حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در دیدار کارگزاران حج با رهبرمعظم انقلاب : 

حج 96 ؛ تبلورهمبستگی با امت اسلامی حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در دیدار کارگزاران حج با رهبرمعظم انقلاب : 

حج 96 ؛ تبلورهمبستگی با امت اسلامی حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در دیدار کارگزاران حج با رهبرمعظم انقلاب : 

حج 96 ؛ تبلورهمبستگی با امت اسلامی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در دیدار کارگزاران حج با رهبرمعظم انقلاب : 

حج 96 ؛ تبلورهمبستگی با امت اسلامی حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در دیدار کارگزاران حج با رهبرمعظم انقلاب : 

حج 96 ؛ تبلورهمبستگی با امت اسلامی حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در دیدار کارگزاران حج با رهبرمعظم انقلاب : 

حج 96 ؛ تبلورهمبستگی با امت اسلامی حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در دیدار کارگزاران حج با رهبرمعظم انقلاب : 

حج 96 ؛ تبلورهمبستگی با امت اسلامی حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در دیدار کارگزاران حج با رهبرمعظم انقلاب : 

حج 96 ؛ تبلورهمبستگی با امت اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در دیدار کارگزاران حج با رهبرمعظم انقلاب :

حج 96 ؛ تبلورهمبستگی با امت اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی روز یکشنبه در دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب ؛ از اقدامات انجام شده برای حج تمتع 96 گزارشی را به استحضار رهبر معظم انقلاب رساند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در اين گزارش با اشاره به شعار حج امسال اظهار داشت : با توجه به مسائل و رُخ‌دادهاي داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي شعار حجِ امسال را، حج، معنويت، اقتدار ملي و همبستگي اسلامي انتخاب كرديم، تا با حفظ و حراست از عزت، كرامت و امنيت حجاج ايراني، حج سالجاري را برگزار و با اعلام همبستگي با امت اسلامي، به فضل پروردگارحجي مطلوب، همراه با موفقيت و سربلندي را برگزار نمائيم .
وي دراين گزارش تاكيد كرد: درسالجاري پس ‌از چند دور مذاكره‌ وگفتگو و پذيرش خواسته‌هاي جمهوري‌اسلامي‌ايران زمينه براي انجام حج فراهم شد و همكاران ما و ديگر ارگانها و نهادهاي مرتبط، با هماهنگي و تلاش شبانه‌‌روزي و با كمي فرصت، زمينه را براي اعزام 500/86 نفر ازحجاج كشور عزيزمان فراهم كرده‌اند.
متن كامل سخنان سرپرست زايران ايراني خانه خدا به اين شرح است :
بسم الله الرحمن الرحيم
در آغاز، دهۀ كرامت و هفتۀ حج را، از طرف خود و جمع حاضر، خدمت حضرتعالي تبريك و تهنيت عرض مي‌كنم و از اينكه اجازه فرموديد، تا جمعي از كارگزاران حج و زيارت، و مسئولان و اعضاء ارگانها و نهادهاي همكار، و نيز تعدادي از زائران و حجاج محترم سالجاري، به حضور آن رهبر فرزانه شرفياب شوند، صميمانه تشكر و سپاسگزاري مي‌نمايم و اجازه مي‌خواهم گزارش كوتاهي رابه استحضار برسانم: 1- پس از حوادث جانكاه و دردناك حج 94، كه جمعي از حجاج عزيز كشورمان در دو حادثه مسجدالحرام