ایرانی با هرمذهبی به وطنش علاقمند است ایرانی با هرمذهبی به وطنش علاقمند است ایرانی با هرمذهبی به وطنش علاقمند است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ایرانی با هرمذهبی به وطنش علاقمند است ایرانی با هرمذهبی به وطنش علاقمند است ایرانی با هرمذهبی به وطنش علاقمند است ایرانی با هرمذهبی به وطنش علاقمند است ایرانی با هرمذهبی به وطنش علاقمند است

ایرانی با هرمذهبی به وطنش علاقمند است

حجت الاسلام و المسلمین " سید علی قاضی عسکر " نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه ایرانی با هر مذهبی به وطنش علاقمند است، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم زمینه خدمت رسانی و بهره وری هرچه بیشتر به ضیوف الرحمان را فراهم نماییم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ؛ سرپرست حجاج ايراني كه در همايش روحانيون، معين و معينه هاي كاروان هاي اهل سنت موسم حج96 سخن مي گفت ؛ اظهارداشت : با مديريت جمعي و سياستگزاري مناسب، امور اجرايي ومعنوي حج امسال را با وحدت و يكپارچگي پيش ببريد تا زائران از اين سفر و فضاي معنوي لذت ببرند و سپاسگزار شما باشند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر؛ نگاه تقريبي براي تاثيرگذاري درتحول روحي و اخلاقي مردم را ضروري خواند و گفت: همه ايراني هستيم وهيچ راهي جز اين نيست كه ما و اهل سنت در كنارهم باشيم؛ راه عزت ما ازطريق وحدت و همكاري با يكديگرامكان پذيراست.
وي با اشاره به ابعاد معنوي و تربيتي سازندگي مناسك حج تاكيد كرد: در حج همه بايد بفهمند كه ايراني با هرمذهبي ، سني يا شيعه عزيز و به وطنش علاقمند است و براي عزت و اعتلاي كشورش تلاش مي كند.
وي به توطئه هايي كه براي اختلاف افكني ميان شيعه و سني وجود دارد اشاره كرد و خطاب به حاضران گفت: شما درحج مبلغ اسلام، انقلاب و كشورتان باشيد و براي تحول روحي و اخلاقي مردم تلاش كنيد.
سرپرست حجاج ايراني با تاكيد براينكه براي خدمتگزاري به زائران شيعه و سني افتخار مي كند، گفت: توقع اين است كه شما امسال بيش از گذشته تلاش نموده امور كاروان خود را مديريت كنيد.
وي افزود: حال كه خدا كمك كرده و راه حج باز شده است زائران را به خوبي ببريم و انشاءالله با سلامتي و حج مقبول به اوطانشان بازگردانيم وافتخار كنيم كه يك سال ديگر خدمتگزار حجاج بوديم
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه با تلاش صورت گرفته زمينه برگزاري حج فراهم شد، اظهار داشت: هدف ما برگزاري حج آبرومند و با عزت است.
وي با بيان اينكه بارها گفته ايم بحث روابط دو جانبه سياسي ايران و عربستان از مسئله حج جداست، افزود: علي رغم قطعي روابط ميان دو كشوربايد تلاش كنيم بهترين خدمت را به حجاج كشورمان ارائه دهيم لذا شما مسئوليت سنگيني را در آموزش و توجيه زائران بعهده داريد .
سرپرست حجاج ايراني افزايش سه برابري زائران اهل سنت درحج امسال نسبت به حج 94 را يادآور شد و تصريح كرد: اين براي جمهوري اسلامي ايران افتخاراست كه هيچگونه تبعيضي ميان زائران درارائه خدمات قائل نمي شود.
وي با بيان مشكلات امسال در تامين و اجاره مسكن مورد نياز زائران در مدينه ، افزود: 86500 زائر امسال به حج مشرف مي شوند و خدمتگزاران شما با تغيير جزئي در مدت اقامت در مدينه توانسته اند تمام منازل مورد نياز در اين شهر را تامين كنند، البته شرايط مسكن در مكه بهتر و زائر راحت تر خواهد بود .
وي از حاضران خواست زائران را نسبت به مسابل حج امسال توجيه كنند و با احساس مسئوليت بيشتر حجاج را به سوي مسايل معنوي سوق دهند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرهمچنين با اشاره به شهادت حدود 464 زائر ايراني در فاجعه منا در سال 94 ، حاكم كردن خرد جمعي دركاروان ها را ضروري خواند و گفت: مديريت و اتخاذ تصميم جمعي را درهمه امور، عملياتي و اجرايي كنيد و ازتجربه خود براي رفاه زائر بكار گيريد.
وي افزود: اگر درتمام زمينه ها با مشورت كارها را پيش ببريد بطور طبيعي آسيب پذيري ما كمتر خواهد شد بنابراين همه بايد تصميم جمعي را رعايت و احترام كنند.
نماينده ولي فقيه با تاكيد براينكه طبق توافقنامه امضاشده ميان وزير حج عربستان و رئيس سازمان حج وزيارت برحفظ عزت، كرامت و امنيت زائران تصريح شده است، اظهار داشت: ما اميدواريم طرف سعودي به همه اين تعهدات عمل كند.
وي جنايات صورت گرفته عليه مردم سوريه ، عراق، ليبي و ديگر كشورهاي منطقه را گوشه اي از توطئه دشمن دانست و با اشاره به طرح بحث هاي فرقه اي و دامن زدن به اختلافات ميان شيعه و سني از سوي قدرت هاي شيطاني گفت : مسئله فراتر از اين بحث ها است ، هدف استكبار اسلام ستيزي و مقابله با عموم مسلمانان است، آنها مي خواهند اسلام زدايي كرده جلو پيشرفت آن را بگيرند، لذا بايد مراقب توطئه ها باشيم و به همديگر در همه زمينه ها كمك كنيم .
سرپرست زائراين ايراني خانه خدا درادامه توصيه هايي به حاضران براي مراقبت بيشتر ازحجاج ارائه و تصريح كرد: اضطرابي كه در برخي از مردم ايجاد كرده اند كاذب است وبايد با اين فضاسازي ها مقابله كنيد.
وي با اشاره به اينكه مهر و محبت به اهل بيت عصمت و طهارت يكي از ويژگي هاي مشترك شيعه و سني است ، افزود: ادعيه صحيفه سجاديه براي حجاج بسيار مفيد و درس آموز است لذا خواندن آنها را به حجاج توصيه كنيد.
وي افزود: بيان ويژگي هاي اماكن متبركه درمدينه منوره و مكه مكرمه و نكات عرفاني و زيبا نيز براي زائران بسيارجذاب است. نماينده ولي فقيه اضافه كرد: دربرقراري ارتباط با زائران ، مخاطب شناسي ، مهارت هاي اخلاقي ، رفتاري و گفتاري ، اخلاق حسنه و پاسخگويي، موضوع هاي مهم و كارسازي هستند كه در جذب زائران بسيار اثرگذار است .
برپايه اين گزارش ، دراين همايش حجت الاسلام اكبري مدير اهل سنت بعثه مقام معظم رهبري نيزدرسخناني با تاكيد براينكه اين مديريت براي خدمت به زائران و برگزاري حجي آرام تمام تلاش خود را بكار خواهد بست ، تصريح كرد: با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته همه عزيزان با قوت و قدرت و اراده مصمم وظايف و مسئوليت هاي خود را عملي خواهند كرد.
گفتني است سخنراني مولوي اسحاق مدني نائب رئيس شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و تشريح فعاليت هاي فرهنگي مديريت اهل سنت در موسم حج و نيز برگزاري كارگاه آموزش امداد و مديريت بحران از ديگر برنامه هاي اين همايش بود.




نظرات کاربران