حج یک منبع نیروی معنوی و عاطفی است حج یک منبع نیروی معنوی و عاطفی است حج یک منبع نیروی معنوی و عاطفی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حج یک منبع نیروی معنوی و عاطفی است حج یک منبع نیروی معنوی و عاطفی است حج یک منبع نیروی معنوی و عاطفی است حج یک منبع نیروی معنوی و عاطفی است حج یک منبع نیروی معنوی و عاطفی است

حج یک منبع نیروی معنوی و عاطفی است

امام جمعه ممقان، اظهار کرد: حج یک منبع نیروی معنوی و عاطفی است که به مسلمان توان می‌دهد و وجود او را از فروتنی و تقوا در برابر خدا و تصمیم به اطاعت و پشیمانی از نافرمانی‏اش پر می سازد.

حجت‌الاسلام عبداله باقرنژاد، امام جمعه ممقان در گفت‌‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از آذربايجان‌شرقي، اظهار كرد: حج يك منبع نيروي معنوي و عاطفي است كه به مسلمان توان مي‌دهد و وجود او را از فروتني و تقوا در برابر خدا و تصميم به اطاعت و پشيماني از نافرماني‏اش پر مي سازد و عاطفه محبت به خدا و رسول خدا(ص) و ياران و پيروان او را در وي سيراب مي گرداند.
وي افزود: حج آموزش و تمرين عملي اصول متعالي انسانيت مورد نظر اسلام براي هر فرد مسلمان است. در انجام مناسك حج اين مسأله كاملا روشن مي‌شود كه هيچ فرد و گروهي امتيازي نسبت به فرد يا گروه ديگري ندارد و از جمله اهداف بلند اين آيين عبادي، مساوات و كنار نهادن برتري جويي بر ديگران است.
وي با استناد به آيه ۲۷ سوره حج خاطرنشان كرد: در اين آيه مي‌خوانيم: و در ميان مردم براى حج ندا در ده تا پياده و سوار بر هر شتر لاغر ميانِ چابكى كه از هر راه دورى فرا مى رسد نزد تو آيند.
امام جمعه ممقان يادآور شد: جاي جاي آن حرم و حريم پاك و پيرامون آن كانون نور، هر چه هست، چشمه حيات است و بركه بركت و آبشار رحمت است و كاريز كرامت كه مي‌جوشد و مي‌ريزد و مي دود و مي رود و همه از"كانال حج و زيارت" به "اقيانوس بي نهايت" مي‌پيوندد.
حجت‌الاسلام باقرنژاد با اشاره به فرموده امم جعفرصادق(ع) ادامه داد: امام جعفرصادق(ع) مي فرمايند: حج دوگونه است: حجي براي خدا و حجي براي خلق، هركس براي خدا حج گزارد، پاداشش آنست كه خدا كه وي را به بهشت درآورد و هركس براي مردم حج گزارد، پاداش وي روز قيامت برعهده مردم خواهد بود.
وي حيات جامعه اسلامي را در گرو فريضه حج دانست و افزود: حيات جامعه اسلامي در گرو فريضه حج است؛ اگر اين فريضه مهم نباشد و يا كمرنگ شود، در دين اسلام، جامعه اسلامي و تمدن پايدار اسلامي تزلزل ايجاد خواهد شد.
حجت‌الاسلام باقرنژاد تاكيد كرد: حج با هيچ عبادتي قابل مقايسه نيست و اگر برخي جايگزين‌هايي براي حج تعيين مي‌كنند نشان از كم‌اطلاعي آنها از فريضه حج است و افراد متخصص و آگاه به اهميت فريضه حج واقف هستند و به خوبي اهميت آن را به جامعه مي‌رسانند


| شناسه مطلب: 69530




حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران