حکم فقهی پیاده‌روی برای زیارت قبور اولیای الهی و اماکن مقدّس حکم فقهی پیاده‌روی برای زیارت قبور اولیای الهی و اماکن مقدّس حکم فقهی پیاده‌روی برای زیارت قبور اولیای الهی و اماکن مقدّس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حکم فقهی پیاده‌روی برای زیارت قبور اولیای الهی و اماکن مقدّس حکم فقهی پیاده‌روی برای زیارت قبور اولیای الهی و اماکن مقدّس حکم فقهی پیاده‌روی برای زیارت قبور اولیای الهی و اماکن مقدّس حکم فقهی پیاده‌روی برای زیارت قبور اولیای الهی و اماکن مقدّس حکم فقهی پیاده‌روی برای زیارت قبور اولیای الهی و اماکن مقدّس

حکم فقهی پیاده‌روی برای زیارت قبور اولیای الهی و اماکن مقدّس

در دومین شماره این نشریه که ویژه پاییز و زمستان 1395 است، شش مقاله در موضوعات مرتبط با حج و زیارت و حرمین شریفین منتشر شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دومين شماره پژوهشنامه حج و زيارت منتشر شد. در اين شماره در مقاله حجت الاسلام مهدي درگاهي با عنوان «حكم فقهي پياده‌روي براي زيارت قبور اولياي الهي و اماكن مقدّس» آمده است:
هرچند فضيلت پياده‌روي براي زيارت قبر امام علي (ع) و امام حسين (ع) در برخي نصوص روايي منعكس گرديده و فقهاي مذهب جعفري با تكيه بر آن به استحباب پياده‌روي براي زيارت آن دو امام همام (ع) حكم كرده‌اند، ولي استحباب آن براي زيارت ساير قبور معصومان (ع) و امامزادگان (ع) و اماكن مقدس از منظر فقه چندان هويدا نيست؛ زيرا تحقيقي موسّع و يكپارچه در اين‌باره صورت نگرفته است. از اين رو پرسش از حكم تكليفي پياده‌روي براي زيارت قبور مطهر اولياي الهي (ع) و اماكن مقدس، نيازمند پاسخي درخور است.
توجه به برخي وجوه و مباني در شناسايي فضيلت پياده‌روي براي زيارت، نشان از بدعت نبودن آن و استحباب و فضيلت پياده‌روي براي زيارت تمام قبور مطهر و اماكن مقدس است. اين تحقيق با هدف شناخت حدود و ثُغور ادله و تبيين حكم پياده‌روي براي زيارت قبور اولياي الهي (ع) و اماكن مقدس انجام شده و نيل به اين مَقصد در سايه تحليل گزاره‌هاي فقه اسلامي با گرد‌آوري داده‌هاي كتابخانه‌‌اي ميسر است كه نتيجه آن، حكم به فضيلت و استحباب پياده‌روي براي زيارت قبور حضرات معصومين (ع) و فرزندان ايشان (ع) و اماكن مقدس است.
اين نشريه علمي-تخصصي كه به صورت دوفصلنامه منتشر مي‌شود، از جمله نشريات پژوهشكده حج و زيارت است كه با مدير مسئولي حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي‌عسكر و سردبيري حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمهدي عليزاده موسوي تهيه و منتشر مي‌شود.
براي مشاهده متن كامل مقاله اينجا را كليك نماييد.


| شناسه مطلب: 69675




تازه هاي نشر



نظرات کاربران