سخنران بعثه رهبری: صبر و استقامت سیدالشهدا(ع) سرلوحه کار مسؤولان باشد سخنران بعثه رهبری: صبر و استقامت سیدالشهدا(ع) سرلوحه کار مسؤولان باشد سخنران بعثه رهبری: صبر و استقامت سیدالشهدا(ع) سرلوحه کار مسؤولان باشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخنران بعثه رهبری: صبر و استقامت سیدالشهدا(ع) سرلوحه کار مسؤولان باشد سخنران بعثه رهبری: صبر و استقامت سیدالشهدا(ع) سرلوحه کار مسؤولان باشد سخنران بعثه رهبری: صبر و استقامت سیدالشهدا(ع) سرلوحه کار مسؤولان باشد سخنران بعثه رهبری: صبر و استقامت سیدالشهدا(ع) سرلوحه کار مسؤولان باشد سخنران بعثه رهبری: صبر و استقامت سیدالشهدا(ع) سرلوحه کار مسؤولان باشد

سخنران بعثه رهبری: صبر و استقامت سیدالشهدا(ع) سرلوحه کار مسؤولان باشد

حجت الاسلام والمسلمین صمدی با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) در هیچ مرحله تزلزل و شک در خود راه نداد، گفت: همین مسأله باید برای مسؤولان و دولتمردان نیز مایه عبرت و توجه باشد، چراکه ما اگر به انقلاب و نظام خود ایمان داریم باید بقای آن استقامت کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، مراسم زيارت عاشورا، سخنراني و مداحي براي زائران ايراني از سوي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق، صبح امروز در حرم مطهر امام حسين(ع) برگزار شد.
در اين مراسم كه جمع زيادي از زائران ايراني حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمين اكبر صمدي شاه آباد به ايراد سخنراني پرداخت و مطالبي را در مورد درس هايي از مكتب امام حسين(ع) بيان كرد. سخنران بعثه رهبري با اشاره به آيه «الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا» اظهار داشت: يكي از مسائلي كه انسان از مدرسه امام حسين(ع) آموزش مي بيند درس كشف هدف الهي و استقامت در پاي آن است.
وي تأكيد كرد: همه مي دانيم در صدر اسلام دشمني نسبت به پيامبر و دين اسلام بسيار زياد بود كه بارها بر ايشان سنگ زدند، ياران او را شكنجه كردند و نزديك به سه سال در بدترين شرايط اقتصادي و اجتماعي در شعب ابي طالب نگه داشتند و در مدينه نيز در مدت 10 سال بيش از 80 جنگ براي ايشان به وجود آوردند تا جايي كه پيامبر فرمود: «هيچ پيامبري همچون من اذيت نشد» ولي تنها مسأله اي كه توانست به پيامبر و ياران ايشان نويد بدهد، هدف مقدس و استقامت بود.
حجت الاسلام والمسلمين صمدي با اشاره به جريان عاشورا و جاودانگي آن در تاريخ ادامه داد: امام حسين(ع) وقتي هدف را تشخيص داد ايستادگي كرد و هيچكس نتوانست ايشان را از تصميمي كه گرفته بود، منصرف كند و به همين جهت فرمود: «اگر در تمام دنيا حتي يك ملجأ و پناهگاه هم نداشته باشم با يزيد بيعت نخواهم كرد».
وي تصريح كرد: حضرت سيدالشهدا(ع) در هيچ مرحله تزلزل و شك در خود راه نداد كه همين مسأله بايد براي مسؤولان و دولتمردان نيز مايه عبرت و توجه باشد، ما اگر به انقلاب و نظام خود ايمان داريم بايد بقاي آن استقامت كنيم.
سخنران حرم امام حسين(ع) با تأكيد بر اينكه صبر و استقامت در طول تاريخ باعث پيروزي ملت ها بوده است، خاطرنشان كرد: در كشور خودمان همين استقامت پاي هدفي مقدس بود كه انقلاب را به پيروزي رساند و در كشورهاي منطقه نيز هرگاه مقاومت بيشتري از خود نشان دادند به توفيقات بيشتري دست پيدا كردند.
در ادامه، مراسم عزاداري و سينه زني زائران ايراني با مداحي حاج اكبر رياحي اصل در حرم مطهر امام حسين(ع) برگزار شد.
در اين مراسم علاوه بر زائران ايراني و غير ايراني، جمعي از مسؤولان بعثه رهبري از جمله حجت الاسلام والمسلمين بهجتي نماينده بعثه رهبري در شهر كربلا و آقاي سيد مرتضي حسيني نماينده حج و زيارت در عراق حضور داشتند.
گفتني است، مراسم سخنراني و روضه خواني از سوي بعثه مقام معظم رهبري همه روزه بعد از نماز صبح در حرم مطهر امام حسين(ع) و هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت اباالفضل(ع) برگزار مي شود.




نظرات کاربران