زائران ایرانی دعای پرفیض ندبه را در خیمه گاه حسینی زمزمه کردند زائران ایرانی دعای پرفیض ندبه را در خیمه گاه حسینی زمزمه کردند زائران ایرانی دعای پرفیض ندبه را در خیمه گاه حسینی زمزمه کردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران ایرانی دعای پرفیض ندبه را در خیمه گاه حسینی زمزمه کردند زائران ایرانی دعای پرفیض ندبه را در خیمه گاه حسینی زمزمه کردند زائران ایرانی دعای پرفیض ندبه را در خیمه گاه حسینی زمزمه کردند زائران ایرانی دعای پرفیض ندبه را در خیمه گاه حسینی زمزمه کردند زائران ایرانی دعای پرفیض ندبه را در خیمه گاه حسینی زمزمه کردند

زائران ایرانی دعای پرفیض ندبه را در خیمه گاه حسینی زمزمه کردند

زائران ایرانی حرم امام حسین(ع) به یاد امام زمان(عج) دعای پرفیض ندبه را در خیمه گاه حسینی زمزمه کرده و در فراغ مولای خود اشک ریختند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، عاشقان ايراني امام زمان(عج) صبح امروز با حضور در خيمه گاه حسيني در فراغ مولاي خود ندبه خواني كردند.
دعاي نُدبه از دعاهاي بسيار مشهور كه از امام صادق(ع) نقل شده و مستحب است در چهار عيد (فطر، قربان، غدير و جمعه) خوانده شود؛ اين دعا را علي بن طاووس در كتاب اقبال الاعمال ذكر كرده است و شيعيان اين دعا را بيشتر در صبح‌هاي جمعه قبل از طلوع آفتاب، در فراق امام زمان(عج) مي‌خوانند.
اين دعا با حمد و ثناي الهي و درود بر پيامبر(ص) و آل او آغاز مي‌گردد، سپس حكمت برگزيده شدن انبياء و اولياء و اينكه آنها مورد قبول خداوند بوده‌اند بيان شده است و مهمترين فراز زندگي هر يك از پيامبران اولوالعزم و پيش از آنان حضرت آدم اشاره شده است.
در دعاي پرفيض ندبه تاكيد گرديده كه براي اينكه حق پايدار بماند براي هر يك از آنان وصي و جانشين از سوي خدواند تعيين گرديد، به خاطر اينكه باطل بر اهل حق چيره نشود و احدي بر خدواند عذري نياورد كه چرا پيامبر و فرستاده‌اي از سوي تو نيامد و راهنماي هشدار دهنده‌اي نرسيد تا آيات تو را پيروي كنيم.
آنگاه به جانشيني اميرالمؤمنين(ع) مي‌پردازد و با آوردن قسمتي از فضايل آن حضرت سخن را به بي‌وفايي و شقاوتمندي دشمنان دين مي‌كشاند كه بر خلاف دستور صريحِ پيامبر اكرم(ص) امام علي(ع) و هدايتگران از فرزندانش را يكي پس از ديگري به شهادت رساندند.
آنگاه به استغاثه و اظهار شوق نسبت به آخرين بازمانده معصوم خاندان رسالت مي‌پردازد و با درود مخصوص بر پيامبر(ص) و آل او با چند درخواست مهم براي تعجيل فرج و روي كار آمدن دولت حق و از بين رفتن باطل و محكم شدن پيوند با امام زمان(ع)، دعا خاتمه مي‌يابد.
اين دعاي پرفيض اين هفته با مداحي حاج اكبر رياحي اصل مداح بعثه مقام معظم رهبري بعد از نماز صبح در خيمه گاه حسيني برگزار شد.




نظرات کاربران