برگزاری همایش زائران حج در خرم آباد برگزاری همایش زائران حج در خرم آباد برگزاری همایش زائران حج در خرم آباد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری همایش زائران حج در خرم آباد برگزاری همایش زائران حج در خرم آباد برگزاری همایش زائران حج در خرم آباد برگزاری همایش زائران حج در خرم آباد برگزاری همایش زائران حج در خرم آباد

برگزاری همایش زائران حج در خرم آباد

همایش زائران حج، کاروان های شهرستان خرم آباد در ورزشگاه تختی این شهر برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، همايش آموزشي ـ توجيهي زائران حج تمتع ۹۶ استان لرستان امروز پنج‌شنبه، پنجم مردادماه با هدف آموزش مناسك حج و ارائه راهنمايي‌‌هاي لازم به زائران در سالن ورزشي تختي خرم‌آباد برگزار شد. در اين همايش ضمن معرفي عملي اعمال و مناسك حج و انجام نمادين طواف توصيه‌هاي اجرايي و امنيتي به زائران لرستاني آموزش داده شد. در بخشي از اين همايش نمايندگاني از شبكه بهداشت شهرستان خرم‌آباد، بيمه، پليس مبارزه با مواد مخدر استان لرستان نكاتي كه در اين سفر از نظر بهداشتي، امنيتي بايد مورد توجه حجاج باشد را ارائه دادند و در ادامه احمدي، مداح اهل‌بيت(ع) به مداحي پرداخت.
مديركل حج و زيارت لرستان در اين همايش گفت: زائران در جريان سفر معنوي حج سه سفر انجام مي‌دهند حركت به سوي معبود اولين سفر اين سفر معنوي است كه اين سفر مقدماتي ازجمله توبه، دوري از صفات ناپسند، اضافه كردن حسنات نياز است.
وي افزود: دومين سفر در اين سفر معنوي ورود به سرزمين وحي و مستقر شدن در حج است كه در اين بخش اعمال و مناسكي را بايد انجام دهد و سفر سوم برگشت است كه اين قسم مهم‌ترين قسمت اين سفر معنوي است چراكه يك حاجي كه از سفر معنوي حج برگشته است به‌عنوان يك سفير الهي است كه بين مردم مراجعه مي‌كند و همه مردم او را به‌عنوان حاجي مي‌شناسند فردي كه به يك سفر معنوي رفته و خالص و پاك برگشته است.
مديركل حج و زيارت لرستان با يادآوري اين‌كه حجاج به‌عنوان سفيران الهي در بين مردم حضور مي‌يابند لذا ارزش و جايگاه اين سفر معنوي بسيار بالاست و بايد مدنظر باشد، گفت: شما براي اين سفر هزينه كرده‌ايد، وقت گذاشته‌ايد و خطرات زيادي را به جان خريده‌ايد لذا نتيجه اين سفر بسيار مهم است.
وي اضافه كرد: در اين سفر شما به يك كشور وارد مي‌شويد كه زبان و مذهبشان با زبان و مذهب شما فرق دارد اختلافاتي بين دو كشور هست سفري طولاني است كه يك ماه به طول مي‌انجامد لذا مي‌طلبد در اين سفر به دستورات مدير كاروان و عوامل اجرايي گوش دهيد و به قوانين كشور ميزبان احترام بگذاريد تا يك سفر تؤام با آرامش داشته باشيد.
خسروي بر ضرورت رعايت حقوق ديگر حجاج و توجه به دستورالعمل‌هاي مربوط به اين سفر معنوي توسط حجاج و همچنين احترام به سالمندان و رعايت نظم و انضباظ در هنگام سوار شدن به اتوبوس، در فرودگاه، در رستوران تاكيد كرد.


| شناسه مطلب: 69504




خرم آباد حج 96



نظرات کاربران