هدف حج دلبستگی به معبود حقیقی است هدف حج دلبستگی به معبود حقیقی است هدف حج دلبستگی به معبود حقیقی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هدف حج دلبستگی به معبود حقیقی است هدف حج دلبستگی به معبود حقیقی است هدف حج دلبستگی به معبود حقیقی است هدف حج دلبستگی به معبود حقیقی است هدف حج دلبستگی به معبود حقیقی است

هدف حج دلبستگی به معبود حقیقی است

امام جمعه بستان‎‏آباد، اظهار کرد: هدف حج، دلبستگی به معبود حقیقی و گسستن از همه و درنهایت به خدا عشق ورزیدن و از غیر او بیزاری جستن است.

حجت‎الاسلام سيدرضا رضوي، امام جمعه شهرستان بستان‎‏آباد در گفت‌‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از آذربايجان‌شرقي، اظهار كرد: هدف حج، دلبستگي به معبود حقيقي و گسستن از همه و درنهايت به خدا عشق ورزيدن و از غير او بيزاري جستن است.
وي افزود: انسان موجودي است كه به طور فطري گرايش به عبادت دارد؛ از همين رو ناخودآگاه حس ديني اش پويا مي‌شود و عطش روحش فزوني مي‌يابد تا آنجا كه روح سرگردان و بي پناه انسان به هر سو مي‌گريزد تا درون آشفته‌اش را با ايمان به خداوند عزوجل از رنج و عذابي كه دامنگير اوست، رهايي بخشد.
وي با استناد به آيه ۹۷ سوره آل عمران خاطرنشان كرد: در اين آيه مي‌خوانيم: در آن خانه آيات، ربوبيّت هويداست، مقام ابراهيم خليل است و هر كه در آنجا داخل شود ايمن باشد. و مردم را حج و زيارت آن خانه به امر خدا واجب است بر هر كسي كه توانايي براي رسيدن به آنجا دارد و هر كه كافر شود به خود زيان رسانده و خدا از جهانيان بي نياز است.
حجت‌‎‏الاسلام رضوي ادامه داد: در دين اسلام به منظور تقرب جستن به ذات خداوند عزوجل برنامه مشخص عبادي به عنوان شعائر برجسته و مهم برگزيده شده‌اند كه اساس اين عبادات عبارتند از: گواهي دادن به يگانگي خداوند و رسالت حضرت محمد(ص)، اقامه نماز؛ اداي زكات؛ روزه گرفتن ماه رمضان و حج بيت الله الحرام.
امام جمعه بستان‎آباد يادآور شد: دين اسلام يگانه دين برگزيده خداوند است كه روش حقيقي معرفت وعبادت خداوند را به صورت شفاف و صحيح براي بندگان الهي، ترسيم و تشريح مي‌نمايد.
وي با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: امام جعفرصادق(ع) مي فرمايند: حاجي و عمره گزار مهمان خدايند. اگر چيزي بخواهند به ايشان دهد. اگر او را بخوانند، پاسخ مي‌گويد. اگر شفاعت كنند. شفاعت ايشان را مي پذيرد، اگر سكوت كنند، با آنان آغاز سخن مي‌كند و در برابر هر درهمي كه خرج كرده اند، يك ميليون درهم به آنان مي پردازد.
حجت‌‎‏الاسلام رضوي حج را شناخت پايه مذهب بزرگ ابراهيمي دانست و تأكيد كرد: حج در واقع شناخت اساس و پايه مذهب بزرگ ابراهيمي است؛ دعوت به آيين خالص ابراهيم(ع) كه از شائبه هر گونه عقيده شرك آميز مبرا است و عمل را براي خلوص نيت استوار مي سازد.


| شناسه مطلب: 69531




حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران