شکوه حضور پرشور زایران ایرانی در مراسم دعای کمیل در مدینه منوره شکوه حضور پرشور زایران ایرانی در مراسم دعای کمیل در مدینه منوره شکوه حضور پرشور زایران ایرانی در مراسم دعای کمیل در مدینه منوره بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شکوه حضور پرشور زایران ایرانی در مراسم دعای کمیل در مدینه منوره شکوه حضور پرشور زایران ایرانی در مراسم دعای کمیل در مدینه منوره شکوه حضور پرشور زایران ایرانی در مراسم دعای کمیل در مدینه منوره شکوه حضور پرشور زایران ایرانی در مراسم دعای کمیل در مدینه منوره شکوه حضور پرشور زایران ایرانی در مراسم دعای کمیل در مدینه منوره

شکوه حضور پرشور زایران ایرانی در مراسم دعای کمیل در مدینه منوره

دلی که در چشمه محبت اهل بیت زلال و پاک شده باشد؛ طعم ایمان و صفای معنویت را می چشد و می یابد.

جاي جاي مدينه چشمه محبت و بوستان يقين است چه حرم شريف پيامبر كه مدفن پاك آخرين رسول الهي است؛ چه قبرستان بقيع كه مزار چهار امام معصوم و تعداد بسياري از بزرگان و مجاهدان صدر اسلام است؛ چه دامنه كوه احد كه ميدان حماسه حمزه سيد الشهداء و شهداي ديگر است وچه مساجد و اماكن ديگر كه هر كدام صفحاتي از تاريخ نوراني صدر اسلام را در خويش دارد.
آنچه در مدينه براي شيعيان بسيار عزيز است دو نقطه است حرم پيامبر و بقيع و آنچه دل و جان شيفتگان عترت و پيامبر را صفا مي دهد زيارت است و نماز جماعت در مسجدالنبي و دعا و مناجات با خالق يكتا.
اما دعاي كميل صحنه ديگري از تجلي شورانگيزترين نجواهاي عاشقانه است كه در آستان ربوبي انجام مي گيرد.
هرچند امسال دعاي كميل در هتل هاي محل استقرار ايرانيان برگزار شد؛ اما جابجايي در برگزاري محل آن هرگز باعث نشد از شور و نجواهاي عاشقانه زايران باخالق خويش بكاهد.
پنجشنبه شب و همزمان با اولين شب جمعه از حضور زايران ايراني در مدينه منوره، نخستين دعاي كميل با حضور گسترده و پرشور زايران ايراني كشورمان از سوي بعثه مقام معظم رهبري در هتل هاي محل استقرار زايران برگزار شد و ايرانيان بارديگر صحنه هايي به يادماندني و شورانگيز از اين آيين عبادي ثبت وضبط كردند.
بسياري از زائران در حالي نداي يارب يارب يارب را سر دادند كه اين روزها ميهمان رحمة للعالمين، نبي مكرم اسلام(ص) و دخت گرانقدر ايشان حضرت فاطمه سلام الله عليها هستند.
عاشقان و دلباختگان اهل بيت (ع)‌ در كمال تضرع چنين زمزمه كردند كه «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ سُؤَالَ خَاضِعٍ مُتَذَلِّلٍ خَاشِعٍ أَنْ تُسَامِحَنِي وَ تَرْحَمَنِي وَ تَجْعَلَنِي بِقِسْمِكَ رَاضِياً قَانِعاً وَ فِي جَمِيعِ الْأَحْوَالِ مُتَوَاضِعاً» خدايا! از تو درخواست مي كنم، درخواست بنده اى فروتن، خوار و افتاده، كه با من مدارا نمايى و به من رحم كنى و به آنچه روزي ام نموده اي خشنود و قانعم بدارى و در تمام حالات در عرصه تواضعم بگذارى.
هتل هاي "‌مكارم بلازا "‌؛ " گلدن توليپ "‌؛ " مراج طيبه "‌ از جمله هتل هايي بود كه امشب شاهد حضور عاشقاني شد كه خالصانه و بي ريا خالق خويش را خواندند و چه دعاهايي كه امشب به بركت وجود پيامبر(ص) و اهل بيت معصومش مستجاب شد.
گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از مدينه منوره حاكيست؛ در ساير هتل هاي محل استقرار ايرانيان نيز آيين هاي دعاي كميل با شور و حال خاصي برگزار شد.
مداحان و ذاكرين خاندان اهل بيت(س) ‌نيز در مراسم دعاي كميل در هتل ها با اشاره به تقارن برگزاري نخستين دعاي كميل زايران در مدينه منوره با سالروز ولادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) ‌به مديحه سرايي در مدح آن امام همام پرداختند.
مراسم دعاي پرفيض كميل در هتل هاي يادشده؛ ‌با دعا براي تعجيل در ظهور امام زمان(عج )‌، ‌سلامتي رهبر معظم انقلاب و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي به پايان رسيد.




نظرات کاربران