و مني به شهادت رسيدند، ملت شهيد پرور ايران اسلامي، داغدار و قلوبشان جريحه‌دار گرديد، از آن زمان تاكنون، همواره در چند جبهه پيگير امور مربوط به شهداي آن دو حادثه بزرگ بوده‌ايم، از يكسو با همكاري و همراهيِ بنياد شهيد و امور ايثارگران، كليه خانواده‌هاي محترم، تحت پوشش كامل بنياد قرار گرفتند و از سوي ديگر نسبت به تهية گزارش و مستنداتِ مربوط به چگونگيِ پديد آمدنِ اين دو حادثه، جمع‌آوري مدارك، تصاوير، فيلم‌ها و مصاحبه با شهود و چگونگي پيگيري حقوقي و بين‌المللي اقدام، و دلائل و مستندات خود را تدوين و براي وزيرحج كشور عربستان نيز ارسال كرديم تا در كميته مربوطه مطرح و تصميم نهايي اتخاذ گردد. همچنين مباني فقهيِ مشترك ميانِ شيعه و سني،مبني بر لزوم پرداختِ ديه و غرامت به بازماندگانِ محترم شهدا، همچون قاعدة قتيل الزحام، بصورت استدلالي تهيه و در اختيار كشور ميزبان قرار گرفت. علاوه بر آن، براي پيگيري حقوقي، وكيلي از خود عربستان انتخاب شد تا به وكالت از سوي جمهوري اسلامي ايران در محاكم آن‌كشور امور را پيگيري‌كند وبه فضل پروردگار درموسم حج96 نيز تا رسيدن به نتيجه نهايي پيگيري‌ها را ادامه خواهيم داد، البته متأسفانه تا اين تاريخ هنوز گزارش نهايي منتشر نگرديده و ديه و غرامت نيز به بازماندگان پرداخت نشده است.
2- پس از حوادث حج سال 94، متأسفانه به جاي پرداختن به موضوع اصلي و پديد آورندگان اين حوادث، عده‌اي فرصت طلب در خارج كشور و جمعي نيز در داخل، اصل فريضه عبادي سياسي حج را زير سئوال برده و فضاي سنگيني را عليه كساني كه سالهاي متمادي، در انتظارِ انجامِ تكليفِ الهي بودند بوجود آوردند، و چيزي نمانده بود تا حج و حج‌گزاري را به عنوان يك عمل ضد ارزشي در جامعه معرفي كنند، ليكن به فضل پروردگار و با عنايات حضرتعالي، و حمايت‌هاي مراجع عظام تقليد، شورايعالي امنيت ملي و هوشياري مردم شريف ايران اسلامي، و با ثبت نام 500/86 نفر در كاروانها، اين توطئه خنثي شد و هم اكنون نيز تعداد زيادي بصورت رزرو ثبت نام كرده و ملتمسانه خواستار اعزام به حرمين‌شريفين‌اند، اينجانب وظيفه خود مي‌دانم تا از صميم قلب از اين عزيزان تشكر و سپاسگزاري كنم و از اينكه خدمتگزار مردمي متدين، فهيم، انقلابي و آگاه به زمان هستم برخود مي‌بالم .
3- با توجه به مسائل و رُخ‌دادهاي داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي شعار حجِ امسال را، حج، معنويت، اقتدار ملي و همبستگي اسلامي انتخاب كرديم، تا با حفظ و حراست از عزت، كرامت و امنيت حجاج ايراني، حج سالجاري را برگزار و با اعلام همبستگي با امت اسلامي، به فضل پروردگارحجي مطلوب، همراه با موفقيت و سربلندي را برگزار نمائيم .
4- همانگونه‌كه استحضار داريد، سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري در سال 95 تمامي تلاش خود را براي اعزام حجاج به حرمينِ شريفين انجام دادند، اما به دليل عدم تحقق شرايط جمهوري اسلامي ، متأسفانه حج سال 95 تعطيل و مردم عزيز كشورمان از رفتن به حج محروم گرديدند، بنده مكرر اعلام كرده‌ام كه جمهوري ‌اسلامي ‌ايران هرگز به دنبال تعطيلي حج نبوده و اگر آنان شرايط ما را مي‌پذيرفتند حج سال گذشته نيز برگزار مي‌شد. ليكن درسالجاري پس ‌از چنددور مذاكره‌ وگفتگو وپذيرش خواسته‌هاي جمهوري‌اسلامي‌ايران زمينه براي انجام حج فراهم گرديد و همكاران ما و ديگر ارگانها و نهادهاي مرتبط، با هماهنگي و تلاش شبانه‌‌روزي و با كمي فرصت، زمينه را براي اعزام 500/86 نفر ازحجاج كشور عزيزمان فراهم نموده‌اند، و بحمدا... هم اكنون گروههاي پيش رو درمكه و مدينه مستقرگرديده و اولين پرواز زائران نيز امروز به فضل پروردگار از بندرعباس انجام خواهد شد.
5- در راستاي افزايش سطح معلومات حجاج عزيز و ارتقاء سطح بهره‌وري در كاروانهاي‌ حج، امسال ‌اهتمام‌ ويژه‌اي ‌نسبت‌ به ‌آموزش‌حجاج ‌وكارگزاران‌صورت‌گرفته و ما از ماه مبارك‌رمضان در 13 استان ‌جلسات‌ متمركز آموزشي اسرار و معارف ‌حج را برگزار كرديم، براي بانوان حج‌گزار در28 استان جلسات مستقل تشكيل شد، براي روحانيون، معين‌ها و معينه‌ها، مديران‌كاروانها و مديران ثابت هتل‌ها و زائران نخبة هر كاروان، هريك بصورت جداگانه جلسات آموزشي توجيهي برگزار گرديد و براي هر يك از زائران نيز متناسب با سطح معلومات و مذهب آنان 5 بسته‌ فرهنگي تعريف و در سطح كشور توزيع گرديد.آموزش امداد و نجات نيز از كارهاي جديدي بود كه در سالجاري به عوامل تأثيرگذار در كاروانها داده شد . علاوه بر اينها تشكيل جلسات آموزشي متمركز در بسياري از مراكز استانها و شهرهاي بزرگ برگزار گرديد كه فقط در تهران و در استاديوم آزادي حدود يازده ‌هزار نفر شركت داشتند . اين امكان نيز براي حجاج عزيز فراهم شد تا از طريق اينترنت از آموزش‌هاي مجازي بهره‌ بگيرند و در منزل خود از اساتيد زُبده استفاده كنند.
6- پس از حج 94 تاكنون با تلاش محققان و همكاران در پژوهشكده حج و زيارت چاپ تعداد 104 جلد كتاب در موضوعات مختلف مرتبط با اين حوزه، 20 شماره از فصلنامه‌هاي ميقات حج، فرهنگ زيارت، بينش و ميقات الحج، ترجمه 38 اثر به زبانهاي انگليسي، عربي، تركي‌ استانبولي و اردو، آماده سازي جلدهاي 6 و 7 دانشنامه حج و حرمين شريفين انجام و در اختيار علاقمندان قرار گرفت .
حمايت علمي و مالي از 22 پايان نامه كارشناسي ارشد و دكترا با موضوعات مرتبط با حج‌وزيارت و برگزاري 28 نشست علمي نيز از ديگر فعاليتهاي پژوهشكده حج و زيارت بوده ‌است.
در پايان ضمن عرض پوزش از تصديع ايجاد شده اجازه مي‌خواهم تا درمحضر حضرتعالي از رياست محترم سازمان حج و زيارت جناب آقاي حميد محمدي، و كليه همكارانمان در بعثه و سازمان، بيوت مراجع عظام تقليد، روحانيون، مديران و عوامل محترم كاروانها ، وزارتخانه‌هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي، اطلاعات، راه و ترابري، امورخارجه، بانك مركزي، هلال‌ احمر و مركز پزشكي حج و زيارت، سازمان صدا و سيما، هواپيمائي كشوري، سازمان فرودگاهها، پليس‌گذرنامه و فرودگاهها، هواپيمائي جمهوري اسلامي ايران و همة عزيزاني كه از ماههاي گذشته تاكنون براي انجام حجي با شكوه و عزتمند تلاش كرده و مي‌كنند تشكر و قدرداني نمايم و از رهبر عزيز و عظيم‌الشأن تقاضا دارم ما را دعا بفرماييد تا بتوانيم در انجام وظائف محوله كوشا و موفق باشيم . والحمدلله رب العالمين


| شناسه مطلب: 69570




قاضي عسكر رهبر حج 96



نظرات کاربران