همایش زایران حج کرمان برگزار شد همایش زایران حج کرمان برگزار شد همایش زایران حج کرمان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش زایران حج کرمان برگزار شد همایش زایران حج کرمان برگزار شد همایش زایران حج کرمان برگزار شد همایش زایران حج کرمان برگزار شد همایش زایران حج کرمان برگزار شد

همایش زایران حج کرمان برگزار شد

همایش متمرکز آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان کرمان با هدف معرفت‌افزایی و تبیین برنامه‌های فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري حج از كرمان، صبح امروز همايش متمركز آموزشي توجيهي زائران حج تمتع استان كرمان در سال 96 با حضور حجت‌الاسلام صاحبي مدير حج و زيارت استان كرمان و حجت‌الاسلام سازندگي مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان كرمان و جمع با‌شكوهي از زائران در سالن ورزشي فجر كرمان برگزار شد.
در اين مراسم مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان كرمان با تبيين جايگاه فريضه حج در اسلام اظهار‌ داشت: حج پذيرش دعوت خداوند و پيمودن صراط مستقيم است.
حجت‌الاسلام علي سازندگي با اشاره به آيات قرآن كريم در رابطه با مناسك حج گفت: حج پايگاه اعلام مخالفت مسلمانان با جهل و آثار به جا مانده از دوران جاهليت و قبل از اسلام است.
وي مراسم حج را مظهر توحيد و يگانه‌پرستي دانست و افزود: برگزاري مراسم حج، پيوند جامعه اسلامي در عصر حاضر با صدر اسلام و يادآوري خاطرات شكوهمند اسلام در مبارزه با شرك و بت‌پرستي و ظلم ستم است.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان كرمان با اشاره به اينكه انسان در مراسم حج خود را از گناه شستشو مي‌دهد و پاك و منزه مي‌شود خاطر‌نشان كرد: احرام به حاجي مي‌آموزد تا فرمانبري به‌دور از معصيت را تمرين كند.
وي با بيان اينكه حج يادآور صحنه‌هاي حضور در قيامت و صحراي محشر است گفت: حج نشان مي‌دهد كه همه انسانها در پيشگاه خداوند متعال برابرند و سياه و سفيد يا انواع نژادها ملاك برتري انسانها نيست.
سازندگي با تبيين بخشي از برنامه‌هاي فرهنگي در مراسم حج افزود: اين مراسم با هدف آشنايي زائران با روحاني، مدير و خدمه كاروان برگزار مي‌شود تا نسبت به برنامه‌ها و وظايف زائران آگاهي كامل داشته باشيم.
وي با بيان اينكه سفر حج سفر همدلي و همكاري و برابري است تصريح كرد: در تمام مراحل سفر، به‌ويژه هنگام سوار و پياده شدن از هواپيما و اتوبوس، حال ديگران به‌ويژه حال بيماران و افراد كهنسال را بايد مراعات كرد و از عجله و شتاب خودداري كنيم.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان كرمان با اشاره به اينكه صبور بودن از صفات مسلمان است گفت: كارت شناسايي و نشاني و شماره تماس كاروان و احتمالا مچ‌بندي كه تحويل داده مي‌شود را هميشه همراه داشته باشيد.
به گزارش خبرگزاري حج همايش متمركز آموزشي توجيهي زائران حج تمتع استان كرمان با اجراي نمادين طواف و سعي صفا و مروه براي آموزش زائران خانه خدا همراه بود ودرپايان نكات امنيتي توسط مسئول حراست سازمان بيان گرديد


| شناسه مطلب: 69536




حج تمتع كرمان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران