استقبال پرشور زایران اهل سنت کردستان از سرپرست زایران ایرانی خانه خدا استقبال پرشور زایران اهل سنت کردستان از سرپرست زایران ایرانی خانه خدا استقبال پرشور زایران اهل سنت کردستان از سرپرست زایران ایرانی خانه خدا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استقبال پرشور زایران اهل سنت کردستان از سرپرست زایران ایرانی خانه خدا استقبال پرشور زایران اهل سنت کردستان از سرپرست زایران ایرانی خانه خدا استقبال پرشور زایران اهل سنت کردستان از سرپرست زایران ایرانی خانه خدا استقبال پرشور زایران اهل سنت کردستان از سرپرست زایران ایرانی خانه خدا استقبال پرشور زایران اهل سنت کردستان از سرپرست زایران ایرانی خانه خدا

استقبال پرشور زایران اهل سنت کردستان از سرپرست زایران ایرانی خانه خدا

هتل جلنار السلام در جوار مرقد نورانی رحمه للعالمین حضرت محمد (ص)‌ که زایران اهل سنت استان کردستان و شیعیانی از استان هرمزگان را میزبانی می کند امروز شاهد جلوه هایی از اتحاد و همبستگی مذاهب اسلامی و بویژه عشق و ارادت هموطنان اهل سنت کشورمان نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني كه اين روزها در بين برنامه هاي فشرده كاري به صورت سرزده به كاروان هاي زايران كشورمان در مدينه منوره نيز سركشي مي كند؛ روز شنبه به جمع زايران اهل سنت از استان كردستان رفت و از نزديك روند ارايه خدمات به زايران اهل تسنن را مورد نظارت و بررسي قرار داد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت دراين بازديد كه در فضايي سرشار از صميميت كه نشان از اتحاد و وحدت ميان شيعه و سني دارد ؛ به گرمي با زايران كشورمان اعم از شيعه و سني سلام و احوالپرسي كرد.
به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج ؛‌ آنچه دراين بازديد بسيار مورد توجه زايران بود ؛‌ برخورد توام با مهرباني و عطوفت نماينده مقام معظم رهبري بود .
در بازديد سرپرست حجاج ايراني از كاروان هاي مستقر در هتل يادشده ؛‌ جمعي از مسئولان بعثه و ستاد مدينه ؛‌حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر را همراهي مي كردند و نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت هر از چندگاهي توصيه ها و تذكراتي را به مسئولان گوشزد مي نمود.
پوشش لباس هاي كردي با شال هاي رنگارنگ و دستارهايي كه هموطنان كردزبان به پيشاني بسته بودند از يك سو و زبان زيباي كردي و گويش هاي محلي ؛ گپ و گفت نماينده ولي فقيه با زايران اهل تسنن را بسيار جذاب و ديدني كرده بود.
صداي صلوات هراز چند گاهي از ميان جمعيت در فضاي هتل طنين انداز مي شد و زايران كشورمان اعم از شيعه و سني دوشادوش يكديگر ؛ صحنه هايي به يادماندني از وحدت و يكپارچكي اقوام و مذاهب مختلف در ايران را جلوه گر مي ساختند .
يكي از افتخارات بزرگ كاروان اهل سنت كردستان ؛ حضور زايراني بود كه در دوران جنگ تحميلي ؛ در راه دفاع از ميهن ؛ به افتخار جانبازي و آزادگي نائل شده بودند و هر انساني را در برابر اين همه ايثار و ازخودگذشتگي در راه اسلام و وطن به تكريم و تعظيم وا مي داشت.
جانباز 70 درصد مريواني كه در سال 66 در منطقه بانه از دوچشم نابينا شده بود ؛ از جمله زايراني بود كه نماينده ولي فقيه او را به گرمي در آغوش گرفت ؛ صورتش را بوسيد و گفت كه جانبازان ؛ سندهاي افتخار اين مرز و بوم هستند.
جانباز 50 درصد ديگري از استان قهرمان كردستان كه در سال 67 به افتخار جانبازي نايل آمده بود ؛ از شور و شوق زايران اهل سنت براي سفر به مدينه منوره سخن مي گفت و چه عاشقانه لحظه لحظه اين سفر را مغتنم مي شمرد.
كمي آن طرف تر ؛ ماموستا ؛‌ روحاني كاروان ؛‌ جانباز و آزاده اي را معرفي كرد كه همه دوران جنگ و حتي پس از دفاع مقدس را در زندان ابوغريب سپري كرده بود و امروز چه با افتخار از نظام مقدس جمهوري اسلامي دفاع مي كرد.
ديدار نماينده ولي فقيه با يك بانوي اهل سنت كه از دوچشم نابينا بود اما افتخار حافظي كل قران كريم را داشت از ديگر صحنه هاي جذاب و به ياد ماندني اين بازديد سرزده بود.
اكثر زايراني كه در اين هتل حضور داشتند در گفت وگوهاي صميمانه با نماينده ولي فقيه از بازگشايي حج ابراز خرسندي مي كردند و توفيق حضور دوباره ايرانيان در مسجدالنبي و مسجدالحرام را مرهون پيگيري ها و زحمات شبانه روزي كارگزاران حج مي دانستند.
نگارنده در پايان اين ديدار به شعار امسال حج مبني بر "‌حج ؛‌معنويت ؛‌ اقتدار ملي و همبستگي اسلامي "‌ مي انديشد و امروز در هتلي كه زايران اهل تسنن و شيعيان در كنارهم و در جوار مسجدالنبي سربلندي و عزت اسلام و مسلمانان جهان را زمزمه مي كنند ؛ جلوه بارزي از شعار محوري و اصولي "‌وحدت"‌ بود كه بارها از سوي رهبر معظم انقلاب مورد تاكيد قرارگرفته است.‌




مطالب مرتبط

نظرات کاربران