توصیه به استفاده از ماسک و سجاده شخصی در حرمین شریفین توصیه به استفاده از ماسک و سجاده شخصی در حرمین شریفین توصیه به استفاده از ماسک و سجاده شخصی در حرمین شریفین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه به استفاده از ماسک و سجاده شخصی در حرمین شریفین توصیه به استفاده از ماسک و سجاده شخصی در حرمین شریفین توصیه به استفاده از ماسک و سجاده شخصی در حرمین شریفین توصیه به استفاده از ماسک و سجاده شخصی در حرمین شریفین توصیه به استفاده از ماسک و سجاده شخصی در حرمین شریفین

توصیه به استفاده از ماسک و سجاده شخصی در حرمین شریفین

رییس مرکز پزشکی حج وزیارت هلال احمر مهمترین اقدامات پزشکی را که زائران به هنگام حج باید رعایت کنند برشمرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،دكترسيد علي مرعشي در گفت وگو با جام جم آنلاين افزود:از آنجا كه امسال مراسم حج در فصل گرما برگزار مي شود لذا ضروري است زائراين محترم نكات لازم را براي جلوگيري از گرمازدگي بكارگيرند . از اين رو استفاده از مايعات زياد و به همراه داشتن آب به هنگام اعمال حج بسيار ضروري است .
وي همچنين به زائرين توصيه كرد از قرار گرفتن در زير نور مستقيم خورشيد بپرهيزند و سعي كنند زيارتشان را در ساعات خنك روز كه آفتاب مستقيم نمي تابد انجام دهند.
مرعشي سرايت انواع بيماريهاي عفوني و تنفسي در اين ايام به دليل ازدحام جمعيت و وجود مليت هاي مختلف بسيار شايع دانست و گفت:مسجد النبي ومسجدالحرام عموما داراي جمعيت زيادي است بنابراين بهتراست زائرين به هنگام قرار گرفتن در اين اماكن از ماسك و سجاده شخصي استفاده كنند.وپس از برگشت به هتل نيز حتما دستشان را با آب وصابون شسته وضدعفوني نمايند.
رييس مركز پزشكي حج وزيارت هلال احمر ادامه داد: بسياري از زائرين دچار بيماريهاي ديابت ،فشارخون و بيماريهاي قلبي هستند لذا به اين افراد توصيه مي شود كه حتما داروهاي خود را به ميزان لازم با خود به همراه داشته باشند.براي بردن اين داروها هيچ مشكلي وجود ندارد فقط داروهاي مخدرممنوعه عربستان سعودي نظير ترامادول و ديازپام را نمي توانند با خود ببرند.
وي در مورد اقداماتي كه زائرين به هنگام ازدحام جمعيت بايد انجام دهند تا با مشكلي روبه رو نشوند گفت: در اين زمينه اطلاعات لازم از طريق مسئولين سازمان حج ومدير كاروانها به زائرين داده شده است ولي باز تاكيد مي شود كه از اعمال فردي خودداري كنند و هيچگاه از مدير كاروان فاصله نگيرند.
مرعشي در باره مچ بندهاي زائرين نيز گفت:در اين مچ بندها اطلاعات زائرين درج شده است تا چنانچه گم شدند از طريق اطلاعات داخل مچ بند پيدا شوند و اين مچ بندها كاركرد جي .پي . اس را ندارند. با ماموران جدل نكنيد


| شناسه مطلب: 69613




سلامت حج 96



نظرات کاربران