«حج» پرچم اسلام است «حج» پرچم اسلام است «حج» پرچم اسلام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«حج» پرچم اسلام است «حج» پرچم اسلام است «حج» پرچم اسلام است «حج» پرچم اسلام است «حج» پرچم اسلام است

«حج» پرچم اسلام است

امام جمعه موقت کیش با تاکید بر اهمیت شرکت مسلمان در حج و اتحاد مسلمین در این آئین عبادی سیاسی، گفت: حج بیرق و پرچم اسلام است که باید همواره در اهتزاز باشد، حج از مهمترین واجبات اسلام می‌باشد به گونه‌ای که از سوی معصومین‌(ع) بر انجام این مهم تاکید شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام رحمان يوسف پور، امام جمعه موقت كيش، در گفت‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از هرمزگان، با اشاره به شرارت‌ها و توطئه‌هاي آل سعود در منطقه افزود: حج بيرق و پرچم اسلام است كه بايد همواره در اهتزاز باشد و بر اساس سفارش معصومين(ع) در زماني كه مسلمانان خود توان مالي حضور در اين آئين مذهبي را نداشته‌اند بر ولي مسلمين است كه با هزينه بيت المال عده‌اي از مسلمان را راهي حج كنند تا حضور آنان همواره در حج نمودار باشد.
امام جمعه موقت كيش با بيان اينكه در هيچ دين و آييني اشتراكاتي مانند پوشش يكسان، شعار يكسان و حركت به سوي يك هدف واحد مانند آيين مقدس اسلام تعريف نشده است، تصريح كرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب كعبه يك گنجينه‌اي الهي است كه در اختيار آل سعود خائن قرار گرفته شده و درست مديريت نمي‌شود.
وي تاكيد كرد: همچنان كه رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر متوليان حرم كعبه درست عمل مي‌كردند تمامي مسائل فرهنگي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي مسلمانان در اين گردهمايي بزرگ مسلمين برطرف مي‌شد.
وي با بيان اينكه پس از واقعه كربلا امام سجاد(ع) فرصتي براي حضور در محافل عمومي و ايراد سخنراني و وعظ نيافته بودند، تاكيد كرد: امام صادق(ع) در زماني كه بني اميه در حال سقوط بود و بني عباس بر روي كار استقرار نيافته بود، توانست دانشگاهي تاسيس كنند و مردم نيز براي حضور در مكتب امام(ع) از راه هاي دور خود را به پاي درس ايشان مي‌رساندند.
خطيب موقت جمعه كيش افزود: امام صادق(ع) بيش از ۴هزار دانشجو در رشته‌هاي مختلف تربيت كردند مانند محمد بن مسلم كه ۳۰هزار حديث از محفوظ داشتند و جابربن حيان كه به عنوان پدر علم شيمي مطرح شده و از اثرات علمي ايشان كتاب‌ها نوشته شده است و هشام كه در مباحث كلامي استاد بودند.


| شناسه مطلب: 69620




حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران