حجت الاسلام صمدی: در روز قیامت از نعمت محبت اهل بیت(ع) سؤال می شود حجت الاسلام صمدی: در روز قیامت از نعمت محبت اهل بیت(ع) سؤال می شود حجت الاسلام صمدی: در روز قیامت از نعمت محبت اهل بیت(ع) سؤال می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام صمدی: در روز قیامت از نعمت محبت اهل بیت(ع) سؤال می شود حجت الاسلام صمدی: در روز قیامت از نعمت محبت اهل بیت(ع) سؤال می شود حجت الاسلام صمدی: در روز قیامت از نعمت محبت اهل بیت(ع) سؤال می شود حجت الاسلام صمدی: در روز قیامت از نعمت محبت اهل بیت(ع) سؤال می شود حجت الاسلام صمدی: در روز قیامت از نعمت محبت اهل بیت(ع) سؤال می شود

حجت الاسلام صمدی: در روز قیامت از نعمت محبت اهل بیت(ع) سؤال می شود

سخنران بعثه رهبری با اشاره به روایتی در تفسیر آیه «ثم لتسئلن یومئذ عن النعیم»، گفت: مراد از نعمت هایی که در روز قیامت مورد سؤال قرار می گیرد، نعمت محبت اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، مراسم روضه خواني، سخنراني و عزاداري زائران ايراني با حضور مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در شهر كربلا، شامگاه سه شنبه در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.
در اين مراسم كه تعداد زيادي از زائران زن و مرد ايراني حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمين اكبر صمدي شاه آباد استاد حوزه علميه كه از سوي بعثه مقام معظم رهبري به شهر كربلا دعوت شده است، به ايراد سخنراني پرداخت.
وي در اين مراسم در ادامه بحث ارزش معرفت به امام عنوان داشت: معرفت به اين معنا است كه انسان حق و جايگاه امام خود را بشناسد و اگر اين معرفت آمد محبت، ولايت، زيارت و توسل را به دنبال خواهد داشت.
سخنران بعثه رهبري در ادامه عنوان كرد: يكي ديگر از حقوقي كه امام به گردن انسان دارد محبت و علاقه قلبي است كه به حمدالله در قلوب همه ما اين مسأله وجود دارد كه اگر نداشت امروز در اين حرم نبوديم، اما مهم آن است كه اين محبت را تقويت كرده و هيچگاه از آن دست نكشيم.
وي با اشاره به روايتي جالب در زمينه ارزش محبت ابراز داشت: حنان بن سدير از پدرش روايت مي‏كند كه امام صادق(ع) در مورد آيه «ثم لتسئلن يومئذ عن النعيم»، فرمود: مراد از نعمت در اين آيه محبت و مودت اميرالمؤمنين(ع) و خاندان او صلوات الله عليهم أجمعين است، خداوند در روز قيامت در ارتباط با آنها سؤال مي‏كند كه چگونه اين نعمت را كه به وسيله محبت علي و خاندانش بر شما ارزاني داشتم سپاسگزاري نموديد؟
حجت الاسلام والمسلمين صمدي شاه آباد ادامه داد: در اهميت و ارزش محبت همين بس كه در روايات داريم مؤمني كه عشق اهل بيت(ع) را در دل داشته باشد، اين محبت در موارد زيادي به كمك او مي آيد كه يكي از آنها هنگام جان دادن است؛ وقتي شيعه محب اهل بيت(ع) در بستر احتضار قرار مي گيرد اهل بيت(ع) بالاي سر او حاضر شده و از فرشته مرگ مي خواهند كه بر او آسان بگيرد.
وي با بيان اينكه مطابق منابع ديني ملك الموت با انسان محب اهل بيت(ع) مهربان تر از مادر نسبت به فرزندش برخورد مي كند، خاطرنشان ساخت: بايد در اين حرم هاي مطهر با اهل بيت(ع) عهد و پيمان ببنديم كه هيچگاه از مسير آنها خارج نشده و محبت و ولايت آنها را با هيچ چيز معاوضه نكنيم.
بنابراين گزارش در پايان اين مراسم، حاج علي اكبر رياحي اصل، مداح بِعثه مقام معظم رهبري به مرثيه خواني و نوحه سرايي پرداخت و زائران ايراني در مصيبت اهل بيت(عليهم السلام) عزاداري كردند.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين بهجتي مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا، جمعي از مسؤولان بعثه رهبري، مديران ثابت، مديران كاروان ها و شركت شمسا حضور داشتند.
گفتني است، مراسم سخنراني و روضه خواني از سوي بعثه مقام معظم رهبري همه روزه بعد از نماز صبح در حرم مطهر امام حسين(ع) و هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت اباالفضل(ع) برگزار مي شود.




نظرات کاربران