حج یک منبع هم‌افزایی امت اسلامی است حج یک منبع هم‌افزایی امت اسلامی است حج یک منبع هم‌افزایی امت اسلامی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حج یک منبع هم‌افزایی امت اسلامی است حج یک منبع هم‌افزایی امت اسلامی است حج یک منبع هم‌افزایی امت اسلامی است حج یک منبع هم‌افزایی امت اسلامی است حج یک منبع هم‌افزایی امت اسلامی است

حج یک منبع هم‌افزایی امت اسلامی است

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که حج مهم ترین مجمع مسلمانان جهان است، اظهار داشت: از همه نژادها، همه اقوام و ملل و زبان ها با گرایش های گوناگون در موسم عظیم حج اجتماع می کنند، چنین مجمعی در جهان کم نظیر است.

آيت الله عليرضا اعرافي مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني حج، با اشاره به نقش حج براي ايجاد وحدت بين مسلمانان و زمينه سازي براي تشكيل امت واحده اسلامي گفت: حج در يك عبادت جامع و فراگير به شمار مي رود كه در درون خود تقريبا طول همه عبادات را جمع كرده است.
وي افزود: اين فريضه الهي آداب مهمي داشته و اثرات بسيار روحي، عرفاني و اخلاقي دارد، يك بعد مهم حج تجلي وحدت و در آميختگي عبادت و سياست در منطق اسلام است، يكي از ابعاد مهم سياسي حج نشان دادن همبستگي، همدلي و هم افزايي امت اسلام است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اين كه حج مهم ترين مجمع مسلمانان جهان است، اظهار داشت: از همه نژادها، همه اقوام و ملل و زبان ها با گرايش هاي گوناگون در موسم عظيم حج اجتماع مي كنند، چنين مجمعي در جهان كم نظير است.
وي ادامه داد: متأسفانه روح مهم اجتماعي سياسي و وحدت بخش حج در پرتو سياست هاي استعماري و مزدوران استمعار بسيار كمرنگ شده؛ اما همچنان حج يك منبع فياض الهام بخش و مركز مهم وحدت و هم افزايي امت اسلامي به شمار مي رود.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تأكيد بر ضرورت استفاده از ظرفيت ديپلماسي معنوي و عمومي موسم عظيم حج ابراز داشت: ذات حج ذاتي تعاملي و ديپلماسي عبادي معنوي و البته تفكر اسلام انقلابي است.
عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه خاطرنشان كرد: بايد از ظرفيت ديپلماسي معنوي، اخلاقي، اجتماعي، سياسي و مردم حج استفاده كنيم، قدرت هاي بيگانه در جهان اسلام حاكم هستند و امروز تلاش مي كنند همه را براي پيشبرد اهداف خود از يكديگر متفرق كنند.
وي اضافه كرد: ما بايد تلاش كنيم فراتر از سياست هاي رسمي دولت ها در عمق اين مجمع عالي حضور پيدا كنيم و با همه امت اسلام به گفت وگو بنشينيم.
آيت الله اعرافي تأكيد كرد: اين مسأله نياز به هوشياري و بيداري حجاج ما دارد، به ويژه فرهيختگاني كه در حج حضور پيدا مي كنند بايد هوشياري بيشتري داشته باشند، اميدواريم امسال شاهد يك ديپلماسي اجتماعي، سياسي، معنوي و مردمي فعال در حج در برابر هجمه هاي جريان تكفير و ترور باشيم.


| شناسه مطلب: 69591




حج تمتع گفتگو



مطالب مرتبط

نظرات کاربران