سخنران حرم حسینی:گذشت از خطای یکدیگر را از مکتب سیدالشهدا(ع) بیاموزیم سخنران حرم حسینی:گذشت از خطای یکدیگر را از مکتب سیدالشهدا(ع) بیاموزیم سخنران حرم حسینی:گذشت از خطای یکدیگر را از مکتب سیدالشهدا(ع) بیاموزیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخنران حرم حسینی:گذشت از خطای یکدیگر را از مکتب سیدالشهدا(ع) بیاموزیم سخنران حرم حسینی:گذشت از خطای یکدیگر را از مکتب سیدالشهدا(ع) بیاموزیم سخنران حرم حسینی:گذشت از خطای یکدیگر را از مکتب سیدالشهدا(ع) بیاموزیم سخنران حرم حسینی:گذشت از خطای یکدیگر را از مکتب سیدالشهدا(ع) بیاموزیم سخنران حرم حسینی:گذشت از خطای یکدیگر را از مکتب سیدالشهدا(ع) بیاموزیم

سخنران حرم حسینی:گذشت از خطای یکدیگر را از مکتب سیدالشهدا(ع) بیاموزیم

حجت الاسلام والمسلمین صمدی با اشاره عفو و بخشش به عنوان درس بزرگ مکتب امام حسین(ع) تأکید کرد که ما باید با آموختن این درس زندگی خود و خانواده مان را بهشتی کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، مراسم زيارت عاشورا، سخنراني و مداحي براي زائران ايراني از سوي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق، صبح امروز در حرم مطهر امام حسين(ع) برگزار شد.
در اين مراسم كه جمع زيادي از زائران ايراني حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمين اكبر صمدي شاه آباد به ايراد سخنراني پرداخت و مطالبي را در مورد درس هايي از مكتب امام حسين(ع) بيان كرد.
سخنران بعثه رهبري با بيان اين كه ببخش و گذشت از خطاهاي ديگران يكي از درس هاي ارزنده مكتب حضرت سيدالشهدا(ع) است، ابراز داشت: كنترل خشم، گذشت كردن و مهرباني از لوازم يك انسان مؤمن است و اين را هم بدانيد اگر بخشيديم خدا هم ما را خواهد بخشيد.
وي تأكيد كرد: در روايت داريم امام سجاد(ع) ابتداي ماه رمضان برده ها و كنيزها را جمع مي كرد و مي فرمود: خدايا من در حضور اين جمع از خطاها، اشتباهات و كوتاهي هايشان گذشتم، تو نيز از خطاهاي من درگذر.
وي با تأكيد بر اينكه گذشت كردن از خطاي ديگران مهرباني و همدلي به همراه مي آورد، افزود: فردي شامي به دليل تبليغات سوء حكومت بني اميه نزد امام مجتبي(ع) آمد و به ايشان بدترين توهين ها را كرد، ولي حضرت با مهرباني با او برخورد كرد و فرمود اگر گرسنه اي به تو غذا بدهيم، اگر مكان نداري لوازم استراحت تو را فراهم كنيم و اگر درمانده اي ياور تو باشيم.
حجت الاسلام والمسلمين صمدي شاه آباد ادامه داد: در روايت داريم بعد از اين قضيه همين مرد شرمنده شد و گفت تا به امروز شما و پدرتان در نزد من منفور ترين افراد بوديد ولي از امروز بهترين افراد در نظر من مي باشيد؛ همين فرد در آينده از ياران و شيعيان واقعي اهل بيت(ع) گرديد.
وي به قضيه گذشت امام حسين(ع) از خطاي بزرگ حر بن يزيد رياحي اشاره كرد و عنوان داشت: ما بايد به تبعيت از امام مظلوم خودمان از خطاهاي يكديگر بگذريم تا زندگي را براي خودمان تبديل به بهشت كنيم و شما اطمينان داشته باشيد اگر اين مسأله در ميان خانواده هاي ما نهادينه شود بسياري از پرونده هاي قضايي و طلاق نيز كاهش پيدا خواهد كرد.
در ادامه، مراسم عزاداري و سينه زني زائران ايراني با مداحي حاج اكبر رياحي اصل در حرم مطهر امام حسين(ع) برگزار شد.
در اين مراسم علاوه بر زائران ايراني و غير ايراني، جمعي از مسؤولان بعثه رهبري از جمله حجت الاسلام والمسلمين بهجتي نماينده بعثه رهبري در شهر كربلا حضور داشتند.
گفتني است، مراسم سخنراني و روضه خواني از سوي بعثه مقام معظم رهبري همه روزه بعد از نماز صبح در حرم مطهر امام حسين(ع) و هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت اباالفضل(ع) برگزار مي شود.




نظرات کاربران