توصیه های خواندنی زائر دانشجوی عتبات توصیه های خواندنی زائر دانشجوی عتبات توصیه های خواندنی زائر دانشجوی عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه های خواندنی زائر دانشجوی عتبات توصیه های خواندنی زائر دانشجوی عتبات توصیه های خواندنی زائر دانشجوی عتبات توصیه های خواندنی زائر دانشجوی عتبات توصیه های خواندنی زائر دانشجوی عتبات

توصیه های خواندنی زائر دانشجوی عتبات

مطالبی که عرضه داشته می شود تجربه و خاطره بنده از سفر کربلا با همراهان عزیزم بود در عید غدیر ۱۳۹۵ که به صورت توصیه هایی شماره دار تقدیم زوار عزیز راهی سفر کربلا می شود امید است اگر مفید فایده افتاد عزیزان بنده حقیر را نیز در دعاهایشان در اماکن و حرم های متبرک یاد کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، گفتگوي امروز با سيد داود عطايي؛ مدرس معارف و انديشه اسلامي در دانشگاه هاي تهران است.وي از زائرين دوره شانزدهم عتبات دانشگاهيان است.براي اولين بار به سفر عتبات مشرف شده آن هم با كاروان بسيج اساتيد. قبل و بعد از سفرش به عتبات، دانشجوهايش را براي زيارت كربلا تشويق مي كند.
وي ماحصل سفر خود را در ۱۶ بند به عنوان توصيه هاي قبل از سفر به دانشگاهيان دوره هفدهم چنين بيان كرد:
مطالبي كه عرضه داشته مي شود تجربه و خاطره بنده از سفر كربلا با همراهان عزيزم بود در عيد غدير ۱۳۹۵ كه به صورت توصيه هايي شماره دار تقديم زوار عزيز راهي سفر كربلا مي شود اميد است اگر مفيد فايده افتاد عزيزان بنده حقير را نيز در دعاهايشان در اماكن و حرم هاي متبرك ياد كنند.
۱.بدانيد كه انتخاب شده ايد پس خوشحال باشيد كه در ليست ميهمانان حضرت اباعبدالله(ع) هستيد.
۲.سعي كنيد نائب الزياره امام زمان(عج) باشيد تا مورد حمايت و عنايت ايشان قرار گيريد.
۳.از اقوام، آشنايان و دوستان طلب حلاليت كنيد و اسامي آنها را در برگه يادداشت كنيد تا در اماكن متبركه ياد آنها باشيد.
۴.براي رفتگان از خانواده،فاميل و آشنايان ليستي تهيه كنيد و براي همگي آنها نايب الزياره باشيد.
۵.نگران مسائل مالي سفر نباشيد، كسي كه شما را دعوت كرده حواسش به شما هست.
۶.با مدير كاروان هماهنگ باشيد، ۵ دقيقه زودتر در قرارها حاضر شويد تا با مديريت درست از اتلاف وقت جلوگيري شود و امنيت و سلامت شما تضمين شود.
۷.هماهنگي با روحاني كاروان باعث مي شود حداكثر استفاده از فضاي معنوي را ببريد.
۸.طلب صحت،عاقبت به خيري، موفقيت ،رحمت و مغفرت براي خود و ديگران دعاي اصلي شما باشد.
۹.نمازهايتان را در هتل نخوانيد، حيف است نمازجماعت مكان هاي متبرك را از دست بدهيد، معلوم نيست دوباره اين سفر تكرار شود.
۱۰.در حرم حضرت اميرالمومنين علي(ع)خيلي مواظب رفتار و آدابتان باشيد و از ايشان به واسطه اين سفر شاكر باشيد.
۱۱.در حرم سيدالشهدا(ع) و حضرت عباس(ع)هر چه مي خواهيد از حوائج دنيا و آخرت مسئلت كنيد، مخصوصا حرم حضرت ابوالفضل(ع) كه بسيار جوابگوست.
۱۲.در كاظمين بسيار ياد امام رضا(ع) باشيد چرا كه در حضور پدر بزرگوارشان و فرزند عزيزشان هستيد؛ محضر دو باب بزرگ برآورده كننده حاجات.
۱۳.در سامراء براي تعجيل در فرج امام زمان(عج) دعا كنيد چون زائر امام هادي(ع) پدربزرگ و امام حسن عسكري(ع)پدر بزرگوار حضرت مهدي(عج)هستيد.
۱۴.در كاروان سعي كنيد با هم كارواني ها پيمان اخوت و محبت ببنديد، بعد از بازگشت اين دوستي ها بسيار جذاب و ماندگار است.
۱۵.حواستان باشد كه از اين سفر با سوغات معنوي براي خودتان برگرديد. از ائمه اطهار(عليهم السلام)بخواهيد در چمدان دل شما چيزي را به عنوان بدرقه جاساز كنند.
۱۶.بعد از بازگشت به احترام همه خوبي هايي كه اين بزرگواران به شما داشتند، گاه و بيگاه هر صبح با عرض يك سلام ساده به ياد آنها باشيم.
السلام عليك يا اباعبدالله...


| شناسه مطلب: 69479




دانشگاه عتبات



نظرات کاربران