همایش مسافران قبله در اراک برگزار شد همایش مسافران قبله در اراک برگزار شد همایش مسافران قبله در اراک برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش مسافران قبله در اراک برگزار شد همایش مسافران قبله در اراک برگزار شد همایش مسافران قبله در اراک برگزار شد همایش مسافران قبله در اراک برگزار شد همایش مسافران قبله در اراک برگزار شد

همایش مسافران قبله در اراک برگزار شد

همایش متمرکز آموزشی زائران حج تمتع در سالن ورزشی امام خمینی(ره) اراک با حضور پرشور حدود 1250 نفر از زائران کاروان های حج تمتع 1396 برگزار شد . دراین همایش مناسک میدانی حج تمتع بصورت نمادین اجرا و زائران با چگونگی احرام از میقات ، نحوه ورود به بیت ا... الحرام و اعمال عمره تمتع و چگونگی انجام صحیح مناسک حج تمتع آشنا شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج در اراك ، در ابتداي اين همايش كه از ساعت 9 صبح جمعه ششم مردادماه سال جاري در سالن ورزشي امام خميني(ره) اراك با حضور پرشور حدود 1250 نفر از زائران كاروان هاي حج تمتع 1396 برگزار شد ، بعد از تلاوتي چند از آيات كلام ا... مجيد و سرود جمهوري اسلامي جناب آقاي دكتر اسكندري مدير محترم حج و زيارت استان ضمن عرض خوش آمدگويي به مدعوين نكاتي را پيرامون مسائل جاري حج به سمع و نظر زائران رساند.
در ادامه آقاي طباطبايي مسئول حراست حج و زيارت استان بايدها و نبايدهاي سفر را تشريح كرده و از زائران حج تمتع خواست به قوانين كشور ميزبان احترام بگذارند تا از بروز مشكلات احتمال جلوگيري شود .
سپس حجت الاسلام والمسلمين كلباسي سخنراني اعزامي از بعثه مقام معظم رهبري در خصوص فلسفه ي حج و ورود حاجي بر خدا و ميزباني پروردگار و شرح عبارت قرآني خير المنزلين و شرايط آن نكاتي ارائه نمودند.
وي با اشاره به آيه حج ، به مسئله ميهماني خدا پرداختند كه روحانيون محترم كاروان ها در جلسات آموزشي به تبيين بهتر اين مطلب كه حج ميهماني خداست ، اشاره داشته و خواهند داشت .
مدير مراكز تخصصي حوزه به حديثي از امام رضا (ع) كه مي فرمايند : فلسفه حج ، ميهماني خداست اشاره و درخصوص ويژگي ها و نحوه استفاده از اين ميهماني مطالبي را ارائه نمود .
مدير مركز تخصصي مهدويت از زائران خواست تا بر ميهماني خدا تمركز كنند و هيچ هراسي به دل راه نداده و خيلي آرام و مطمئن قدم بردارند و سپس به ثواب حج از لحظه ي اقدام براي ثبت نام تا زماني كه حاجي قرباني مي كند پرداختند و در ادامه به حديثي اشاره نمودند مبني بر اينكه حاجي ثواب و پاداش حج را با هيچ چيز نميتوان بدست آورد.
ايشان در ادامه به ابعاد بيشتري از عظمت ميهماني الهي پرداخت و حضور در جلسات آموزشي كاروان ها را در راستاي درك بيشتر اين مهماني ، ضروري دانست.
در پايان برنامه حجت‌الاسلام و المسلمين آخوندي، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبري در استان ، مناسك ميداني حج تمتع، را به‌صورت نمادين انجام دادند كه زائران با چگونگي احرام از ميقات ، نحوه ورود به بيت ا... الحرام و اعمال عمره تمتع و چگونگي انجام صحيح مناسك حج تمتع پرداخته شد . همچنين مسافران سرزمين وحي با چندين عمل كه باعث ابطال حج مي گردد آشنا شدند . لازم به ذكر است در بسته هاي پذيرايي مسابقه اي طراحي شده بود كه در خلال برنامه با جمع آوري پاسخ نامه ها ، به 6 نفر از كساني كه پاسخ صحيح را ارائه نمودند جوايزي به رسم ياد بود اهداء خواهد شد.


| شناسه مطلب: 69556




همايش اراك حج



نظرات کاربران