سخنران بعثه: محبت و عشق به اهل بیت(ع) با شعار محقق نمی‌شود سخنران بعثه: محبت و عشق به اهل بیت(ع) با شعار محقق نمی‌شود سخنران بعثه: محبت و عشق به اهل بیت(ع) با شعار محقق نمی‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخنران بعثه: محبت و عشق به اهل بیت(ع) با شعار محقق نمی‌شود سخنران بعثه: محبت و عشق به اهل بیت(ع) با شعار محقق نمی‌شود سخنران بعثه: محبت و عشق به اهل بیت(ع) با شعار محقق نمی‌شود سخنران بعثه: محبت و عشق به اهل بیت(ع) با شعار محقق نمی‌شود سخنران بعثه: محبت و عشق به اهل بیت(ع) با شعار محقق نمی‌شود

سخنران بعثه: محبت و عشق به اهل بیت(ع) با شعار محقق نمی‌شود

حجت الاسلام والمسلمین صمدی با اشاره به اینکه محبت و عشق به اهل بیت(ع) با شعار محقق نمی شود بر لزوم ولایت مداری، توجه به نماز و حجاب و عفت به عنوان مصادیق محبت تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، مراسم روضه خواني، سخنراني و عزاداري زائران ايراني با حضور مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در شهر كربلا، شامگاه سه شنبه در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.
در اين مراسم كه تعداد زيادي از زائران زن و مرد ايراني حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمين اكبر صمدي شاه آباد استاد حوزه علميه كه از سوي بعثه مقام معظم رهبري به شهر كربلا دعوت شده است، به ايراد سخنراني پرداخت.
وي در اين مراسم با بيان اينكه محبت و ولايت اهل بيت(ع) در كنار تبري از دشمنان ارزش دارد، خاطرنشان كرد: در زيارت عاشورا در موارد متعددي به امام حسين(ع) سلام مي دهيم ولي در بسياري از موارد نيز بر دشمنان آنها لعنت مي فرستيم، بنابراين در كنار محبت به اهل بيت(ع)، بغض نسبت به دشمنان آنها نيز ضروري است.
سخنران بعثه رهبري در ادامه عنوان كرد: در روايت داريم كه محبت اهل بيت(ع) در چهار زمان سخت به كار انسان مي آيد؛ نخست در هنگام جان دادن كه عزرائيل بر او آسان مي گيرد، دوم در روز قيامت زماني كه از قبور بلند شده و راهي صحراي محشر مي شود، سوم زماني كه در پيشگاه عدل الهي حاضر مي شود و چهارم بعد از حساب رسي است كه با شفاعت اهل بيت(ع) وارد بهشت مي شود.
وي با اشاره به روايتي جالب در زمينه ارزش محبت ابراز داشت: شخصي نزد اميرمؤمنان آمده و به گناه سرقت چهار مرتبه اعتراف كرد؛ طبق دستور حضرت، دست راست غلام را قطع كردند، دست قطع شده خود را در دست چپ گرفت و در حالي كه از دستش خون مي ريخت، بلند شد و رفت؛ در بين راه شخصي به نام ابن الكوّاء به او برخورد و گفت: چه كسي دستت را قطع كرده است؟
غلام در پاسخ چنين اظهار داشت: سيد الوصيين، اميرالمؤمنين، حجّت خداوند، شوهر فاطمه زهراء سلام اللّه عليها، پسر عمو و خليفه رسول اللّه صلوات اللّه عليه دست مرا قطع نمو؛ در ادامه او را نزد حضرت آوردند و ايشان دستهاي قطع شده را كنار هم گذاشت و دست به حالت اول برگشت.
حجت الاسلام والمسلمين صمدي شاه آباد با تأكيد بر اينكه محبت اهل بيت(ع) به شعار نيست، خاطرنشان كرد: اظهار محبت خوب است ولي زماني ارزش واقعي خود را پيدا مي كند كه همراه با عمل باشد، من نمي توانم ادعاي محبت اميرالمؤمنين داشته باشم كه نمازهاي او عرش را به لرزه مي انداخت ولي خودم اهل نماز نباشم، يا زني بگويد من عاشق حضرت زهرا(س) هستم ولي با حجاب كاري ندارم.
وي يكي از مصاديق محبت اهل بيت(ع) را ولايت مداري خواند و تصريح كرد: دفاع از ولايت را بايد از حضرت قمر بني هاشم(ع) بياموزيم كه در صحراي كربلا دست و چشم و همه چيز خود را براي امامش داد، بنابراين امروز نيز لبخند زدن به دشمن فاصله گرفتن از مسير ولايت است.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق، حجت الاسلام والمسلمين بهجتي مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا، جمعي از مسؤولان بعثه رهبري، مديران ثابت، مديران كاروان ها و شركت شمسا حضور داشتند.
گفتني است، مراسم سخنراني و روضه خواني از سوي بعثه مقام معظم رهبري همه روزه بعد از نماز صبح در حرم مطهر امام حسين(ع) و هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت اباالفضل(ع) برگزار مي شود.




نظرات کاربران