نمای بیرونی تل زینبیه +تصاویر نمای بیرونی تل زینبیه +تصاویر نمای بیرونی تل زینبیه +تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نمای بیرونی تل زینبیه +تصاویر نمای بیرونی تل زینبیه +تصاویر نمای بیرونی تل زینبیه +تصاویر نمای بیرونی تل زینبیه +تصاویر نمای بیرونی تل زینبیه +تصاویر

نمای بیرونی تل زینبیه +تصاویر

فارغ از اینکه مکان فعلی تلّ زینبیه دقیقا درست باشد یا خیر ولی به هرحال این مکان، در غرب حرم امام حسین(ع) قرار داشته و زیارتگاه شیعیان بوده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، تَلّ زَينبيّه مكاني مُشرف به قتل‌گاه امام حسين (ع) است كه در واقعه كربلا حضرت زينب (س) از بالاي آن، حال برادرش امام حسين(ع) را به هنگام جنگ نظاره مي‌كرد.
فارغ از اينكه مكان فعلي تلّ دقيقا درست باشد يا خير ولي به هرحال اين مكان، در غرب حرم امام حسين(ع) قرار داشته و زيارتگاه شيعيان بوده است.
تلّ به معناي پشته برآمده از زمين و تپه‌اي از خاك و ريگ است؛ سرزمين كربلا نيز ناهموار و داراي تل و تپه بوده است، در حادثه كربلا تپه‌اي مشرف بر محل شهادت شهداي كربلا وجود داشته كه حضرت زينب(س) بالاي آن مي‌آمد تا وضعيت برادرش حضرت امام حسين (ع) را در ميدان نبرد بررسي كند..
در حال حاضر، بنايي به نام تل زينبيه در سمت جنوب غربي حرم امام حسين(ع) و در كنار باب الزينبيه واقع شده است كه به طور تقريبي پنج متر از كف صحن حرم بالاتر است و حدود ۳۵ متر تا مقتل و قتلگاه فاصله دارد.
اين مكان را به صورت اتاقي ساخته‌اند كه با چند پله به آن راه است و گنبدي از كاشي آبي بر آن استوار است؛ تجديد بناي تل زينبيه در اين اواخر حدود سال ۱۳۹۸ قمري انجام شد.




نظرات کاربران