سخنران بعثه: بدعهدی و ناجوانمردی صفت دشمنان دین است سخنران بعثه: بدعهدی و ناجوانمردی صفت دشمنان دین است سخنران بعثه: بدعهدی و ناجوانمردی صفت دشمنان دین است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخنران بعثه: بدعهدی و ناجوانمردی صفت دشمنان دین است سخنران بعثه: بدعهدی و ناجوانمردی صفت دشمنان دین است سخنران بعثه: بدعهدی و ناجوانمردی صفت دشمنان دین است سخنران بعثه: بدعهدی و ناجوانمردی صفت دشمنان دین است سخنران بعثه: بدعهدی و ناجوانمردی صفت دشمنان دین است

سخنران بعثه: بدعهدی و ناجوانمردی صفت دشمنان دین است

حجت الاسلام والمسلمین صمدی با اشاره به کرامت و بزرگواری به عنوان یکی از دروس مکتب سیدالشهدا(ع) گفت: در مقابل کرامت و جوانمردی، لئامت و پستی قرار دارد که همواره دشمنان اسلام و دین به این صفت زشت آلوده هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، مراسم زيارت عاشورا، سخنراني و مداحي براي زائران ايراني از سوي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق، صبح امروز در حرم مطهر امام حسين(ع) برگزار شد.
در اين مراسم كه جمع زيادي از زائران ايراني حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمين اكبر صمدي شاه آباد به ايراد سخنراني پرداخت و مطالبي را در مورد درس هايي از مكتب امام حسين(ع) بيان كرد.
سخنران بعثه رهبري با اشاره به كرامت و بزرگواري به عنوان يكي از دروس مكتب سيدالشهدا(ع) اظهارداشت: كريم بودن صفت خداوند، رسول او، قرآن كريم و اولياء الهي معرفي شده است؛ كرامت به اين معنا است كه انسان حتي در مقابل دشمن هم رفتار خلاف مروت و جوانمردي از خود نشان ندهد.
وي افزود: در سيره پيامبر گرامي اسلام(ص) وارد شده است كه در يكي از جنگ هاي توصيه فرمودند كه با مجروحان دشمن، فراري ها، زنان و كودكان كاري نداشته باشيد و حتي تأكيد كردند كه درختان را قطع نكنيد و آب را بر روي دشمن نبنديد.
حجت الاسلام والمسلمين صمدي با اشاره به جريان جنگ صفين و بسته شدن آب بر روي سپاه اميرالمؤمنين عنوان كرد: در جريان جنگ صفين وقتي سپاه حضرت به اين منطقه رسيد، لشكر معاويه زودتر آمده بود و شريعه هاي فرات را محاصره كرده بود؛ اميرالمؤمنين خطبه اي كوبنده قرائت كردند و لشكر اسلام با يك حمله شريعه ها را آزاد كرد، بعد از اين قضيه اصحاب امام علي(ع) از ايشان خواستند كه آب را بر روي سپاه معاويه ببندند ولي حضرت اين كار را خلاف جوانمردي دانسته و مانع اين عمل شدند.
وي با اشاره به جريان كرامت امام حسين(ع) در برابر سپاه حر و آب دادن به آنها تصريح كرد: البته در مقابل كرامت و جوانمردي، لئامت و پستي قرار دارد كه همواره دشمنان اسلام به اين صفت زشت آلوده هستند كه اوج اين پستي را از جانب سپاه يزيد در صحراي كربلا مي بينيم، آنها نه تنها آب را بر سپاه امام حسين(ع) بستند بلكه به زنان و كودكان هم رحم نكرده و خيمه ها را نيز آتش زدند
سخنران حرم امام حسين(ع) در پايان خاطرنشان ساخت: اگر بخواهيم در دنيا حسيني زندگي كنيم بايد با كرامت و جوانمردي با ديگران برخورد كنيم نه همچون دشمناني كه امروز نيز پاي عهد و پيمان خود باقي نمي مانند.
در اين مراسم علاوه بر زائران ايراني و غير ايراني، جمعي از مسؤولان بعثه رهبري از جمله حجت الاسلام والمسلمين بهجتي نماينده بعثه رهبري در شهر كربلا و سيد مرتضي حسيني نماينده سازمان حج و زيارت در عراق حضور داشتند.
گفتني است، مراسم سخنراني و روضه خواني از سوي بعثه مقام معظم رهبري همه روزه بعد از نماز صبح در حرم مطهر امام حسين(ع) و هرشب بعد از نماز مغرب و عشاء در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت اباالفضل(ع) برگزار مي شود.




نظرات کاربران