج يك اجتماع عظيم توحيدي است، گفت: اين كه مردم از تمام دنيا، قوميت ها، رنگ ها و مذاهب مختلف با وحدت و همدلي در كنار خانه خدا جمع مي شوند در نوع خود بي نظير و مهم است.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان غربي ضمن اشاره به بعضي از شبهات در مورد حج ادامه داد: همه اين شبهات براي اين است كه نقش جمهوري اسلامي در كشور عربستان و در اعمال حج حذف شود، لذا بر عكس اين تبليغات و شبهات بايد عمل كرد.
وي با اشاره به شبهه ترس، واهمه و سختي حج، گفت: در روايات از معصوم (ع) داريم كه از بهترين اعمال، عملي است كه سختي آن بيشتر باشد و هر چه زحمت و تلاش انسان بيشتر باشد، اجر و پاداش آن عمل هم بيشتر خواهد بود.
امام جمعه اروميه با اشاره به وظيفه دست اندركاران حج خاطر نشان كرد: معصوم (ع) در روايت، حجاج خانه خدا را «ضيوف الله» عنوان كرده است و اين توفيق مضاعف براي شماست، كه هم زائر خانه خدا و هم خادم ضيوف الله هستيد.
قريشي در پايان سخنان خود گفت: شما نماينده جمهوري اسلامي ايران در سرزمين وحي هستيد، حركات و سكنات شما به عنوان نماينده جمهوري اسلامي ايران تلقي خواهد شد، لذا رفتار و عملكرد خوب شما و زائران مدال افتخاري براي كشورمان است.
گفتني است دست اندركاران حج استان آذربايجان‌غربي در هفته حج همچنين با حضور در مزار شهدا ، تجديد ميثاق كرده و با استاندار نيز ديدار داشتند.
امسال دوهزار و ۵۱۰ زائر از استان آذربايجان‌غربي براي زيارت خانه خدا عازم مكه مي شوند.


| شناسه مطلب: 69461




اروميه حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران