سرپرست حجاج ایرانی:

 عزت حج، شکستنی نیست سرپرست حجاج ایرانی:

 عزت حج، شکستنی نیست سرپرست حجاج ایرانی:

 عزت حج، شکستنی نیست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی:

 عزت حج، شکستنی نیست سرپرست حجاج ایرانی:

 عزت حج، شکستنی نیست سرپرست حجاج ایرانی:

 عزت حج، شکستنی نیست سرپرست حجاج ایرانی:

 عزت حج، شکستنی نیست سرپرست حجاج ایرانی:

 عزت حج، شکستنی نیست
سرپرست حجاج ایرانی:

عزت حج، شکستنی نیست

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: برخی تلاش می کنند تا عزت حج را بشکنند اما عزت حج شکستنی نیست و مسلمانان اجازه نخواهند داد این عزت تحت تاثیر القائات دشمنان اسلام از بین برود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل ازايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر شامگاه پنجشنبه درهمايش مديران، معاونين، كارگزاران، روحانيون، معين و معينه كاروان هاي حج استان اصفهان افزود: حج امسال بصورت بي سابقه اي مورد هجمه قرار گرفت و عده اي مزدور خارج نشين با راه اندازي كمپين و انتشار مطالبي دروغ در فضاي مجازي قصد جلوگيري از مشاركت ملت مسلمان ايران در مناسك حج را داشتند كه ناكام ماندند.
وي افزود: با تلاش وزارت اطلاعات اثبات شد كه در پشت پرده اين فعاليت ها، يك جريان مرموز در خارج از كشور وجود دارد و متاسفانه عده اي نا آگاه در داخل كشور اين القائات را باور كرده و اقدام به نشر آنها كردند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني تصريح كرد: براساس اطلاعات به دست آمده مشخص شد كه گرداننده اصلي كمپين ' نه به حج ' يكي از كارمندان سابق سفارت ايران در فنلاند مي باشد كه سال ها قبل به اين كشور پناهنده سياسي شده است.
وي افزود: اين آدم مزدور كمپين ' نه به حج ' راه اندازي كرده و از ملت ايران خواسته است به حج نروند و با انتشار مطالب غير واقعي در فضاي مجازي، قصد ايجاد رعب و ترس در بين حجاج ايراني داشته است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر ادامه داد: متاسفانه برخي از خطيبان نيز تحت تاثير اين فعاليت هاي ضد دين قرار گرفتند و درباره حج اطلاعات غلط به مردم دادند.
وي افزود: اين افراد اكنون درصدد جبران اشتباه خود هستند و اين مساله بايد بيش از گذشته مد نظر قرار گيرد تا در دام دشمنان اسلام گرفتار نشويم.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني با بيان اينكه حج يك واجب شرعي است، گفت: مگر واجب شرعي جايگزين دارد كه بخواهيم عمل ديگري را جايگزين آن كنيم؟.
وي گفت: براساس آمار، حدود هفت ميليون ايراني ساليانه براي تفريح به خارج از كشور مي روند، چرا اين كمپين هاي ضد دين تنها از چند هزار حجاج خواسته اند هزينه سفر خود را به امور ديگر اختصاص دهند و از هفت ميليون نفر كه پول خود را براي تفريح در تركيه، دبي، تايلند و ديگر كشورها هزينه مي كنند نمي خواهند تا اين مبالغ را براي فقرا هزينه كنند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر بااشاره به حادثه منا در سال 94 ، گفت: براساس توافقاتي كه با وزارت حج عربستان كرده ايم از آنها خواسته ايم تا از تكرار چنين حوادثي جلوگيري شود و براي ورود و خروج زائران ايراني برنامه زمانبندي اعلام كنند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت درباره مچ بندهاي الكترونيكي نيز گفت: بعثه مقام معظم رهبري از 10 سال پيش در تدارك تهيه ابزاري براي آگاهي از وضعيت حجاج پس از ورود به عربستان بود كه اين مچ بندهاي الكترونيكي توسط شركت ' صا ايران' در شيراز ساخته شد اما عده اي به دروغ و با نيات خاص، عنوان كردند كه اين دستبندها ساخت رژيم صهيونيستي است.
وي تصريح كرد: در گفتگو با مسئولان سعودي همواره تاكيد كرديم كه روابط سياسي دو كشور از امور حج جداست و عربستان پذيرفت كه مسائل سياسي دو كشور در امور حجاج ايراني در اين كشور بي تاثير باشد.
وي با بيان اينكه رفتن به حج تصميم نظام است، به صدور ويزاي الكترونيكي براي حجاج كشورمان اشاره كرد و گفت: تاكنون بيش از 30 هزار ويزاي الكترونيكي براي حجاج ايراني صادر شده و ايران اولين كشوري است كه ويزاي حج الكترونيكي دريافت كرده است.
وي به انتقال حجاج ايراني توسط شركت هاي هواپيمايي ايراني و سعودي اشاره كرد و ادامه داد:براساس توافق امضا شده با وزارت حج عربستان، برگزاري گردهمايي و مراسم دعا در محل اسكان حجاج ايراني بلامانع است.
وي با اشاره به اينكه ' حج، معنويت، اقتدار ملي و همبستگي اسلامي ' شعار حجاج ايراني است از حجاج خواست در جريان سفر حج از انجام رفتارهايي كه موجب تفرقه در امت اسلام مي شود، خودداري كنند.
از استان اصفهان پنج هزار و 750 نفر در قالب 41 كاروان براي انجام مناسك حج به سرزمين وحي اعزام مي شوند.
22 كاروان مدينه قبل و 19 كاروان مدينه بعد هستند كه پيش از اعزام طي 10 جلسه آموزش هاي لازم درخصوص انجام مناسك حج و ديگر قانون و مقررات مربوطه را فرا مي گيرند.
عمليات انتقال زايران ايراني به عربستان از 9 مرداد با اعزام نخستين كاروان آغاز مي شود و آخرين گروه زايران ايراني نيز سوم مهر به كشور باز مي گردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران