استاد حوزه علمیه: نباید به دلیل احتمال خطر جلوی حج را گرفت استاد حوزه علمیه: نباید به دلیل احتمال خطر جلوی حج را گرفت استاد حوزه علمیه: نباید به دلیل احتمال خطر جلوی حج را گرفت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استاد حوزه علمیه: نباید به دلیل احتمال خطر جلوی حج را گرفت استاد حوزه علمیه: نباید به دلیل احتمال خطر جلوی حج را گرفت استاد حوزه علمیه: نباید به دلیل احتمال خطر جلوی حج را گرفت استاد حوزه علمیه: نباید به دلیل احتمال خطر جلوی حج را گرفت استاد حوزه علمیه: نباید به دلیل احتمال خطر جلوی حج را گرفت

استاد حوزه علمیه: نباید به دلیل احتمال خطر جلوی حج را گرفت

نویسنده و پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه نباید به دلیل احتمال خطر جلوی حج را گرفت، گفت: ملی گراهای خائن شبهاتی در زمینه امنیت حج مطرح و عنوان می کنند که چرا هزینه های حج به مستضعفان و نیازمندان اختصاص داده نمی شود، اما نسبت به سفرهای خارجی پر هزینه و عیاشی هایی که انجام می شود، هیچ اعتراضی ندارند.

حجت الاسلام سيدمحمدرضا غياثي كرماني در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني حج، حج را عامل هوشياري و بيداري مسلمانان جهان دانست و گفت: حج كنگره عظيمي است كه تمامي مسلمانان هر ساله در يك ايام و مكان خاص دور هم جمع مي شوند.
نويسنده و پژوهشگري حوزوي با بيان اين كه اسلام بر گردهمايي و وحدت مسلمانان تأكيد زيادي دارد، ابراز كرد: اغلب دستورات اسلام بر گردهمايي است؛ نماز جماعت را براي سه وعده روزانه، نماز جمعه براي اجتماع هفتگي و حج براي اجتماع سالانه مسمانان قرار داده شده است.
وي به ويژگي حج اشاره كرد و اظهار داشت: منفعت هايي كه براي مسلمانان در وحدت و اجتماع متصور است، در حج فراهم و گسترده مي شود؛ يكي از اين فوايد آگاهي، هوشياري و بيداري است.
استاد حوزه علميه قم، متوجه شدن نسبت به مشكلات موجود در كشورهاي اسلامي را ديگر ويژگي كنگره عظيم حج دانست و ادامه داد: در اين فريضه الهي مسلمانان جهان گرد هم آمده و براي رفع آن ها اقدام مي‌كنند.
وي با بيان اين كه حج منافع سياسي ، اقتصادي اجتماعي و فرهنگي براي مسلمانان فراهم مي آورد، افزود: لازمه برگزاري حج، ايجاد امنيت براي حجاج است؛ چرا كه مسلمانان از مليت هاي گوناگون با آداب و رسوم مختلف حضور پيدا كرده و زير پرچم وحدت اجتماع مي كنند؛ از همين جهت نهايت كوشش و تلاش براي امنيت اين حجاج بايد فراهم شود و كشورها بايد مطمئن شوند كه امنيت براي حجاج برقرار است.
حجت الاسلام غياثي كرماني در ادامه سخنان خود بيان داشت: جمهوري اسلامي ايران به نسبتي از اطمينان درباره امنيت حجاج رسيده و تعهدات لازم را از عربستان گرفته است و جاي نگراني وجود ندارد.
وي طراح شبهات درباره حج را خائن خواند و گفت: ملي گراهاي خائن شبهاتي در زمينه امنيت حج مطرح و عنوان مي كنند كه چرا هزينه هاي حج به مستضعفان و نيازمندان اختصاص داده نمي شود، اما نسبت به سفرهاي خارجي پر هزينه و عياشي هايي كه انجام مي شود، هيچ اعتراضي ندارند.
نويسنده و پژوهشگر حوزوي در پايان تأكيد كرد: نظام مقدس جمهوري اسلامي بر وجود امنيت تأكيد دارد و اگر هم شخصي در اين راه آسيب ببيند، نبايد جلوي اين فريضه الهي گرفته شود؛ همانطور كه احتمال وقوع حادثه براي افراد در خانه و داخل كشور نيز وجود دارد؛ پس نبايد به دليل احتمال خطر جلوي حج را گرفت و به اين كه خداي متعال بهترين حافظ مسلمانان است، اعتقاد داشته باشيم.


| شناسه مطلب: 69546




حج تمتع گفتگو



مطالب مرتبط

نظرات کاربران