بین‌الحرمین و عاشقانی که جویای معرفت‌اند+ تصاویر بین‌الحرمین و عاشقانی که جویای معرفت‌اند+ تصاویر بین‌الحرمین و عاشقانی که جویای معرفت‌اند+ تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بین‌الحرمین و عاشقانی که جویای معرفت‌اند+ تصاویر بین‌الحرمین و عاشقانی که جویای معرفت‌اند+ تصاویر بین‌الحرمین و عاشقانی که جویای معرفت‌اند+ تصاویر بین‌الحرمین و عاشقانی که جویای معرفت‌اند+ تصاویر بین‌الحرمین و عاشقانی که جویای معرفت‌اند+ تصاویر

بین‌الحرمین و عاشقانی که جویای معرفت‌اند+ تصاویر

زائرانی که آرزوی دیدن بین الحرمین را در سر داشتند حالا به آرزوی خود رسیده اند، گرما و سرمای هوا برای آنها فرقی ندارد، گوشه ای از این فضای بهشتی را انتخاب کرده و با مولای خود نجوا می کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، جلسه هاي مداحي و سخنراني زائران ايراني در بين الحرمين از گذشته وجود داشته و امروز نيز اين مسأله جريان دارد.
زائراني كه آرزوي ديدن بين الحرمين را در سر داشتند حالا به آرزوي خود رسيده اند، گرما و سرماي هوا براي آنها فرقي ندارد، گوشه اي از اين فضاي بهشتي را انتخاب كرده و مداحي يا سخنراني مداح يا روحاني خود را گوش مي كنند.
در هر ساعت روز كه به بين الحرمين بروي تعدادي از زائران را مشاهده مي كنيد كه با عشق و شور براي آقاي شهيدان عالم مجلسي ساده و بي ريا گرفته و بر آن حضرت و مصيبت هايش اشك مي ريزند.
روحانيون و مداحان نيز از اين فرصت ناب و طلايي استفاده كرده و براي معرفت افزايي زائران در زيارت و پيش از ورود به حرمين شريفين استفاده مي كنند و ضمن معرفي حرم هاي مطهر براي زائران به مداحي و روضه خواني نيز مي پردازند.
البته در اطراف حرم هاي مطهر نيز همواره تعدادي از كاروان هاي ايرانيان و غيرايرانيان مشاهده مي شوند كه همراه روحاني يا مداح كاروان خود در حال خواندن زيارت هستند.
حقيقتا كربلاي معلا، بهشتي بر روي زمين است كه نظير و نمونه آن در هيچ جاي جهان كشف نمي شود و لذت حضور در اين سرزمين در واژه هاي انسان نمي گنجد.
عاشقان اهل بيت(ع) نيز بدون حضور در اين سرزمين و اكتفاي به شنيده ها تنها شمه اي از حقيقت حرم ها و لذت حضور در اين اماكن را درك مي كنند، اما اگر با اين جملات، دل انسان بلرزد و هوس كربلا كند بايد بگوييم «اگر اين است تاثير شنيدن؛ شنيدن كي بود مانند ديدن».




نظرات کاربران